2019-11-21, 14:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag önskar att du skickar denna ypperliga skrivelse i ett vanligt brev till regeringskansliet. De skulle härmed få en inblick i verkligheten i dagens Sverige.
Kansliet läser alla brev och registrerar dem. Adressera gärna till Löfvén m.fl.

Den bästa beskrivningen på situationen jag läst. Tack!
Tack! roligt att höra. Bra tips också. ska fundera på det.
Citera
2019-11-21, 14:48
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Kan han ha fått mikrofon-implantat så en S-thinktank kan vara sufflörer närhelst det behövs viktiga svar? Och nu utbrast alla unisont på Löfvéns hörsel-nerv "-NEEEJ FAAN SÅ SVÅRT !!" och Löfvén blev lite störd av skriken ?
Varför inte. Man kan tro vad som helst om våra styrande pajaser
Citera
2019-11-21, 15:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Palme hade slingrat sig ur det där galant ,som den orm han var.

"Det hade jag ingen aning om.!
Citera
2019-11-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
I Arbetet går Suhonen ett steg längre än att konstatera att Löfven sög:

Han menar att Sveriges som vänsterland tog slut 21:30 i söndags.

https://arbetet.se/2019/11/21/vansterlandet-sverige-dog-i-lofvens-agenda-intervju/

Fast den stora frågan som Suhonen och hans gelikar någon gång måste fråga sig är VARFÖR Sverige har så mkt MER problem än länder som har lika hög/högre arbetslöshet och mycket STÖRRE klyftor än Sverige.

Är människor i Sverige predestinerade att begå fasansfulla brott om det existerar några som helst klyftor eller arbetslöshet i landet? Varför är det just bara boende i Sverige som har denna extrema läggning?
Citera
2019-11-21, 16:08
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce

3. Om han undviker frågorna eller spyr osanningar likt: "Sverige skulle haft samma situation utan flyktinginvandringen" eller "forskare har inget säkert svar..." : så kommer han se ut som ett pucko i media vilket kommer visar sig i opinionssiffrorna. MEN, det finns en chans att han lurar några.

Vart går gränsen för landssvek eller landsförräderi? Tydligen kan Löfven och C.O göra vad dem vill utan konsekvenser.

Det enda Löfven gör är att spy ut osanningar och lyckligtvis syns det i opinionssiffrorna !

Han verkar totalt skita i hur det går för landet och angående Agenda intervjun så är det solklart att varken Löfven själv eller partiet som sådant verka har förberett sig det minsta lilla !

Gränsen för landsförräderi har passerats för länge sedan och de ytterst skyldiga är alla de idioter som lagt sin röst på Sossarna !

Gissa om det kommer att bli klappjakt på dessa as framöver

Man kommer att hitta Sossar ( Politiker, väljare och sympatisörer ) och annat vänsterpatrask mördade på alla möjliga och omöjliga ställen !
Senast redigerad av PatrickB8man 2019-11-21 kl. 16:33.
Citera
2019-11-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Det har varit likadant sen 2014. Inget av vad Stefan eller sjuklövern säger är något att bry sig om för det spelar ingen roll, det blir inga ändringar, och vägen mot Sveriges undergång ligger fast. Allt vad de har att säga är bara ord, själslöst pladder som brusar i bakgrunden. Vi hade kunnat hindra detta i teorin men folket är för dåligt också, majoriteten av folket har antingen velat detta eller så är de svagbegåvade. Man kan inte hoppas mycket när man manar svagbegåvade till eftertanke och övriga är landsförrädare.

Här kommer några exempel på varför sossarna borde vara nere på minus i procent men trots allt får fortsätta regera (obs allt är inte s fel)

Bomber var 1,5e dag
Pistoler stulna från riksdagen
Skjutningar dagligen
Transportgate
Kod 291
Ygemans 80k utvisade
Vad får jag för skatten(i Sverige betalar vi enormt mkt i skatt och var redan 2017-18 förbi laffekurvan)
Fredrik Reinfeldt öppna hjärtan + krig mot Danmark (gränskontroller mot Sverige)
Importerad röstboskap(borde vara illegalt, varför prioriteras röstboskap som generellt/traditionellt röstar rött??)
Äldre får inte varm mat(nyhetsartikel)
Äldre får inte varma rum(nyhetsartikel)
Nina buchardt ej längre kommunpolitiker då hon kär i SD (hon s han SD)
Antisemitismen ökar i Malmö (indirekt pga invandring)
No go zoner
Balkongflygningar
Arbetslösheten bland invandrare
Radikal islamism
2-3 gen blir värre inom islam
Att våldet mot svenskar ökat katastrofalt sen vi började ta in invandrare en masse från tredje världen, våldtäkter, gruppvåldtäkter, rån, våld, förnedringsbrott, hedersbrott, osv.
Att idag, 20191116 är var 6e person inte född i Europa. Eller är andra hands invandrare med förälder född utom Europa SCB, kan behövas checka igen
Kapten armband (Dan Eliasson, sa att den som mördade var det synd om et; vad har han för trauma, fd generaldirektör på försäkringskassan, migrationsverket och polischef samt nu/då generaldirektör för msb.
Annie Lööf 30 milj invandrare
Invandrares grova överrepresentation gällande illegala grejer
Stefan Löfven reklamksnmpsnj 2018 inga blattar bara svennar på förskolan...,
Joakim ruists beräkning vad invandrare kostar(SVT)
Allas lika värde (är en totalt främmande person lika viktigt som dig mig dina barn osv, indoktrinering
Gymnasielagen (som lagrådet kritiserade väääääääldigt starkt) i princip, asylrätten urholkas för att några få får särskilda rättigheter som ingen annan fått pga rastillhöroghet
Apatiska barn
Anne Ramberg tycker pensionärer ska göra avkall på välfärd i förmån för invandrare
Citera
2019-11-21, 16:54
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
I Arbetet går Suhonen ett steg längre än att konstatera att Löfven sög:

Han menar att Sveriges som vänsterland tog slut 21:30 i söndags.

https://arbetet.se/2019/11/21/vansterlandet-sverige-dog-i-lofvens-agenda-intervju/

Inte så ofta jag håller med om Suhonen i hans analyser, men han har rätt. Löfvens insats var inte sämre än vanligt. Skillnaden var hur det han sa uppfattades. Alla från vänster till höger insåg plötsligt att kejsaren var naken.

Chansen för att S kommer att återhämta och göra comeback efter detta är ungefär lika stor som att NSDAP kommer att göra det i Tyskland.
Senast redigerad av fernebo 2019-11-21 kl. 16:58.
Citera
2019-11-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inte så ofta jag håller med om Suhonen i hans analyser, men han har rätt. Löfvens insats var inte sämre än vanligt. Skillnaden var hur det han sa uppfattades. Alla från vänster till höger insåg plötsligt att kejsaren var naken.
Ja, men nyckeln till alltihop var ju att Holmberg ställde de frågor han ställde och att han framhärdade när han inte köpte svaren. Det fanns en tid då man hade klarat sig mycket enklare förbi en svensk journalist när den här sortens frågor diskuteras.

Det är därför jag tycker det är trist när man slentrianmässigt avfärdar public service som vänstervridet. Jag skiter i om Holmberg så röstar på V, det enda jag begär är en problemformulering som är någorlunda neutral och där tycker jag Agenda oftast gör ett bra jobb. Det där med ”vänsterpolitiker slipper alltid följdfrågor” håller ju liksom inte där. Vänsterpolitiker som grillats av Holmberg går ju därifrån med ballarna i en påse.
Citera
2019-11-21, 17:28
Medlem
Steffe får mycket skit i media just nu. Undrar hur länge han orkar. Jag tror inte han tycker det är kul på jobbet.
1. avgår i vår?
2. avgår före valet
3. avgår direkt efter de stora valförlusten
Citera
2019-11-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Här kommer några exempel på varför sossarna borde vara nere på minus i procent men trots allt får fortsätta regera (obs allt är inte s fel)

Bomber var 1,5e dag
Pistoler stulna från riksdagen
Skjutningar dagligen
Transportgate
Kod 291
Ygemans 80k utvisade
Vad får jag för skatten(i Sverige betalar vi enormt mkt i skatt och var redan 2017-18 förbi laffekurvan)
Fredrik Reinfeldt öppna hjärtan + krig mot Danmark (gränskontroller mot Sverige)
Importerad röstboskap(borde vara illegalt, varför prioriteras röstboskap som generellt/traditionellt röstar rött??)
Äldre får inte varm mat(nyhetsartikel)
Äldre får inte varma rum(nyhetsartikel)
Nina buchardt ej längre kommunpolitiker då hon kär i SD (hon s han SD)
Antisemitismen ökar i Malmö (indirekt pga invandring)
No go zoner
Balkongflygningar
Arbetslösheten bland invandrare
Radikal islamism
2-3 gen blir värre inom islam
Att våldet mot svenskar ökat katastrofalt sen vi började ta in invandrare en masse från tredje världen, våldtäkter, gruppvåldtäkter, rån, våld, förnedringsbrott, hedersbrott, osv.
Att idag, 20191116 är var 6e person inte född i Europa. Eller är andra hands invandrare med förälder född utom Europa SCB, kan behövas checka igen
Kapten armband (Dan Eliasson, sa att den som mördade var det synd om et; vad har han för trauma, fd generaldirektör på försäkringskassan, migrationsverket och polischef samt nu/då generaldirektör för msb.
Annie Lööf 30 milj invandrare
Invandrares grova överrepresentation gällande illegala grejer
Stefan Löfven reklamksnmpsnj 2018 inga blattar bara svennar på förskolan...,
Joakim ruists beräkning vad invandrare kostar(SVT)
Allas lika värde (är en totalt främmande person lika viktigt som dig mig dina barn osv, indoktrinering
Gymnasielagen (som lagrådet kritiserade väääääääldigt starkt) i princip, asylrätten urholkas för att några få får särskilda rättigheter som ingen annan fått pga rastillhöroghet
Apatiska barn
Anne Ramberg tycker pensionärer ska göra avkall på välfärd i förmån för invandrare

Bananrepubliken Sverige. 7 klövern borde straffas som landsförrädare.
Citera
2019-11-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Steffe får mycket skit i media just nu. Undrar hur länge han orkar. Jag tror inte han tycker det är kul på jobbet.
1. avgår i vår?
2. avgår före valet
3. avgår direkt efter de stora valförlusten

Det är nog bara en svacka just nu för statsministern, men han ser allmänt sliten ut det gör han. Löfven kommer nog regera fram till år 2026 efter Socialdemokraterna har nätt men jämnt vunnit valet år 2022.

Det sluga med Socialdemokraterna är att man aldrig riktigt kan få slut på väljare eftersom den stora invandringen fortsätter år efter år. Det här är nackdelen för högerpartierna som för exempelvis Sverigedemokraterna som en dag inte kan växa längre, eftersom potentiella väljare finns bara inte längre!
Citera
2019-11-21, 17:52
Medlem
Jirens avatar
Men varför avgår inte Löfven? Kan någon förklara detta för mig? Bara för att han kan sitta kvar så betyder inte det att han måste. Märker han inte åt vilket håll opinionen är på väg, både för honom och hela partiet?

Jag är uppriktigt nyfiken! Är det lönen som hägrar? Handlar det om personligt maktbegär? Prestige? Heder? Stolthet?? Eller har han någon form av självskadebeteende? Varför ägna sitt enda liv till att splittra ett land och göra sig själv till hatobjekt? Jag förstår mig inte på honom. Finns det ö.h.t något bakom hans pannben att förstå sig på?

Om jag var i hans sits så skulle jag avgå, köpa en enkel flygbiljett till Sydamerika och gömma mig för all evig framtid.
Senast redigerad av Jiren 2019-11-21 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in