Jag har fortfarande diarré, men har bara behövt gå på toaletten en gång. Hungern har närmast försvunnit men jag har ett sug i magen som gör att det känns som att magsäcken har vänt sig ut och in. Det försvinner dock efter att jag dricker vatten men återkommer efter 1 tim vilket är riktigt irriterande. På tal om vatten så dricker jag minst 3 liter per dag och intar en multivitamin samt lite salt. Huvudvärken har släppt och jag kan äntligen få en full natts sömn.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Inte för att vara elak men du behöver inte bli extrem för att känna att du har "kontroll ". Du kan inte lyckas genom att vara extrem utan dåliga beslut ger ringar på vattnet och de får tråkiga konsekvenser...
Det finns bra metoder ifall du är öppen och vill lära dig. När du känner att detta är ett bra förslag så är du mottaglig. Innan dess är du inte det och då kommer du inte heller göra rätt saker.
Jag har läst på och vet vad jag har att välja mellan, och jag kan mig själv utan och innan så jag vet därför vad jag ska välja för att det ska fungera för mig. Därför väljer jag vattenfasta i 30 dagar.
Att vattenfasta och då under en längre period, är enligt forskning det bästa sättet att göra kroppen redo för en helomvändning när det gäller livsstil. Det renar kroppen, förbättrar hormonbalansen (t.ex. insulin och leptin), sänker blodtrycket, förbättringar nivåerna av LDL (dåligt kolesterol), minskar kroppens inflammation vilket skyddar hjärtat mot skador från fria radikaler, men det allra viktigaste är autofagocytos, då kroppen bryter ner och återanvänder celler vilket hjälper till att skydda mot sjukdomar som cancer, alzheimers samt hjärt/kärlsjukdomar. Det saktar också ner åldrandet av kroppen.
När jag efter 30 dagar kommer att övergå till mat igen så kommer jag göra det stegvis för att förhindra återuppfödningssyndrom, som kan vara dödligt. Kommer börja med slät soppa dag 1, soppa med mindre bitar potatis och kött dag 2 osv.
Jag kommer också fram till att jag nått min målvikt, vilket är runt 85 kg, att äta enligt 18:6, där jag mellan kl 12-18 äter för att sedan fasta resterande tid till nästa dag kl 12. Detta för att det fungerar med mitt jobb där jag har lunch kl 12 och att jag hinner hem för att äta middag kl 18. 16:8 har alla fördelar av en förlängd vattenfasta men gör det på ett sätt som alla klarar av.
Så jo, jag tror nog att jag vet vad jag talar om och vad jag gör.