2020-04-26, 16:59
Medlem
Hur går jag ner 10 kg på.5 veckor med eller utan att styrketräna. Räcker det att promenera 7 km dagligen och äta mindre. Tänker noll socker. Havregrynsgröt, ägg. Kyckling o ris till lunch o middag i små mängder. Finns det lagligt eller olagligt medel som sänker aptiten? Endast seriösa svar tack.
Citera
2020-04-26, 18:42
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Hur går jag ner 10 kg på.5 veckor med eller utan att styrketräna. Räcker det att promenera 7 km dagligen och äta mindre. Tänker noll socker. Havregrynsgröt, ägg. Kyckling o ris till lunch o middag i små mängder. Finns det lagligt eller olagligt medel som sänker aptiten? Endast seriösa svar tack.
Det "räcker" med att reglera kosten. Motion/träning gör du av andra positiva fördelar, inte för viktnedgången eller fettförlusten i sig. Vissa upplever att koffein har en aptitdämpande effekt, så det kanske kan vara ett alternativ. Antingen i dryck eller tablettform. Sedan är det som så att det är livsstilen som behöver förändras, annars kommer vikten gå uppåt igen om du återgår till dina gamla vanor så småningom.
Citera
2020-04-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det "räcker" med att reglera kosten. Motion/träning gör du av andra positiva fördelar, inte för viktnedgången eller fettförlusten i sig. Vissa upplever att koffein har en aptitdämpande effekt, så det kanske kan vara ett alternativ. Antingen i dryck eller tablettform. Sedan är det som så att det är livsstilen som behöver förändras, annars kommer vikten gå uppåt igen om du återgår till dina gamla vanor så småningom.

Jo, jag vet att kosten och träning är grunden. Tål inte koffein så bra. Behöver något annat starkare aptitnedsättande preparat.
Citera
2020-04-26, 18:51
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Jo, jag vet att kosten och träning är grunden. Tål inte koffein så bra. Behöver något annat starkare aptitnedsättande preparat.
Du kan ju se över din kost, kanske finns det något du kan byta ut som ger mer volym men färre kalorier. Potatis t.ex ger inte särskilt mycket kalorier i förhållande till volymen. Mycket grönsaker m.m.
Citera
2020-04-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Du kan ju se över din kost, kanske finns det något du kan byta ut som ger mer volym men färre kalorier. Potatis t.ex ger inte särskilt mycket kalorier i förhållande till volymen. Mycket grönsaker m.m.

Jo, det är absolut en viktig del av det men det räcker inte
Citera
2020-04-28, 13:23
Medlem
Citat:

Du kommer aldrig lyckas gå ner 10kg på 5 veckor. Det är problemet. Sen att du vill det bevisar bara att du inte är redo att göra något åt det. När du har en plan som är realistisk så är du redo att ta tag i det.
Citera
2020-04-28, 15:38
Medlem
Citat:

10 kg på fem veckor är väl tveksamt om det öht taget går. Du kan ju testa 2 veckor utan någon mat alls så kan du ju se hur långt det räcker.
Citera
2020-05-08, 14:53
Medlem
Går jag med kaloriförlust när jag nu prövat köpa rå paprika att ha på mackan
istället för smörgåsgurka

Jag misstänker att lagen som inlagd gurka simmar i kan innehålla en del kalorier.

Vad tror ni om det?
Citera
2020-05-08, 19:30
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Går jag med kaloriförlust när jag nu prövat köpa rå paprika att ha på mackan
istället för smörgåsgurka

Jag misstänker att lagen som inlagd gurka simmar i kan innehålla en del kalorier.

Vad tror ni om det?
Paprika innehåller mellan 21-31 kcal per 100g(beroende på vilken färg) .
Felix smörgåsgurka innehåller 60 kcal per 100g.

Så om du byter ut smörgåsgurka mot paprika och använder samma mängd så får du i dig mindre kalorier.

Däremot så har felix en "skivad saltgurka" som innehåller 13 kcal per 100g. Så om det är den som du tidigare använt så får du i dig mer kalorier av paprikan.

Smörgåsgurka 60kcal - https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7310240150131.jpg
Skivad Saltgurka 13kcal - https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7310240050738.jpg

Jag testade den skivade saltgurkan nu under diet, den går att äta men är inte lika god som den vanliga smörgåsgurkan
Citera
2020-05-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Paprika innehåller mellan 21-31 kcal per 100g(beroende på vilken färg) .
Felix smörgåsgurka innehåller 60 kcal per 100g.

Så om du byter ut smörgåsgurka mot paprika och använder samma mängd så får du i dig mindre kalorier.

Däremot så har felix en "skivad saltgurka" som innehåller 13 kcal per 100g. Så om det är den som du tidigare använt så får du i dig mer kalorier av paprikan.

Smörgåsgurka 60kcal - https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7310240150131.jpg
Skivad Saltgurka 13kcal - https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7310240050738.jpg

Jag testade den skivade saltgurkan nu under diet, den går att äta men är inte lika god som den vanliga smörgåsgurkan
Vad har man saltgurka till egentligen om inte på mackan? jag har aldrig ätit saltgurka i mitt liv, men tror att det smakar salt.
Jag har Eldorado smörgåsgurka och den prickar in 60 Kcal.

Ketchup då? jag har Felix Chili Ketchup här med 83 kcal per 100 g, men man får knappast
i sig 83 kcal på en middag..men det är kanske ändå för mycket.

För tittar man på Chilisås från Heinz finner vi istället 11 kcal, kanske är dags att byta akut
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-05-08 kl. 19:46.
Citera
2020-05-08, 23:37
Medlem
Varför ger googlingen

"Chilisås Heinz kcal" och "Chilisås Felix kcal"
både 11 kcal per 100 g

De kan inte vara så, Felix måste vara värre!

https://www.mathem.se/varor/chilisas-original/chilisas-340g-heinz
Vafam det här är ju samma skit kcal som Felix ketchup med chili!

Hur ska dom ha det?
Citera
2020-05-09, 06:53
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Varför ger googlingen

"Chilisås Heinz kcal" och "Chilisås Felix kcal"
både 11 kcal per 100 g

De kan inte vara så, Felix måste vara värre!

https://www.mathem.se/varor/chilisas-original/chilisas-340g-heinz
Vafam det här är ju samma skit kcal som Felix ketchup med chili!

Hur ska dom ha det?
Vänd på förpackningen du har hemma så står näringsinnehållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in