2019-11-23, 13:57
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är det inte ganska typiskt generationsröstande sossar att politiken är rätt oväsentlig och hur Löfven sköter sig spelar inte heller nån roll. Farsan röstade ju på såssarna, och farfar också, då måste ju jag också göra det. Ned i graven.

Pensionärerna tror fortfarande det är 70-talet där utanför fönstret.

Dra inte alla pensionärer över en kam. Mina föräldrar var inbitna sossar som ändrade sig ganska tvärt runt 2010 när de såg utvecklingen komma och drog sina slutsatser. Vet också andra äldre släktingar som ändrat sig de senaste åren så jag tror det sitter mer i psyket än i åldern.
Citera
2019-11-23, 14:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Maggan i ekots lördagsintervju. Så otroligt krystat som vanligt när ämnet kriminalitet och dess orsaker ska tas upp. Hon erkänner att vi har en stark segregation. Bra så men vad åstadkommer denna segregation? Exempelvis måste man problematisera verkligheten där ungar växer upp i enklaver utan att lära sig ordentlig svenska. Där folk följer muslimska traditioner och normer istället för svenska normer och värderingar. Så länge man duckar för grundorsakerna, hur det verkligen ser ut i förorterna så kommer man inte heller att lösa problemet.
Citera
2019-11-23, 15:21
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Läs mellan raderna i denna AB-krönika.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/opyAlj/battre-fusklappar-raddar-inte-lofven

Tror Löfven är rökt.

Den brutala kritiken från organiserade sossar och s-styrda ledarsidor tyder väl på att det också pågår ett kuppförsök mot Löfven? Det skulle se illa ut om han avsattes innan nästa val, men nu krossar man honom i god tid så att han tvingas avgå frivilligt. Frågan är vilka som leder kuppen? Ygeman? Johansson? Trots att det är så uppenbart att Löfven är en marionett så har jag aldrig riktigt fått klart för mig vilka det är som styr honom.

Tror dock att kuppmakarna gör ett stort misstag om de tror att allt blir bra bara de byter ut Löfven. Löfven är förvisso usel, men han har också tvingats företräda och försvara en politik som har skadat Sverige oerhört mycket och som lett till en extrem ökning av den tunga brottsligheten på bara de drygt fem år som sossarna och mp styrt.
Senast redigerad av fernebo 2019-11-23 kl. 15:28.
Citera
2019-11-23, 15:39
Medlem
bulletproofsouls avatar
Muhammed Omar sammanfatar ganska väl problemets kärna och vad Svetsaren och sossarna inte vågar beröra:

https://detgodasamhallet.com/2019/11/23/mohamed-omar-en-restriktiv-invandringspolitik-kravs-for-att-bekampa-gangkriminaliteten/#more-20070
Citera
2019-11-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Observera att han inte klarade slutför svets utbildningen så han fick bli politiker istället.

Han gick som så många andra av hans slag in i facksvängen för att slippa arbeta med sitt yrke. Därifrån in på politikerbanan och slutligen att bli "vår" s. k. landsfader.
Citera
2019-11-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Han gick som så många andra av hans slag in i facksvängen för att slippa arbeta med sitt yrke. Därifrån in på politikerbanan och slutligen att bli "vår" s. k. landsfader.
Hoppas han är nöjd med sin politik.. eller klart han är, annars hade han ju inte bedrivit den.
Citera
2019-11-23, 15:58
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Förhoppningsvis var han en bättre fackpamp än statsminister...

Jag har aldrig ogillat karln, men fan vilket klantarsel han är ibland, man vet inte om man skall skratta eller gråta...

Allt var bättre förr - åtminstone var sossarna det...
Citera
2019-11-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hoppas han är nöjd med sin politik.. eller klart han är, annars hade han ju inte bedrivit den.

Han skiter totalt hur det går för landet bara han får vara "stassminister".
Citera
2019-11-23, 16:05
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Det där är otroligt vanligt ute på arbetsplatserna. I nio fall av tio är fackombudet den lataste personen som valt facket för att slippa jobba.

Jag kan nästan tycka lite synd om Löfvén, det är ganska uppenbart att han har en position som han inte har kompetens för. En svetsarutbildning och karriär som facklig politruk lämpar sig illa för att leda landet politiskt. Dessutom är det också ganska uppenbart att han inte är den skarpaste kniven i vår herres kökslåda. Det är ju bara att titta på när han försöker formulera sig, riktigt plågsamt är det att beskåda.
Citera
2019-11-23, 16:06
Medlem
Thelonegunmans avatar
Det är helt surrealistiskt att se Löfven göra en Bagdad Bob. Bra att kritiken haglar iaf. En sådan inkompetent statsminister vill jag inte ha.
Citera
2019-11-23, 16:15
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det är helt surrealistiskt att se Löfven göra en Bagdad Bob. Bra att kritiken haglar iaf. En sådan inkompetent statsminister vill jag inte ha.

Ja. Han spottar varenda svensk i ansiktet. Att han ens kan tror att någon kommer gå på det där han säger. Vilket brak-CP han är.
Citera
2019-11-23, 16:33
Medlem
Citat:
Han skiter totalt hur det går för landet bara han får vara "stassminister".
Makten framför allt. Sossarna är ett utpräglat maktparti.
Senast redigerad av Grand-canyon 2019-11-23 kl. 16:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in