2019-11-21, 10:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Journalisten: "Sverige ligger i Europatoppen när det gäller dödsskjutningar när det gäller unga människor. Vad beror det på?"

Stefan: "Förr var vi förskonade och hade andra typer av våldsbrott och såg nog inte detta komma. Förr skedde brotten i folks lägenheter men nu på gator och torg"

Journalisten: "Men vad beror det på att Sverige sticker ut här?"

Stefan: "Som jag sa så hade vi ett annat dödligt våld i Sverige som nu har minskat och vi såg nog inte riktigt det komma"

Journalisten: "Varför har vi fått det då?"

Stefan: "Vi såg inte det komma" Han tillägger: "Riktningen är glasklar: Samhället är alltid starkare än brottsligheten"

Mmm väldigt relevanta svar får man säga. Helt glasklart faktiskt. Han övertygar. Det blir sossarna nästa val lätt ju.
Sanslöst. Vilka patetiska skitsvar.
Citera
2019-11-21, 10:50
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Sanslöst. Vilka patetiska skitsvar.

Palme hade slingrat sig ur det där galant ,som den orm han var.
Citera
2019-11-21, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
S kan aldrig erkänna SD eftersom SD är det nya S. Dom kommer att ändra form i år eller nästa för att ta upp kampen om just de väljarna, men det kommer inte bli med Löfven vid rodret eftersom han bränt de broar som krävs för att ta partiet i den riktningen.

All makt utgår från folket inte från socialdemokraterna. Har dom glömt av regeringsformens viktigaste paragraf?
Citera
2019-11-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
det hjälper inte med fler poliser eller hårdare tag . man måste bryta ner strukturer i svartskallarnas klaner...
Det hade varit lite festligt om han à la Mr Garrison menade att han skulle lösa problemen genom att "svetsa alla till döds". Framför sig får man en snygg stillbild på Stefan iförd värsta svetsmunderingen med svetsen i högsta hugg riktad mot några hyreslägenheter som man ser i bakgrunden.

Det skulle antagligen vara tillräckligt för att få mig att börja titta på tv igen iaf.
Citera
2019-11-21, 11:38
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Journalisten: "Sverige ligger i Europatoppen när det gäller dödsskjutningar när det gäller unga människor. Vad beror det på?"

Stefan: "Förr var vi förskonade och hade andra typer av våldsbrott och såg nog inte detta komma. Förr skedde brotten i folks lägenheter men nu på gator och torg"

Blir faktiskt förvånad att Mongo-Steffe inte hävdar att alla våldsbrott beror på den ökade anmälningsfrekvensen.
Tidigare brukade Anders och Erik skjuta och spränga hemma i radhuslängan. Nu görs det utomhus.
Citera
2019-11-21, 11:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Löfven har satt sig i en rävsax nu när sanningen kommer ikapp honom.

1. Han kan inte hålla med SD, eftersom de senaste 10 åren har cirkulerat kring att inte hålla med SD.
2. Han kan inte hålla med om att det finns ett samband mellan kriminaliteten/gängvåldet och invandrare, för då håller han indirekt med SD och samtidigt är en stor portion av S väljarbas är invandrare. Hur skulle det se ut ?
3. Om han undviker frågorna eller spyr osanningar likt: "Sverige skulle haft samma situation utan flyktinginvandringen" eller "forskare har inget säkert svar..." : så kommer han se ut som ett pucko i media vilket kommer visar sig i opinionssiffrorna. MEN, det finns en chans att han lurar några.

Vilket alternativ tror du han tar ??

Detta sade Löfven nyligen:
Expressen: ”Löfven om skjutningarna: ”Vi politiker har inget säkert svar”
Aftonbladet: ”Löfven: Sverige har inte förberett sig för det här våldet”

Vart går gränsen för landssvek eller landsförräderi? Tydligen kan Löfven och C.O göra vad dem vill utan konsekvenser.

Nja, alla handlingar blir det konsekvenser av, stora eller små, bra eller dåliga.

Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
det hjälper inte med fler poliser eller hårdare tag . man måste bryta ner strukturer i svartskallarnas klaner
ta av dom alla bidrag,pengar,fastigheter.bilar dvs allt dom äger men det vägar inte svetsarmongot.
Ska man lösa problemet så måste man i detta fall strunta i mänskliga rättigheter .
o hur som helst så kommer S rasa i popularitet

Det enda som långsiktigt kommer lösa problemen i Sverige och för svenskarna är omfattande och osentimental repatriering. Inget annat kommer fungera.
Citera
2019-11-21, 12:19
Medlem
I Arbetet går Suhonen ett steg längre än att konstatera att Löfven sög:

Han menar att Sveriges som vänsterland tog slut 21:30 i söndags.

https://arbetet.se/2019/11/21/vansterlandet-sverige-dog-i-lofvens-agenda-intervju/

Citat:
Motvilligt satte jag mig trots allt igår för att se Stefan Löfvens omtalade Agenda-intervju. Stålsatt. Beredd på det värsta, eftersom jag enligt samstämmiga röster i den borgerliga kören skulle bese en trafikolycka med sorglig utgång.

Stefan Löfven hade inget strålande ögonblick, men kanske inte mycket sämre än det ofta varit.

Ansvaret för kriminaliteten ville han sprida på många, vilket han förmodligen har rätt i.

Den socialdemokratiske statsministern borde varit mer förberedd i denna viktiga utfrågning, men jag tror det var något annat än Löfvens fiasko vi fick se på tv-skärmen och i debattvågorna efteråt.

Det vi såg var slutet för Sverige som vänsterland och ett land där socialdemokratin har något slags grepp över tanken, med makt att formulera de bärande tolkningsramarna för nationens öden.

Och tidpunkten kan fastställas, den tog slut där i söndags kväll vid 21.30-tiden
.
Citat:
Problemformuleringsprivilegiet har naturligtvis långsamt gnagts i kanten, utmanats sedan högerns motoffensiv startade på 1970-talets slut, vi vet det. Det är inte nytt.

Men att så här fullständigt massakrera en socialdemokrat som säger det helt naturliga – att den våg av vidrig organiserad kriminalitet vi sedan några år sett, hänger ihop med ett allt brutalare klassamhälle, med segregation som idag är etniskt färgad men i grunden handlar om fattigdom – det har jag aldrig sett förut.

De konservativas repressiva tankeram har ett mycket starkt grepp om det som uppfattas som sunt förnuft.

Socialarbetare, kriminologer, missbruksforskare och även polismakten säger att det krävs sociala insatser från ett fungerande samhälle för att på sikt stoppa nyrekryteringen till gängen, vilket var vad Löfven försökte säga.

Att Stefan Löfven är korrekt har alltså ingen som helst betydelse. För den progressiva analysramen är bruten.
Citera
2019-11-21, 13:05
Medlem
hade vi inte tagit in några svartskallar med början från 70-talet o då också haft dödstraff på knark
så hade sverige varit paradiset,
Citera
2019-11-21, 13:14
Medlem
Visst är det så, men konsekvenserna är för små för Löfven. Alla vet att oavsett om han avgår eller inte så kommer han inte behöva stå för svars inför sin inkompetens.
Men det gör vi. Vi, de flesta, kommer beklaga sig på resultatet - men inte på de som framförde det.

Att se och höra Löfven i media är som att se en operationsläkare operera utan handskar och med en smörkniv från fikarummet; och efter patientens död säga något i still med: "Patienten var inte redo för en sådan operation" eller "Patientens död var oväntad" eller "forskare and läkare förstår inte vad orsaken föreligger"....

Inte nog med att utföra en inkompetent handling, men att uttala sig som om man inte fattar något bör vara nog för att avsätta någon från sin position.
Senast redigerad av S0urce 2019-11-21 kl. 13:30.
Citera
2019-11-21, 14:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
I Arbetet går Suhonen ett steg längre än att konstatera att Löfven sög:

Han menar att Sveriges som vänsterland tog slut 21:30 i söndags.

https://arbetet.se/2019/11/21/vansterlandet-sverige-dog-i-lofvens-agenda-intervju/

Det var ord och inte visor från Suhonen. Jag tror dock att han har fel. Jag tittade precis på intervjun en gång till. SL tappar ju fullständigt i trovärdighet när han inte vill erkänna att brottsligheten beror på invandrare från kaosländer och deras barn/barnbarn. När han säger att stoppa in svenskar under samma förutsättningar så hade vi fått samma utveckling är ju en lögn få svenskar köper. Jag tycker inte att han var exceptionellt kass utan han höll "Löfven-standard".

Jag tror dock att S och M fått information om att opinionsläget för dem båda är uselt, värre än vi tror. Då kommer den här intervjun lägligt så att Suhonen har något att skylla på. Man vill säkert ha bort Löfven och då hugger sossarna knivarna i ryggen på varandra utan att blinka.

UK har med läpparnas bekännelse sagt att han ber om ursäkt för att kallat folk rasister osv. Nu vill M ha ett invandringsstopp. Var finns trovärdigheten? Man klappade händerna och ryggdunkade landsförrädaren Reinfeldt häromveckan. Obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Visst är det så, men konsekvenserna är för små för Löfven. Alla vet att oavsett om han avgår eller inte så kommer han inte behöva stå för svars inför sin inkompetens.
Men det gör vi. Vi, de flesta, kommer beklaga sig på resultatet - men inte på de som framförde det.

Att se och höra Löfven i media är som att se en operationsläkare operera utan handskar och med en smörkniv från fikarummet; och efter patientens död säga något i still med: "Patienten var inte redo för en sådan operation" eller "Patientens död var oväntad" eller "forskare and läkare förstår inte vad orsaken föreligger"....

Inte nog med att utföra en inkompetent handling, men att uttala sig som om man inte fattar något bör vara nog för att avsätta någon från sin position.

Uppriktigt sagt tycker jag han höll sin vanliga kassa nivå.
Citera
2019-11-21, 14:21
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Tack, enig med dig. Har själv bott i fyra olika europeiska storstäder i tre olika länder som alla har en mycket stor del invandrare (1a, 2a och 3e generation). Samtliga dessa städer har enklaver (eller 'innanförskapsområden' som någon skrev tidigare) där samhället helt enkelt gett upp angående integration; man vet att de som lever där aldrig kommer att bli en del av det övriga samhället. Och man låter det vara så. Visst, det finns massor med kriminalitet men det hanteras internt. Och de som bor och lever där verkar trivas rätt bra - de har återskapat sitt gamla hemland i sitt nya hemland.

Jag tror dock att Sverige aldrig kommer att ta den vägen; vårt inbyggda behov av att styra/fixa/ordna (yes, social ingenjörskonst) är alldeles för starkt. Utöver det har vi världens mest absurda sociala skyddsnät som ger alla samma rättigheter även om du aldrig har eller aldrig kommer att bidra till detta skyddsnät.

Det är viktigt att vi tar en titt på World Value Survey; Sverige är ett extremt land i den allra yttersta kanten på sekularising, självförverkligande och tron på offentliga myndigheter, och de flesta som kommit de senaste åren är i skarp kontrast där mat, tak över huvudet och allmän misstro mot allt offentligt regerar. Och får man då betalt utan att arbeta + får än mer betalt om man fortsätter producera barn; varför ta ett riktigt jobb?

Om man inte förstår att detta är en gigantisk motsättning (vilket inte är PK) är man i trubbel. Och Sverige är väl i trubbel?
Bra resonemang. Jag tror också att Sverige aldrig kan få tillbaka sådana bostadsområden som finns i kontinentaleuropa. Vi är för ordningsamma, vill fixa och ha det fräscht och modernt. Dessutom som du säger finns ändå de här enklaverna även ute i Europa. Se bara på Londons eller Paris förorter. Där ligger egentligen Sverige i lä eftersom de har haft den här utvecklingen längre tid. Men vilken är intressant i sammanhanget, kriminaliteten är högre här, speciellt skjutningar och sprängningar.

Jag tror man ska kolla som du är inne på mentalitet, graden av individualism och sekularism. Här sticker Sverige ut ordentligt och det kan förklara till viss del att segregationen förstärks här. Som jag har sagt många gånger. Sverige är egentligen det sämsta landet i Europa för att ta emot mängder med flyktingar. Vi sticker ut på nästan alla plan vilket gör det svårare för invandrare. Vänstern tror att vi är någon form av standard, nästan som en innehållslös behållare att stoppa in vad som helst i och ut kommer en svensk.

Innanförskapsområden ja, det var undertecknad som myntade det begreppet tidigare i tråden
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-11-21 kl. 14:26.
Citera
2019-11-21, 14:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jag besöker Kista, Rinkeby, Vällingby etc varje vecka som tränare till ungdomslag. En sak har jag lärt mig och det är att inte dra alla över en kam på det sätt du gör.

Men hallå fattar du inte ironi? Det klart inte alla är som jag beskriver det men om du går och strosar en timme i kista galleria tex kommer du upptäcka att skrämmande många är som jag beskriver dem och det är ett av Sveriges kommande stora problem. Det är helt enkelt för låg nivå.

sedan finns det ju såklart även mycket vettiga, kapabla, driftiga och ambitiösa människor där också men om vi målar med stora penseldrag går det inte att komma ifrån att ryggsäcken för AB Sverige blir tyngre för var dag som går eftersom det på varje vettig person går kanske 10-20 personer som av någon orsak inte kan, vill eller har möjlighet att bidra till samhället på ett positivt sätt. Möjligen att en del av dessa kan ses utifrån rollen som konsumister, dvs att de konsumerar upp sitt sossebidrag och/eller svarta pengar och på så sätt hjälper Sverige med tillväxt och momsinkomster. Jag tror att det är exakt såhär som många av våra styrande räknar. De vet att de aldrig kommer att få arbete eller komma ut ifrån sin förort men så länge de håller käften och konsumerar upp bidraget för att hjulen ska snurra så går det bra. Det gick bra så länge det var lydiga svenskar som var majoriteten av socialfallen. Nu har socialfallen en annan mentalitet och kulturell bakgrund.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-11-21 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in