2021-03-28, 22:07
Medlem
auruns avatar
Jag gick ner 18kg (96-78) på sex veckor utan något preparat eller behöva gå hungrig.
Citera
2021-03-28, 22:08
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Jag gick ner 18kg (96-78) på sex veckor utan något preparat eller behöva gå hungrig.

Hur lyckades du med det? Vattenfastade du eller?
Citera
2021-03-28, 22:10
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Hur lyckades du med det? Vattenfastade du eller?
Nä jag åt fyra gånger om dagen. Räknade inte kalorier men undvek kolhyldrater samt tränade på gym tre gånger i veckan.
Citera
2021-03-28, 22:20
Det går absolut. Om det sedan är realistiskt beror på psyke, vilja, attityd.
Hunger är tufft.
Jag gick ned 20kg på 10veckor. 2kg i veckan. Byggde samtidigt muskler och kondition.
Är 195cm och vägde 120. Väger nu 100kg.
Låg på 2000kcal underskott per dag.
Åt 1500kcal per dag.
Tränade 3ggr per dygn.
Se till att äta protein. Minst 1gram per kilo kroppsvikt och dygn. Helst 1,5 gram. Sedan behöver du få i dig lite fett. Minska mest på kolhydrat-intaget.
Ta bort de tre vita; socker, salt och vete.
Lycka till!!!
Mvh.
Citera
2021-03-28, 22:21
Medlem
Keto diet och 1-2 timmars träning varje dag
Citera
2021-03-28, 22:22
Medlem
Glorfindels avatar
Ja, det är möjligt att gå ner 15 kg på tre månader. Som någon har påpekat så är det lättare ju mer du väger. Jag gick ner från 121 till 105 på tre månader för några år sedan. För mig var lösningen att träna mer eller mindre varje dag, oftast gång eller cykling, löpa orkade jag inte med på den tiden, samt att äta bättre. Vad jag åt var dock det viktigaste, och jag har hört folk mena att det är ungefär 80-20 i dietens favör kontra motionen.

Med att äta bättre så gjorde jag så att jag år mindre kolhydrater (slutade dock inte helt), men framför allt skrev upp allt jag åt. Att räkna kalorier är inte nödvändigtvis en framgång, men för mig fungerade det på grund av att mitt kaloriräknande gjorde att jag åt mindre. Detta var det som fungerade för mig, och behöver inte nödvändigtvis vara det som fungerar för någon annan.

Personligen så skulle jag inte rekommendera att lägga till sig med någon form av extrem diet. Jag tänkte så att orsaken till att jag var där jag var, det berodde på att jag hade fel kost. Om jag lade mig till med en allt för extrem kost så är risken att när jag nått mitt mål så kommer jag att halka tillbaka i gamla synder, och allt är då förlorat. Så behöver det inte vara för alla, men jag var rädd att det skulle bli så för mig, jag hörde flera vittna om att de varit med i liknande saker.

Bättre att gå ner ett visst antal kilo på lång tid och hålla det, än att gå ner det på kort sikt, men inte hålla det, så resonerade jag.

Lycka till!
Citera
2021-03-28, 22:52
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Är det fysiskt möjligt och realistiskt att gå ner cirka 15 kilon eller mer på 3 månader? Och isåfall hur? Vad för slags träning? Diet? Kosttillskott? Droger? Kom med tips!

Haha va kul att jag lyckats med just detta!
Jag har gått ner 15 kilo sen januari så ja, det är möjligt!

Hur? Rätt mat och träning 😁
Citera
2021-03-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Hunger är tufft.
Jag gick ned 20kg på 10veckor. 2kg i veckan. Byggde samtidigt muskler och kondition.
Åt 1500kcal per dag.
Tränade 3ggr per dygn.
Se till att äta protein. Minst 1gram per kilo kroppsvikt och dygn. Helst 1,5 gram. Sedan behöver du få i dig lite fett. Minska mest på kolhydrat-intaget.
Lycka till!!!
Mvh.

Varför ska man ta bort salt?
Citera
2021-03-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Hunger är tufft.
Åt 1500kcal per dag.
Tränade 3ggr per dygn.
Lycka till!!!
Mvh.

2000 kcal är över det som kroppen klarar att kompensera om du "bara" vägde 120 kg, och att med så stort underskott då samtidigt bygga muskler är inte speciellt troligt. Det behövs mer än protein för att bygga muskler.

Hur vet du att du verkligen byggde muskler, fick du det mätt och kontrollerat?

Dina siffror låter nämligen inte så trovärdiga med att träna 3 pass om dagen och samtidigt bara käka 1500 kcal.
Citera
2021-03-29, 00:50
Medlem
Trams att fråga detta utan att posta åtminstone vikt och längd i förstaposten

Ju mer övervikt desto mer kan du gå ned.
Citera
2021-03-29, 01:39
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Kör vlcd. Räkna med att tappa 2-3 kg i veckan. Träna under dieten så går det fortare, lågintensiv styrketräning och cardio.
Citera
2021-03-29, 02:25
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Är tyvärr ganska fet typ 100-105 kilo

Hur lång är du då?

Om ditt mål är att gå ner och enbart gå ner så kan jag tipsa dig om att göra HIIT-cardio (sprint/snabb gång/jogging - vad du klarar av - 1 min/normal gång 1 min och så varierar du. Görs bäst på löpband) samt att periodfasta. Ingen mat fram till en tidpunkt som passar dig (inte ens mjölk till kaffet) men som inte är för tidigt eller för sent, säg 15:00, sedan kan du äta igen runt 19:00 och sedan upprepa detta nästa dag. Ät väldigt begränsat med kolhydrater, ät mycket protein och ät bra fett - avokado tex. Inget socker, ingen öl, inga transfetter.

Gör detta så kommer du nå ditt mål snabbare än på 3 månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in