2019-11-20, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du får nog ta och acceptera att andra ser på saken olikt dej och dina kompisar på FB. Socialdemokraterna ser alla problem i samhället som en förlängning av segregation och klassklyftor.
Sossarna har prenumererat på makten i Sverige, varför skapade de denna segregation?
Citera
2019-11-20, 09:18
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Och det är tiotusenkronorsfrågan?

Hur bryter du utanförskap bland dem som inte vill integrera sig? Utanförskap kan ju vi som tittar utifrån tycka att det är men i "utanförskapsområdet" lever du tryggt med dina landsmän, din släkt och din klan. Du handlar samma mat som i hemlandet. Pratar samma språk. Går på samma caféer som i hemlandet. Du går klädd som i hemlandet. Går till mosken på fredagar. Du har friskolor och dagis på ditt språk och för din kultur. På biblioteken kan du låna böcker och tidningar på ditt språk. Dina barn får hemspråkundervisning. Myndighetsinformation finns på ditt språk. Allt är tillrätta lagt och krattat för din behov. Kort sagt utanförskapsområdet är för många ett innanförskapsområde, en skyddad värld, en enklav i ett annars västerländskt land man inte förstår sig på och i många fall inte har några som helst intressen i att delta i. Som någon talare (som jag tyvärr har glömt namnet på) på Bok-och Biblioteksmässan i Göteborg uttryckte det Citat"Jag kom inte till Sverige för att bli svensk, jag kom till Sverige för att bli Kurd"slutcitat. Det sätter lite grand standarden för hur många ser på sin invandring till Sverige tror jag. Hon är definitivt inte ensam om den här inställningen.

Sedan är ju frågan vad ska bli av alla dessa hundratusenden ofta ensamkommande unga män med ofta ringa eller låg utbildning? Ska de alla jobba som undersköterskor som Steffe menar? Är det inte så att man måste ha utbildning, fallenhet, intresse och läggning för ett jobb oavsett vilken typ det är men särskilt om man ska jobba inom våden? Ska alla invandrare vara predestinerade att jobba inom offentlig sektor och då särskilt inom vård och omsorg? Är Achmed normalt empatistörd för en 20 årig kille som dessutom knappt kan göra sig förstådd på svenska lämpad att jobba inom hemtjänsten? Är Hassan 28 år utan gymnasieutbildning och med endast rudimentära kunskaper i det latinska alfabetet lämpad att jobba som bokuppsättare på folkbiblioteket? Är Ali 35 år, småkriminell som drömmer om snabba bilar, brudar och märkeskläder lämplig att jobba som elevassistent? Jag och många med mig tycker att det är högst tveksamt men ändå är det precis så det fungerar idag. Sossarna konstruerar "terapijobb" åt i grunden dysfunktionella personer som skulle behöva helt andra åtgärder från samhällets sida.

Till sist vill jag ge dig ett tips. Besök Kista galleria eller valfritt förortscentrum en tisdag eftermiddag och kolla in folket som flyter omkring där. Då får du en någorlunda uppfattning om de enorma problem som väntar Sverige. Det är liksom bara att räkna får, " icke anställningsbar", "imbecill", "hemlös" "dyngrak", "knarkare","medelålders kvinna insvept i tygsjok som aldrig kommer att komma i närheten av ett jobb" osv. Det är en veritabel freakshow som paraderar förbi. Och just när du trodde att det inte kunde bli lägre nivå så kan du besöka foodcourten och kolla in folk som snor överbliven mat från matbrickorna ungefär som sparvar vid en uteservering...

Så visst det är svåra frågor det här och Sverige och sosseriet har liiiite uppförbacke nu.

Jag besöker Kista, Rinkeby, Vällingby etc varje vecka som tränare till ungdomslag. En sak har jag lärt mig och det är att inte dra alla över en kam på det sätt du gör.
Citera
2019-11-20, 09:25
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det är Moderaterna som burit fram Löfven och givit honom mandat att driva sin katastrofala politik.

DÖ:n - själva roten - var värre än JÖK:en. I DÖ:n kom de två blocken överens om 2014 att i två mandatperioder släppa fram det block av de två som efter valet erhöll majoritet i kammaren mellan dem.
SD ansågs inte existera. V gjorde det däremot eftersom de ingick i rödgrönas block.
M sluter alltså förbund med V medan man sågar SD. Säger detta med anledning av Kristerssons - som var med och tog fram DÖ:n tillsammans med Reinfeldt och Löfven - ursäkt på twitter igår.

För SD:s 700 000 svenskar som röstat på partiet 2014 togs rösträtten i praktiken bort efter valet. Men skatten skulle fortsättningsvis i vanlig ordning betalas av dessa svenskar.

DÖ:n är en så rutten rot att våra ”anständiga” media idag inte vill kännas vid den, än mindre nämna den, trots att man vattnade fram den från 2014.
Och beträffande JÖK:en, DÖ:ns förlängning, är det bland politiker som skapade den bara C och ibland L som vill prata om den.

Sånt här spel förekommer alltså i den av våra politiker och journalister så hyllade demokratin Sverige, den mest utvecklade i världen.
Hear, hear…
Citera
2019-11-20, 09:29
Medlem
Citat:
För en Socialdemokrat så handlar alla problem i samhället om utanförskapet. Partiet har i över 100 år bekämpat klassklyftorna mellan utsatta grupper och de som har det förspänt. Därför svarar han som han gör så vad är det du inte fattar? Vill du ha ett annat svar så får du väl ansluta dig till högerpopulister!!

Vänta så du menar att Stefans löfvens svar inte är insmörjda av populism? "Bara vi får in de vuxna i jobb så blir inte de yngre kriminella? "Bara vi skjuter på mer resurser till skolan så blir allt bättre"? Fyfan, vilket jävla populistiskt skitsnack! Men att se sig själv i spegeln kan vara svårt, jag förstår.
Citera
2019-11-20, 09:30
Medlem
Citat:
Lösningen är klar för Socialdemokraternas. De löser det på klassiskt vis enligt den svenska modellen.

Problemet däremot håller jag med om att de inte ser på samma sätt som omgivningen. Men jag tror omgivningen (pöbeln) måste släppa tanken på en quick fix (á la Åkessons & Co) och börja tänka långsiktigt som Socialdemokraterna.

Sossarna tänker långsiktigt? Nja...de importerar röstboskap en masse för att kompensera ett väljarstöd som varit i fritt fall i åratal....men det räcker ändå inte. Med idioter som företrädare och verklighetsförnekande överlag, så kommer fallet fortsätta.
Citera
2019-11-20, 09:31
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Du får nog ta och acceptera att andra ser på saken olikt dej och dina kompisar på FB. Socialdemokraterna ser alla problem i samhället som en förlängning av segregation och klassklyftor.
Det vill säga:
Skit i verkligheten!
Vi har en drygt hundra år gammal karta över Tyskland. Den har fungerat i många år och fungerar fortfarande!
Klart som fan att vi likt Euler skall vandra över Königsbergs sju broar.
Citera
2019-11-20, 09:31
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
För en Socialdemokrat så handlar alla problem i samhället om utanförskapet. Partiet har i över 100 år bekämpat klassklyftorna mellan utsatta grupper och de som har det förspänt. Därför svarar han som han gör så vad är det du inte fattar? Vill du ha ett annat svar så får du väl ansluta dig till högerpopulister!!

Vadå inte fattar? Vad fan svamlar du om?
Citera
2019-11-20, 09:34
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Jag besöker Kista, Rinkeby, Vällingby etc varje vecka som tränare till ungdomslag. En sak har jag lärt mig och det är att inte dra alla över en kam på det sätt du gör.
Man behöver inte dra alla över en kam. Det räcker med dom tiotusentals icke kompatibla som bara suger bidrag och ställer till med jävelstyg. De fungerande blattarna väger inte på nåt sätt upp alla odugliga....
Citera
2019-11-20, 09:41
Bannlyst
Citat:

exakt sanna som dig kommer ju alltid ha rätt i sak ända tills 100% av alla invandrare fran mellanöstern och afrika blir kriminella

detta kommer sa klart aldrig ske.

Ditt resonemang löser dock inga problem, araberna kommer fortsätta med sin jävelskap i landet och tar man inte tag i det problemet nar vi en övre gräns till slut

Du kan ju da trösta dig med att det inte var 100 % som ställde till med det hela

Med ditt resonemang hade de allierade aldrig behövt bomba tyskland FÖR 100% AV TYSKARNA VAR EJ NASSAR
Senast redigerad av Luzern 2019-11-20 kl. 09:58.
Citera
2019-11-20, 09:43
Medlem
FolkutbytarSteffes avatar
ONT så hade det blivit fel hur han än gjort.

Hade han rätteligen skyllt kriminaliteten på migranterna hade han blivit utskälld för att fiska SDröster.

Och nu när han svamlande skyller på Sveriges dåliga integration som misslyckats få in dom som undersköterskor avslöjas han som en lågpannad lögnare.

Kadhammar funderar över detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VbXK8p/lofvens-brakfiasko-beror-pa-sverigedemokraterna

Citat:
Stefan Löfvens fiasko i söndags. Sverige upplever en våg av våld och kriminalitet som utgår från invandrartäta utanförskapsområden.

Följden har blivit att varje förklaring som har någon likhet med Sverigedemokraternas blir omöjlig för en socialdemokrat. Och därför satt Löfven i rutan i söndags och uttalade obegripligheter och besvärjelser som levde ett liv bortom den verklighet medborgarna ser.
Citera
2019-11-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Sossarna har prenumererat på makten i Sverige, varför skapade de denna segregation?
För att de behöver fylla på förrådet med väljare. Socialdemokratin har vunnit en totalseger, alla partier är varianter av Socialdemokrati, inkl SD. Så den självklara väljarbasen har eroderat, nöjda ”arbetare” röstar på andra partier numera. Och då makten är viktigare än något annat för (s) behöver man nya väljare.
Citera
2019-11-20, 10:08
Medlem
Vad ska Löfven säga?

"Jag ljög"?

"Jag är inavlad och smått felcastad för mitt jobb, egentligen borde jag svarva brännbollsträn i Älmhult"?

Det här är väl det bästa han kan göra efter att ha målat in sig i detta sällsynt trånga politiska hörn med alla andra tappade etablissemangsidioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in