2019-12-02, 21:24
Medlem
K.Blomkvists avatar
Halal slakt

Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Funderar på samma sak. Det som man måste utgå ifrån är att man hittat läsglasögon,jacka och skor uppeldade. Varför bara dessa saker? Borde inte W haft mer saker i lägenheten som också borde varit uppeldade. Vill bara peka på att är det möjligt att det var dessa saker hon hade på sig i stridens hetta så kan det vara så att antingen har hon blivit berövad livet någonstans förutom lägenheten eller så kan det ha varit i lägenheten men då ska hon ha haft dessa saker på sig när livet tog slut. Men!, hade hon inte mer saker i lägenheten?.

Om slaktplatsen nu var vid brandplatsen som vi känner till (2 stycken) så räcker sannolikt med en machete eller ett svärd.
Bra slipade.

Då tar det bara tjoff, tjoff så är liket slaktat på typ 5 till högst 10 minuter.
Sedan är det klarrt (klart)

Hon kan t.o.m blivit halal slaktad, levande men medvetslös, upphängd i ett träd.

Undrar om polisen har tittat på grenarna på träden vid brandplatserna...

EDIT:Satvfel och tillägg.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-02 kl. 21:35. Anledning: Stavfel
Citera
2019-12-02, 21:25
Medlem
forungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det skulle onekligen vara en överraskning..

"En vuxen människa har mellan fyra och sex liter blod i kroppen".

Ja, eller närmare bestämt 8% av kroppsvikten. Men nu var det ju inte det som var själva poängen med inlägget. Eller ska vi prata sannolikheten i att tappa 7liter blod av en styckad stortå också?

Komigen...
Citera
2019-12-02, 21:26
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag har börjat tänka på att hon kanske inte blev styckad ändå. Som andra också har nämnt, kanske dumpades kroppen hel. På ett eller annat sätt kan en kroppsdel ​​ha lossnat av sig själv, tex pga vattenflödet.

Finns det en sluss med galler, tex Uddevalla Energi/Stömsberget, längre upp i Bäveån, där kroppen kan fastna?
Men dessa måste ha undersökts av polisen redan, så det är förmodligen därför de nu undersöker brunnar i närområdet, antar jag.

Även om det kanske är troligast att hon blivit styckad om det återfinns delar så tycker inte jag att man skall utgå från att det måste vara så. Samma med kroppsdelen...

Som du säger kan kroppen ha fastnat i något eller slagits mot något. Nu är det i och för sig kallt i vattnet så här års men kroppen har ändå legat en liten stund i vattnet (om det nu ens var där de hittade fyndet).

Jag hoppas att de snart hittar resten av kroppen.
Citera
2019-12-02, 21:28
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkugganLo
Jag tänkte på det här med den eventuella styckningen. Om MGM har styckat en kropp för förmodligen första gången och inte använt de bästa verktygen för detta, borde han väl rimligtvis ha kunnat skada sig själv? Som skärsår på händerna exempelvis. Det kanske är något sådant som han har haft lite svårt att förklara i förhör och som stärkt misstankarna.

/Lo

Så kan det absolut vara . Jonna Henningsson som dödade och sågade itu sin rival, sågade sig i handen.
Citera
2019-12-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfejset
Blev inte Linda Chen- BO från styckmordet i Boden - styckad?

Hur lyckades då den ursvenske GM sprida ut hennes kroppsdelar om hennes kropp var intakt?

Han spred inte ut några kroppsdelar utan försökte elda upp henne.
Citera
2019-12-02, 21:31
Medlem
Citat:
Botten men han hamnar säkert på en skyddsavdelning

Tror jag inte.
Citera
2019-12-02, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Var finns mobilen? laddare? tandborste smink osv. Vad menar du talar för att hon inte hade på sig dessa saker som blivit uppeldade när hon blev berövad livet?.

Om ja det visste så skulle tråden vara den första att få veta.

Skor och jacka brukar folk ha på sig utomhus vid den här årstiden, dock inte inomhus. Utan att veta utgår jag personligen ifrån att W berövades livet i MGM lägenhet, skor och jacka ej på sig.

Jag vet inte i vilken mån det är bekräftat från myndighetshåll att det är W skor och läsglasögon som har hittats brända i en askhög. Men om det stämmer är det väl knappast osannolikt att även andra tillhörigheter låg i samma askhög, vissa rent av helt uppeldade till oigenkännlighet, aska?

Tandborstar, smink i plastförpackning, bijouterier och annat går ju att elda upp. Utan att veta tänker jag mig att även det mesta av en mobiltelefon och laddare går att förbränna?

Om det är rester av W tillhörigheter som har hittats i en askhög i skogen och polisen säger att skor och läsglasögon tillhör W, så utesluter väl inte det att polisen inte har berättat om alla rester man eventuellt hittade i askan?

Spår av mobil och annat kan väl ha funnits i askan, eller är det uteslutet?
Citera
2019-12-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant! Tack för att rapporterar 👍🏻 eftersom inte alla båtar ju inte syns på MarineTraffic.
Är det fortfarande i Bäveån de söker? Ungefär var i förhållande till KB båt?
Jag hoppas verkligen att de hittat nåt och att det är därför de nu utökar.

Och tack för creed! Jag hade tyvärr inte möjlighet att kika mer innan mörkret föll men ja jag såg de bara i Bäveån. (KB) Mellan "rampen" och västerbron. Ja och det känns skönt att de tar in de resurser som krävs! Vart marinen körde vet jag inte men tänker inloppet till Bäveån? Har inte sett dem gå längre ut än silon iaf.
Citera
2019-12-02, 21:37
Medlem
Citat:
Var finns mobilen? laddare? tandborste smink osv. Vad menar du talar för att hon inte hade på sig dessa saker som blivit uppeldade när hon blev berövad livet?.
Poängen är att saker som W skulle haft med sig om hon frivilligt lämnat mordplatsen och sedan blivit mördad av någon okänd är typiskt sådant som GM skulle vilja bli av med efter att liket är dumpat, om GM har en relation till mordplatsen. Exempelvis om mordet gjorts i MGMs lägenhet.

Att dessa saker hittats uppeldade betyder att mordet gjorts inomhus på en plats där polisen kommer att leta. Dvs, det är en person som har en personlig relation till offret och som skulle misstänkas vid ett mord. Bara dessa fynd talar väldigt mycket för att det är MGM som är GM. Extremt klantigt gjort och något som talar för en inte så klartänkt mördare.

Att sedan GM har lyckats (relativt ändå) "bra" med att göra sig av med liket, verkar vara mer tur än skicklighet. Varför inte göra sig av med tillhörigheterna på ett lika bra sätt?
Just detta är det som talar för att GM har fått hjälp att göra sig av med kroppen, men sedan under städningen har kommit på att kläder, skor, glasögon mm inte är så bra att behålla. Varefter GM har gjort sig av med dessa på ett mycket sämre sätt. Eller så har GM varit så korkad att han planterat dessa bevis för att leda bort sökandet från liket. Riktigt, riktigt korkat i så fall.

Framtiden får utvisa, men jag är övertygad om att MGM är GM bara utifrån att tillhörigheterna hittats på det sätt de hittats. Om GM sedan har fått hjälp av MGM2 eller någon annan, det får framtiden utvisa (hoppas jag).
Citera
2019-12-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om ja det visste så skulle tråden vara den första att få veta.

Skor och jacka brukar folk ha på sig utomhus vid den här årstiden, dock inte inomhus. Utan att veta utgår jag personligen ifrån att W berövades livet i MGM lägenhet, skor och jacka ej på sig.

Jag vet inte i vilken mån det är bekräftat från myndighetshåll att det är W skor och läsglasögon som har hittats brända i en askhög. Men om det stämmer är det väl knappast osannolikt att även andra tillhörigheter låg i samma askhög, vissa rent av helt uppeldade till oigenkännlighet, aska?

Tandborstar, smink i plastförpackning, bijouterier och annat går ju att elda upp. Utan att veta tänker jag mig att även det mesta av en mobiltelefon och laddare går att förbränna?

Om det är rester av W tillhörigheter som har hittats i en askhög i skogen och polisen säger att skor och läsglasögon tillhör W, så utesluter väl inte det att polisen inte har berättat om alla rester man eventuellt hittade i askan?

Spår av mobil och annat kan väl ha funnits i askan, eller är det uteslutet?

Kan bara svara på mobil och jag tror det är svårt att elda bort den helt. Tänk mobilerna som låg brända i trippelmordsutredningen.
Citera
2019-12-02, 21:40
Medlem
Citat:
Blev inte Linda Chen- BO från styckmordet i Boden - styckad?

Hur lyckades då den ursvenske GM sprida ut hennes kroppsdelar om hennes kropp var intakt?
Bodenmordets offet hette Vachtareya. Hennes händer saknas fortf. Linda Chen blev inte styckad, däremot försökte Mats Alm elda upp henne. Linda var f ö från Falun.
Citera
2019-12-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Vilka andra fall förutom Billy känner du till isf? Om det är den vanligaste anledningen.

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/

Tror du Billy är ett undantag?
Kvinnor som blir dödade av svartsjuka män, är ca 11 per år i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in