2019-11-12, 21:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Då de två inte verkar ha varit slumpmässigt utvalda måltavlor eller gärningen totalt impulsartad var de förmodligen mer kända av motståndarlaget än av polisen.

Jag undrar ändå vilken "seriös" ganstaboss som beställer en avrättning på två småglin kl 21 på en så publik plats med folkmyller och övervakningskameror, och varför. Att ledarna har ett pris på sitt huvud förstår jag. Att de som själva skjutit någon likaså, även deras bröder som i blodsbröder. Att närmast avrätta två underhuggare som inte ens verkar beckna på halvtid och den nationella uppmärksamhet det väcker med punktbevakning är sinnessjukt ogenomtänkt om man vill sälja grönt ifred.

Jag köper inte heller utan bevis att det gäller någon tramsig skitsak som att nån av killarna pussat på fel brud, helt enkelt för att det gäller 15-åringar vilket förutsätter att GM är jämnårig men med tillgång till ett skjutvapen (att vaska) en spanare och rent av en avledande bilbomb. Få med sig kompisar som är beredda att vara medhjälpare till mord och håller tyst, kostnaden för vapen och risken för vedergällning är för avancerat för att det ska vara en intern uppgörelse från skolgården. Någon skulle ha vägrat eller påtalat att de stora pojkarna kunde bli fly förbannade över uppmärksamheten.

Kvarstår gör motivet att en äldre släkting till BO1 eller BO2 var den som skulle straffas och då bör det röra sig om en rejäl summa pengar eller att släktingen själv dödat "fel" person. Polisen verkar nysta i anhörigspåret men jag har inte sett några inlägg i tråden som pekar på vad/vem/vilka/vilken händelse detta kan gälla. Skulle uppskattas om någon med ett öra mot marken har lust att leda in tråden på rätt väg.

OBS! Allt ovanför är spekulationer och resonemang utifrån tidigare gängskjutningar, så ta det absolut inte som trådsanningar eller andrahandsuppgifter.

Håller med dig. Lite mystiskt det hela.
Citera
2019-11-12, 21:46
Medlem
Vad heter Ahmads släkting som är stor inom drogförsäljning?
Citera
2019-11-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Okej om vi försöker hålla oss tilll ämnet. Detta med att folk hånar BO på snapchat måste väl ändå tyda på att någon eller några kände rejält hat mot honom? Ja menar de ska väl mycket till för att håna en 15 årings död. Förmodligen kanske de som var inblandade i mordet eller folk som sympatiserar med den gruppering som utförde de.. vad tror ni?
Håller med dig! Det är inte utan anledning man beter sig så på ett forum.. Han verkar ha varit icke omtyckt, vilket man brukar vara om man blir mördad!
Citera
2019-11-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raap
Om det nu är så att polisen vet vilka dessa hjältar är , så varför inte bara paketera skiten och slänga ut dom ur landet?
Ge dom till Danmark, dom vet hur att handskas med skiten
Det är ju småungar som är dömda för småbrott, och blir dit kallade genom frivården! Sitter knappast ngr högt uppsatta kriminella på dessa möten hahaha kom igen. Kan man packa folk och skicka iväg?? Sluta bara släng ur er saker som ej är realistiska
Citera
2019-11-12, 21:54
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Jo minns en kriminalare som pratade i radio om skillnaderna mellan 80-talets MC-gäng, 90-talets juggemaffia och dagens kriminalitet. Ska försöka hitta, men kontentan var att varken mc-gängen eller juggemaffian dödade oskyldiga, de ansträngde sig för att använda så riktat våld som möjligt (alltså inte sprängladdningar) och var öppna med vilka som var deras fiender. En ny tendens idag sa han var att man hittade avrättade människor som frivilligt tagit sig till en enskild plats utan skyddsväst. Dvs nån de litat på hade sagt till dem att möta upp där. Idag säljer man sina vänner för ett tvspel och lite gräs, sa han, eller dödar folk för att de kollat på ens flickvän. Man är inte lojal mot något. Och man har absolut ingen respekt för oskyldiga, varken män kvinnor eller barn. Ingen respekt för livet helt enkelt, vilket enligt honom de flesta i mc-gängen o juggemaffian hade.

Italienska maffian cosa nostra tunnlade under en jävla motorväg och fyllde med ca ett halvt ton av sprängmedel för att döda en åklagare, sen detonerade man mitt på dan när falcone åklagaren va påväg till flygplatsen.... ett under att bara han hans fru och snuteskorten strök med, många skadade, hans företrädare borselini sprängde dom en hel jävla gata för att få tag på.

Har varit på båda Platsern på Sicilien, googla tito riina om du vill se lite klassisk maffia och se hur dom jobbar
Citera
2019-11-12, 21:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
När det gäller möjligheten att morden hade med deras önskan om att lämna kriminaliteten att göra så vet jag att No2Crime jobbade med åtminstone en av dem och enligt dem hade han lämnat kriminaliteten.
Om så är fallet kan MGM varit rädda för att han skulle prata/gola eller så hade han redan gjort det.
Citera
2019-11-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Håller med dig! Det är inte utan anledning man beter sig så på ett forum.. Han verkar ha varit icke omtyckt, vilket man brukar vara om man blir mördad!

Ja precis, måste finnas någon med info om gm, ja menar de måste ju gå snack om vilken grupp de kan handla om? Her tex Alex G som påstås vara hans chef gåt ut och visat sina kondoleanser eller närvarar på begravning eller liknande?
Citera
2019-11-12, 21:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernfeldt
Vad jag fått höra av ungdomar i samma ålder så ville dem sluta sälja och jobba åt ett äldre gäng, men dem visste för mycket om dem för att de skulle låta dem va, saker de inte ska veta. Vet ej om det stämmer men det har jag fått höra

Låter inte som ett dåligt motiv för mord, men vill man säkerställa att tysta någon permanent måste det finns platser i närområdet där man har mer tid på sig att sätta några extra kulor i BO. Någon centimeter hit eller dit i buken har inte en försumbar effekt på hur snabbt man förblöder. Jag undrar också vilka hemligheter man anförtror en 15-åring med.

Att gängen i Malmö erbjuder hemleverans gör att det kan krävas en stab knattar med cykel som svänger runt och säljer, men det gör dem inte till hårdföra kriminella som fått möta bossen i egen hög person utan kan lika gärna vara en spännande statusgrej där den närmaste kontakten är den näst lägst i rang. Köpa gräs i Malmö via sms går fortare än att beställa en pizza och är vad jag vet vanligaste sättet bland vita hobbyrökare över ca 25 år att handla på.
Citera
2019-11-12, 21:58
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Jo minns en kriminalare som pratade i radio om skillnaderna mellan 80-talets MC-gäng, 90-talets juggemaffia och dagens kriminalitet. Ska försöka hitta, men kontentan var att varken mc-gängen eller juggemaffian dödade oskyldiga, de ansträngde sig för att använda så riktat våld som möjligt (alltså inte sprängladdningar) och var öppna med vilka som var deras fiender. En ny tendens idag sa han var att man hittade avrättade människor som frivilligt tagit sig till en enskild plats utan skyddsväst. Dvs nån de litat på hade sagt till dem att möta upp där. Idag säljer man sina vänner för ett tvspel och lite gräs, sa han, eller dödar folk för att de kollat på ens flickvän. Man är inte lojal mot något. Och man har absolut ingen respekt för oskyldiga, varken män kvinnor eller barn. Ingen respekt för livet helt enkelt, vilket enligt honom de flesta i mc-gängen o juggemaffian hade.

Du menar som när man sköt pansarskott i ett villaområde under mckriget i Sverige? Verk av mcgäng

Man föredrog att inte döda andra kanske men det va basolut inget hinder om risk fanns.
Citera
2019-11-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Ja precis, måste finnas någon med info om gm, ja menar de måste ju gå snack om vilken grupp de kan handla om? Her tex Alex G som påstås vara hans chef gåt ut och visat sina kondoleanser eller närvarar på begravning eller liknande?
Begravning har ju inte varit ännu. Har inte sett ett skit från AG sen han va på lilla torg i lördags.. Känsla av att han kanske är inplockad, ev i annat ärende. Ska kolla upp det. Förvånansvärt lite om BO familjer o vad dem sysslar med osv... Mitt tips är att det handlar om skjutning inom egna gruppen. Obetald skuld, snackat för mkt, blåst sin boss el liknande... Han verkar ju hatad, goolare möjligtvis. (bara spekulationer nu)
Citera
2019-11-12, 22:04
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Vad babblar du om, dom där reglerna existerar enda på Pappren. Historien har visat att det där e Skitsnack.

När nån ska skjutas sprängas etc spelar det ingen roll vem som e i närheten.
"Äkta maffiosos" (såna som fanns på 40-talet?) rör "inte" ((kvinnor) eller) barn. Dessa rekryterar inte heller barn i sin verksamhet.

Jag har en hypotes om att horungar som inte rör barn (våld) också är sådana som arbetar av genuint goda anledningar, arbetar för någon annans bättre värld som osjälvisk handling exempelvis. Folk som rekryterar 10-15åringar, folk som använder dessa och folk som mördar 10-15åringar (och kvinnor alt. för spelet oskyldiga) är sådana som arbetar under parollen egoism.

Nog finns det en kultur kring den kriminella världen där kvinnan och barn är fredade ikoner och det i Svensk undre värld. Om babbeluringar har detta kan jag inte svara på - antagligen inte med tanke på deras rekryteringstaktiker.
Det är ju bara att se svensk lag så kommer man fram till att kvinnan och barnet är sedan urminnes fredade ikoner.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-12 kl. 22:06.
Citera
2019-11-12, 22:10
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
"Äkta maffiosos" (såna som fanns på 40-talet?) rör "inte" ((kvinnor) eller) barn. Dessa rekryterar inte heller barn i sin verksamhet.

Jag har en hypotes om att horungar som inte rör barn (våld) också är sådana som arbetar av genuint goda anledningar, arbetar för någon annans bättre värld som osjälvisk handling exempelvis. Folk som rekryterar 10-15åringar, folk som använder dessa och folk som mördar 10-15åringar (och kvinnor alt. för spelet oskyldiga) är sådana som arbetar under parollen egoism.

Nog finns det en kultur kring den kriminella världen där kvinnan och barn är fredade ikoner och det i Svensk undre värld. Om babbeluringar har detta kan jag inte svara på - antagligen inte med tanke på deras rekryteringstaktiker.
Det är ju bara att se svensk lag så kommer man fram till att kvinnan och barnet är sedan urminnes fredade ikoner.

80 år sen va det annorlunda, kvinnor va hemma
Med barnen. Går inte att jämföra med idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in