2019-12-27, 06:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Ok tack för svaret. Vad ska man käka för sallad då. Några salladsblad blir man ej mätt på.

Nä men istället för en stor portion utan sallad till så minskar du portionen på kolhydrater och lägger till mer sallad och protein dvs kött o sallad
Citera
2019-12-27, 17:24
Medlem
salt binder ju vätska. Undviker ni det under er diet pga den anledningen?
Citera
2019-12-27, 18:08
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nej. Dricker du tillräckligt och låter saltintaget vara detsamma, inom normala gränser, så är det inget att bry sig om. Det är inget farligt eller något som förhindrar viktnedgång.
Citera
2019-12-27, 18:24
Medlem
Citat:

Du äter ju en del skräp så jobba på den biten eftersom den avgör dina resultat.
Citera
2019-12-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Nej. Dricker du tillräckligt och låter saltintaget vara detsamma, inom normala gränser, så är det inget att bry sig om. Det är inget farligt eller något som förhindrar viktnedgång.
okejokej tyty, då kan man salta sina kokta ägg då

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du äter ju en del skräp så jobba på den biten eftersom den avgör dina resultat.
hehe guilty, men menar så länge ja ligger på mitt kcalunderskott borde de vara lugnt? :P
Citera
2019-12-27, 23:15
Medlem
Citat:
okejokej tyty, då kan man salta sina kokta ägg då

hehe guilty, men menar så länge ja ligger på mitt kcalunderskott borde de vara lugnt? :P

Så du erkänner!
Det är svårt att ligga på ett kaloriunderskott en längre tid om inte kosten är bra. Vitaminer, mineraler, proteiner, fetter och allt det där som kroppen behöver för att hålla immunförsvaret igång osv. Krävs bra mat helt enkelt.
Citera
2019-12-27, 23:21
Medlem
Citat:
Så du erkänner!
Det är svårt att ligga på ett kaloriunderskott en längre tid om inte kosten är bra. Vitaminer, mineraler, proteiner, fetter och allt det där som kroppen behöver för att hålla immunförsvaret igång osv. Krävs bra mat helt enkelt.
Ja vafasen, har ju ätit otaliga pepparkakor de senaste 4 veckorna, dock 30kcal per pepparkaka så inte så farligt. Var även utomlands nu under julen och dååå slank de ner en del godsaker, men de hör till på semester och jag hade ändå räknat med de. Krigar vidare i minst 6 veckor till
Citera
2019-12-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ja vafasen, har ju ätit otaliga pepparkakor de senaste 4 veckorna, dock 30kcal per pepparkaka så inte så farligt. Var även utomlands nu under julen och dååå slank de ner en del godsaker, men de hör till på semester och jag hade ändå räknat med de. Krigar vidare i minst 6 veckor till

Låter bra det. Nej, nu över jul så har man ett ätt att fylla på lite extra.
Nu medan du är på gott humör så gör det till 12 veckor istället för 6! :P
Citera
2019-12-29, 18:45
Medlem
Citat:
Låter bra det. Nej, nu över jul så har man ett ätt att fylla på lite extra.
Nu medan du är på gott humör så gör det till 12 veckor istället för 6! :P
De finns chans till 12 veckor till ja! Kör på tills ja är nöjd med spegelbilden😀
Citera
2020-01-01, 21:00
Medlem
Tränar 6 dagar i veckan, väger 79kg, 180cm lång, 24 år.
Mitt energibehov ska enligt flera kalkylatorer ligga runt 3000 - 3150kcal. Har läst att man ska börja med ett litet underskott och progressivt öka det för att kunna fortsätta tappa vikt under en längre tid utan platåer.

Började deffen för 2 veckor sedan, äter 2700kcal och har inte gått ner någonting. Vilket borde betyda att mitt energibehov egentligen är 2700kcal?
Kan det verkligen stämma? Ett energibehov på 2700kcal när man tränar 6 dagar i veckan + har ett fysiskt jobb. Tar 10 000 steg om dagen. Känns väldigt lite. Räknar mina kalorier religiöst så det är inget som är fel räknat där.

Är lite kluven på om jag ska skära ner ännu mer på kalorierna, då jag just nu på 2700kcal är väldigt hungrig under dagarna och har märkt hur jag blivit lite svagare på gymmet. Mitt kroppsfett är runt 19-20%.

Det känns ju liksom som om att jag deffar då jag känner hur kroppen kan skrika efter mat och hur jag orkar mindre på gymmet, men tappar ändå inget?

Kan dessa TDEE kalkylatorer verkligen visa så fel?
Senast redigerad av jpettersson1991 2020-01-01 kl. 21:46.
Citera
2020-01-01, 21:26
Medlem
Damortes avatar
Om du inte tappar i vikt så innebär det ju per definition att du inte förbrukar mer kalorier än vad du får i dig.

Att du är trött och hungrig beror på att din kropp är van vid en viss mängd näring per dag. Det är inte indikativt på att du får i dig för lite näring, hade så varit fallet hade du börjat tappa vikt. ignorera hungern så kommer din kropp snart att vänja sig vid denna nya omständighet.
Citera
2020-01-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Om du inte tappar i vikt så innebär det ju per definition att du inte förbrukar mer kalorier än vad du får i dig.

Att du är trött och hungrig beror på att din kropp är van vid en viss mängd näring per dag. Det är inte indikativt på att du får i dig för lite näring, hade så varit fallet hade du börjat tappa vikt. ignorera hungern så kommer din kropp snart att vänja sig vid denna nya omständighet.

Ok hur mycket lägre borde jag skära ner på kalorierna isåfall? Ner till 2500?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in