2019-11-21, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergamott
Om SD trots S klanröstning och annat valfusk blir största parti i nästa val kommer Löfven att tvingas avgå, så hans åsikt i frågan saknar betydelse.

Inte säker på att sd skulle vinna på att komma till makten.

Det e troligen för sent och problemen kan nog ej lösas utan att det blir fysisk konflikt mellan staten o medborgarna

Kanske bättre med sjuklövern och bara vänta på kriget
Citera
2019-11-21, 07:43
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ah, vad fan, kan en avdankad journalist utan en poäng i juridik bli justitieminister, kan en dvärg nog bli sumobrottare. Allt handlar om kontext!
Sumobrottare vet jag inte, men en dvärg kan iaf bli justitieminister
Citera
2019-11-21, 07:49
Medlem
Sigfried.Staufens avatar
Nu börjar Steffe bli skrajj. Svetsare e realister o vet hur världen funkar. Men hans regeringskumpaner tutar i honom nåt annat pga prestichen att följa utstakad agenda som förr var så självklar.

Vad ska du välja Steffe? Schavotten eller självbedrägeriet?
Citera
2019-11-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Hur menar du att han är välanpassad om han jobbar svart??(och antagligen Desdutom får bidrag).. Nä, anmäl parasiten

Välanpassad i Stefan Löfvens och hans gelikars ögon. De skulle antagligen beskriva min vän som en mönster-invandrare vilket han i många avseenden är. Han uppför sig väl, har lärt sig svenska bra och är företagsam. Men klantänket sitter djupt, och han är väldigt långt ifrån att bli svensk vad gäller samhällskontraktet där man som svensk ska betala sin skatt och inte missbruka bidragssystemen för att få hela välfärdsstaten att fungera. Det svenska systemet bygger på att folk är hederliga i alla avseenden. Någon liten andel fifflare klarar systemet av, men när det väller in hundratusentals människor (även de goda invandrana alltså) varje år som skiter fullständigt i samhällskontraktet så brakar det raskt mot undergången. Att jag inte anmäler min syriske kompis beror på att jag inte anmäler vänner. Inte heller etniska svenskar som jag vän med skulle jag anmäla. Kanske är fel av mig, men sån är jag. Dessutom händer det ju ingenting i det svenska rättsväsendet, ärendena skrivs ju av på löpande band oavsett hur stark bevisning det finns.

Sverige framtid är mörk tack vare hopplösa politiker som Stefan Löfven och ännu mer hans föregångare, landsförrädaren Reinfeldt.
Citera
2019-11-21, 08:46
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Löffwen klavertramp i Agenda och den negativa kritiken av detsamma har väckt uppmärksamhet även i Norge. Speciellt sågningen i sossarnas egen sosse-tidning AFAbladet framhålls. Så detta är inte något som stannar inom landet, utan ytterligre en sak som får sprickan mellan regeringens och omvärldens Sverigebilder att ytterligare vidgas.
Det var knappast ett klavertramp i Agenda utan snarare en komplott från aspiranter på partiledarposten inom S. Troligen någon av ministrarna som nu går ut publikt och gör uttalande till stöd för Löfven. Löfvens falska stab har försett honom med alla dessa idiot uttalande som han memorera för att säga i intervjun.
Han gick rätt i fällan.
Citera
2019-11-21, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Välanpassad i Stefan Löfvens och hans gelikars ögon. De skulle antagligen beskriva min vän som en mönster-invandrare vilket han i många avseenden är. Han uppför sig väl, har lärt sig svenska bra och är företagsam. Men klantänket sitter djupt, och han är väldigt långt ifrån att bli svensk vad gäller samhällskontraktet där man som svensk ska betala sin skatt och inte missbruka bidragssystemen för att få hela välfärdsstaten att fungera. Det svenska systemet bygger på att folk är hederliga i alla avseenden. Någon liten andel fifflare klarar systemet av, men när det väller in hundratusentals människor (även de goda invandrana alltså) varje år som skiter fullständigt i samhällskontraktet så brakar det raskt mot undergången. Att jag inte anmäler min syriske kompis beror på att jag inte anmäler vänner. Inte heller etniska svenskar som jag vän med skulle jag anmäla. Kanske är fel av mig, men sån är jag. Dessutom händer det ju ingenting i det svenska rättsväsendet, ärendena skrivs ju av på löpande band oavsett hur stark bevisning det finns.

Sverige framtid är mörk tack vare hopplösa politiker som Stefan Löfven och ännu mer hans föregångare, landsförrädaren Reinfeldt.
Tycker ändå det är fel att inte anmäla svartjobbare. Kan möjligen förstå det om det är din bäste vän som du känt hela livet, men en invandrare har du ju knappast känt så länge..
Citera
2019-11-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Löfvens falska stab har försett honom med alla dessa idiot uttalande som han memorera för att säga i intervjun.
Staben har väl pensionerat sig eller skaffat mer lönsamma uppdrag som Ylva Johansson.
Citera
2019-11-21, 09:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Vi hade kurder i vår pluton, de sålde braj, stal bilar och kallsonger, hotade och bråkade med stridskamraterna så pass att befälen skickade iväg dem. Juggarna och serberna i plutonen skötte sig exemplariskt.

Balkan är fortfarande Europa så de är väl hyfsat civiliserade. Många av dem säkert lika oss. Var ligger deras lojalitet i ett skarpt läge? Även om de sköter sig exemplariskt så tycker jag att man enbart ska ha svenskar i synnerhet i försvarsmakten och definitivt i regeringen/riksdagen. Jag kan gilla och uppskatta andra länder och folk men inget ligger mig så varmt om hjärtat som Sverige och svenskar. Det är fullt naturligt att det är så.
Citera
2019-11-21, 09:58
Medlem
Löfven har satt sig i en rävsax nu när sanningen kommer ikapp honom.

1. Han kan inte hålla med SD, eftersom de senaste 10 åren har cirkulerat kring att inte hålla med SD.
2. Han kan inte hålla med om att det finns ett samband mellan kriminaliteten/gängvåldet och invandrare, för då håller han indirekt med SD och samtidigt är en stor portion av S väljarbas är invandrare. Hur skulle det se ut ?
3. Om han undviker frågorna eller spyr osanningar likt: "Sverige skulle haft samma situation utan flyktinginvandringen" eller "forskare har inget säkert svar..." : så kommer han se ut som ett pucko i media vilket kommer visar sig i opinionssiffrorna. MEN, det finns en chans att han lurar några.

Vilket alternativ tror du han tar ??

Detta sade Löfven nyligen:
Expressen: ”Löfven om skjutningarna: ”Vi politiker har inget säkert svar”
Aftonbladet: ”Löfven: Sverige har inte förberett sig för det här våldet”

Vart går gränsen för landssvek eller landsförräderi? Tydligen kan Löfven och C.O göra vad dem vill utan konsekvenser.
Senast redigerad av S0urce 2019-11-21 kl. 10:01.
Citera
2019-11-21, 10:08
Medlem
Journalisten: "Sverige ligger i Europatoppen när det gäller dödsskjutningar när det gäller unga människor. Vad beror det på?"

Stefan: "Förr var vi förskonade och hade andra typer av våldsbrott och såg nog inte detta komma. Förr skedde brotten i folks lägenheter men nu på gator och torg"

Journalisten: "Men vad beror det på att Sverige sticker ut här?"

Stefan: "Som jag sa så hade vi ett annat dödligt våld i Sverige som nu har minskat och vi såg nog inte riktigt det komma"

Journalisten: "Varför har vi fått det då?"

Stefan: "Vi såg inte det komma" Han tillägger: "Riktningen är glasklar: Samhället är alltid starkare än brottsligheten"

Mmm väldigt relevanta svar får man säga. Helt glasklart faktiskt. Han övertygar. Det blir sossarna nästa val lätt ju.
Citera
2019-11-21, 10:17
Medlem
det hjälper inte med fler poliser eller hårdare tag . man måste bryta ner strukturer i svartskallarnas klaner
ta av dom alla bidrag,pengar,fastigheter.bilar dvs allt dom äger men det vägar inte svetsarmongot.
Ska man lösa problemet så måste man i detta fall strunta i mänskliga rättigheter .
o hur som helst så kommer S rasa i popularitet
Citera
2019-11-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Anne Ramberg, tidigare advokatsamfundets generalsekreterare, har på Twitter kommit till den stora ledarens försvar:

https://twitter.com/anneramberg/status/1197241448262971398?s=21

Denna farliga kvinna har endast ett mål för ögonen för sig och sitt skrå: Mammon.
Migration/integration i Sverige och alla dess klienter denna politik frambringar i olika processer för jurister är ett mycket stort levebröd för denna yrkesgrupp.

Välkänt att inte bara brännvinsadvokater utan i stort sett alla kollegor hela vägen upp är mycket måna om att Sverige behåller sin unika migrationspolitik.
Den pågår för fullt även efter 2015 men nu i andra former, anhöriginvandring och ofta falska arbetstillstånd är två.
Minns när en "finare" advokat som Tomas Bodström höll på att få spelet i direktsändning i SvT när regeringen fortsatte s k stängda gränser för några år sedan. Ansiktet riste och svällde och ändrade färg under intervjuns gång. Av humanism? Nej, egna bankkontot.

Det är såna "bättre" svenskar är och blir allt mer i strängare mening: skenheliga egoister.
Kärringen Ramberg skiter fullständigt i konsekvenserna för samhället och det finns heller inte mycket till humanism i hennes projekt.
(Kul att läsa twittersvaren på Rambergs försvar av Löfven som Gizur länkar till)
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-11-21 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in