2019-11-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixen70
Tjenare!
Kan börja med att jag har ett väldigt fysiskt jobb lyfter oftantliga mängder i jobbet varjedag samt styrke tänar 5 gånger i veckan. Kör en dag armar en dag ben en dag mage en dag chest och en dag rygg och sen börjar dett om igen gymmat nu i cirka 1 år även försöker springa väldigt mycket ca 2-3 gånger i veckan hårt ca 5km svetten rinner må jag sägaaa.
Men endå!!!! Vägrar fettet försvinna dom här senaste två månderna har jag slutat med chips,choklad,sött,
Äter mest frukt,kvarg,keso,vanlig mat kött potatis, kyckling ris och sås,tacos,pizza, burgare även myke protein bars men love handle fettet och mag fättet samt lår fettet försvinner ju fan inte!!!! Armarna har börjat växa så i helvete och brösten sam ryggen börjar och axlarna börjar se nice men rästen wtf hur skall jag göra? Lost idiot frågar tack
l

Du går och lägger dig hungrig och livet ska kännas allmänt deprimerande. Då blir du av med fettet.

Finns inga mirakelkurer... Det är folks ovilja att gå hungriga som är problemet och hittar på allsköns dieter som går ut på att man ska kunna gå runt och tugga mat 24/7 utan konsekvenser.

Det är inte heller av en slump att det är lättare att bara dricka vatten en hel vecka istället för att svälta sig på whatever. Du blåser hjärnan om du trycker i dig sockerfria produkter som smakar sött. Sockret uteblir men inte insulinet = ännu hungrigare.

Vill du bli smal så dra ner på portionerna du äter och gå hungrig.

20 - 4 metoden är nog väldigt effektiv. 4 timmars fönster om dagen du får äta. Övrig tid så är det vatten som gäller.

Lycka till!
Citera
2019-11-24, 11:37
Medlem
Citat:
Tjenare!
Kan börja med att jag har ett väldigt fysiskt jobb lyfter oftantliga mängder i jobbet varjedag samt styrke tänar 5 gånger i veckan. Kör en dag armar en dag ben en dag mage en dag chest och en dag rygg och sen börjar dett om igen gymmat nu i cirka 1 år även försöker springa väldigt mycket ca 2-3 gånger i veckan hårt ca 5km svetten rinner må jag sägaaa.
Men endå!!!! Vägrar fettet försvinna dom här senaste två månderna har jag slutat med chips,choklad,sött,
Äter mest frukt,kvarg,keso,vanlig mat kött potatis, kyckling ris och sås,tacos,pizza, burgare även myke protein bars men love handle fettet och mag fättet samt lår fettet försvinner ju fan inte!!!! Armarna har börjat växa så i helvete och brösten sam ryggen börjar och axlarna börjar se nice men rästen wtf hur skall jag göra? Lost idiot frågar tack

Löpningen är väl skit samma om du kör eller inte.
Att gå ner i vikt är en maraton som någon skrev i en tidigare tråd.
Jag tappade 10kg nyss och skrev en journal med kost och träningen dag för dag. Det är inte jobbigt eller svårt när man gör rätt.
(FB) Från 94 till 89-90 kg snabbt och bra
Citera
2019-11-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Blir nog bra. Det är bra att släppa deffen på helgerna och unnar man sig bra grejer så drar inte kalorierna iväg. Du kan ju alltid testa och räkna på de.

Oavsett om det är helg eller inte så är det bra att ha två mål mat som ger stor mättnad.
Mina är mål 1: 10 ägg mål 2: 1kg stekt wook. Utan äggen hade jag aldrig kunnat gå ner i vikt. Jag är 100% säker. Sen pallar jag inte människor som ska kommentera att de inte orkar så många ägg. Om man inte klarar dem så är det ju jättebra. Det innebär att man inte behöver äta något annat och lätt kommer gå ner och bli fin och smal. Den lyxen har inte jag!

Och se till att prioritera minst 1 timme motion varje dag. Då snackar vi promenadtempo eller lite vassare tempo. Man kan cykla på gym och skriva på nätet samtidigt om man vill. Efter ett halvår så kommer du säkert tycka människor som inte motionerar är knäppa. Finns noll nackdelar med motion utan bara fördelar! Prioritera bort tv och annat som är en mindre katastrof för hälsan för att kunna gå motionen varje dag. Kör med viktväst efter några år så får du dessutom grym träning för bålen! Låt andra jobba på sitt enpack i soffan när du går runt och jobbar på ett stabilt 6 pack samtidigt som du skriver med dem på Messanger!

10ägg låter jäkligt mycket, kokar du dem? Vilken Wook käkar du? Har du nån krydda/sås på den wooken? 1 timmes motion om dagen har det blivit hela denna veckan så kommer se till att ha de resternade tid av Dieten.
Smart! En viktväsk är kanske att föredra. Men va sägs om att ta en ryggsäck och fylla den med typ tre 1,5liters flaskor som är fyllda med vatten? Tränas bålen också då?
Citera
2019-11-24, 13:14
Medlem
Citat:
Tjenare!
Se till att du ligger på ett KCAL underskott. Ta hjälp av nån app eller dyl och skriv in allt du äter så får du iaf ett humm om du ligger under eller över just din kcalmängd!
Citera
2019-11-25, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
10ägg låter jäkligt mycket, kokar du dem? Vilken Wook käkar du? Har du nån krydda/sås på den wooken? 1 timmes motion om dagen har det blivit hela denna veckan så kommer se till att ha de resternade tid av Dieten.
Smart! En viktväsk är kanske att föredra. Men va sägs om att ta en ryggsäck och fylla den med typ tre 1,5liters flaskor som är fyllda med vatten? Tränas bålen också då?

Det är bara runt 700kcal i 10 kokta ägg så det bör inte vara några problem. Jag kokar alltid. Brukar ta wook med mycket broccoli i.
Se till att fortsätta med motionen även efter deffen. Den är ännu viktigare när du inte deffar.
Du kan läsa på om viktvästar och sådant senare när motion blivit en del av din livsstil.
Citera
2019-11-25, 10:10
Medlem
Citat:
Det är bara runt 700kcal i 10 kokta ägg så det bör inte vara några problem. Jag kokar alltid. Brukar ta wook med mycket broccoli i.
Se till att fortsätta med motionen även efter deffen. Den är ännu viktigare när du inte deffar.
Du kan läsa på om viktvästar och sådant senare när motion blivit en del av din livsstil.
Okejokej, Aa tänkte om du ville droppa vilket märke på wooken du körde. Antar att de är frystwook som du bara hettar upp?
Citera
2019-11-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Okejokej, Aa tänkte om du ville droppa vilket märke på wooken du körde. Antar att de är frystwook som du bara hettar upp?

Det är den frysta på Ica på 900g jag kör. Runt 30kr kostar den.
Citera
2019-11-29, 09:30
Medlem
Misters avatar
Jag har senaste åren periodvis käkat LCHF och har då gått ner några kilon och har under tiden varit mätt, hyfsat belåten och kunnat dricka vin och någon whisky utan att det påverkat allt för mycket. När jag återgått till vanlig kost har jag sakta gått upp kilona igen.

40 plus och vägde för några veckor in mig på 84,3 kg. Men tänkte att jag nu skulle ta den korrekta strategin att ligga på kaloriunderskott. "Det enda som gäller", skriver alla här så fort ämnet kommer upp. Jag gick med i Viktklubb som har en app där allt skrivs in och man får koll på exakt hur mycket man stoppar i sig. Appen hade en prognos på 81,3 kg efter tre veckor om jag åt 1350 kcal/dag. Om man tänker att jag har ämnesomsättning som ger 2300 kcal/dag, vilket verkar rimligt, så innebär det ungefär 1000 kcal underskott och borde ge ett kg per vecka.

Kommit under 1350 några dagar när jag ätit soppa, kommit upp till 1500 några dagar när det varit helg och jag tagit en whisky efter maten och något glas vin till maten. Alltså ändå ett rejält underskott.

Har under de här tre veckorna gått långpromenader där jag snittat en förbränning på 1500 kcal/vecka, har bara tänkt det som bonus och inte ätit mer för det. Har också styrketränat tre ggr/vecka, ganska lätt träning med hantlar. Mest för psykiska välbefinnandet men också för att inte tappa så mycket muskler under tiden.

Efter två veckor vägde jag 82,7 kg, en minskning med 500 gram. Inte alls så mycket men jag tänkte att det är vätska bla bla och att det gäller att hålla i. Efter tre veckor så vägde jag 83,2 kg. Samma som när jag startade. Dock tycker jag mig känna en skillnad runt magen men vågen visar alltså precis samma.

Jag tror inte på teorin om kroppens "svältläge", i så fall hade det varit tjockisar som befriades från koncentrationslägren under andra världskriget. Så det behöver inte påpekas.

Kan det möjligtvis vara att "kroppen ställer om" och liknande? Att vara lite småhungrig mest hela tiden är okej men då vill jag se resultat. Så om jag ska orka hålla i det här och bli så där otroligt snygg och trimmad som jag mentalt föreställer mig behöver jag veta att det lönar sig i längden.

Tankar och teorier?
Senast redigerad av jpettersson1991 2019-11-29 kl. 09:42. Anledning: Borttagning av rubrik
Citera
2019-11-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Jag har senaste åren periodvis käkat LCHF och har då gått ner några kilon och har under tiden varit mätt, hyfsat belåten och kunnat dricka vin och någon whisky utan att det påverkat allt för mycket. När jag återgått till vanlig kost har jag sakta gått upp kilona igen.

40 plus och vägde för några veckor in mig på 84,3 kg. Men tänkte att jag nu skulle ta den korrekta strategin att ligga på kaloriunderskott. "Det enda som gäller", skriver alla här så fort ämnet kommer upp. Jag gick med i Viktklubb som har en app där allt skrivs in och man får koll på exakt hur mycket man stoppar i sig. Appen hade en prognos på 81,3 kg efter tre veckor om jag åt 1350 kcal/dag. Om man tänker att jag har ämnesomsättning som ger 2300 kcal/dag, vilket verkar rimligt, så innebär det ungefär 1000 kcal underskott och borde ge ett kg per vecka.

Kommit under 1350 några dagar när jag ätit soppa, kommit upp till 1500 några dagar när det varit helg och jag tagit en whisky efter maten och något glas vin till maten. Alltså ändå ett rejält underskott.

Har under de här tre veckorna gått långpromenader där jag snittat en förbränning på 1500 kcal/vecka, har bara tänkt det som bonus och inte ätit mer för det. Har också styrketränat tre ggr/vecka, ganska lätt träning med hantlar. Mest för psykiska välbefinnandet men också för att inte tappa så mycket muskler under tiden.

Efter två veckor vägde jag 82,7 kg, en minskning med 500 gram. Inte alls så mycket men jag tänkte att det är vätska bla bla och att det gäller att hålla i. Efter tre veckor så vägde jag 83,2 kg. Samma som när jag startade. Dock tycker jag mig känna en skillnad runt magen men vågen visar alltså precis samma.

Jag tror inte på teorin om kroppens "svältläge", i så fall hade det varit tjockisar som befriades från koncentrationslägren under andra världskriget. Så det behöver inte påpekas.

Kan det möjligtvis vara att "kroppen ställer om" och liknande? Att vara lite småhungrig mest hela tiden är okej men då vill jag se resultat. Så om jag ska orka hålla i det här och bli så där otroligt snygg och trimmad som jag mentalt föreställer mig behöver jag veta att det lönar sig i längden.

Tankar och teorier?

Det du skriver är så vanligt. Allt är lätt och har logiska förklaringar. Men läser du inte i trådarna som finns på forumet? För där är det förklarat många gånger om.

Du får resultat. Att gå ner i vikt är ett maraton. Fortsätt. Och sluta väg dig.
Senast redigerad av MRZnr1 2019-11-29 kl. 12:50.
Citera
2019-11-29, 12:57
Medlem
Misters avatar
Citat:
Det du skriver är så vanligt. Allt är lätt och har logiska förklaringar. Men läser du inte i trådarna som finns på forumet? För där är det förklarat många gånger om.

Du får resultat. Att gå ner i vikt är ett maraton. Fortsätt. Och sluta väg dig.

Jag har läst flera trådar. Både här och på andra forum men jag har naturligtvis inte läst precis alla trådar och har då antagligen missat denna så oerhört vanliga frågeställning med så oerhört många svar.

Det jag läst ett flertal gånger däremot är "ät mindre än du gör av med", "kalorier in och ut, enkel matematik" och liknande. En vecka, visst. Två veckor, okej. Men tre veckor tyckte okunniga jag borde visat något resultat även på vågen.

Men jag gick nog ner ett halvt kilo av din dumförklaring, tackar för det
Citera
2019-11-29, 13:38
Medlem
Citat:
Jag har läst flera trådar. Både här och på andra forum men jag har naturligtvis inte läst precis alla trådar och har då antagligen missat denna så oerhört vanliga frågeställning med så oerhört många svar.

Det jag läst ett flertal gånger däremot är "ät mindre än du gör av med", "kalorier in och ut, enkel matematik" och liknande. En vecka, visst. Två veckor, okej. Men tre veckor tyckte okunniga jag borde visat något resultat även på vågen.

Lungt. Tre veckor är ingenting. Inget som behöver synas på vågen.
Citera
2019-11-29, 17:08
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:

Tre veckor av kaloriunderskott bör definitivt synas på vågen, annars räknar du fel. Det är främst i början viktnedgången går som snabbast och sedan blir mer långsam. Därefter får man justera kalorierna nedåt om man vill fortsätta gå ned. Det som är ett kaloriunderskott i början av en viktnedgång kommer inte längre vara kaloriunderskott när du tappat X antal kilon, då kommer istället det kaloriintaget motsvara balans. Så, du får nog se över vad du faktiskt stoppar i dig och vara mer noggrann med mängden. Vikten ska som sagt inte stå stilla i tre veckor på kaloriunderskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in