Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceBase
Hur ser det ut i Malmö och Möllan nu?
Är det svårare att köpa gräs/övriga droger eller är det fortfarande öppen försäljning?
Har langarna gått under jorden?
Är det fortfarande ovanligt mycket synliga poliser i närområdet?
Vad florerar det för rykten bland er unga? Va det fel kille som dog pga trakasserier mot en kvinna, hade det med cannabis marknaden att göra? Kommer det hämnd?
Kan tänka mig att det florerar väldigt många olika teorier just nu, hur går snacket på gatan?
Det är mycket poliser på torget såklart. Dels ridande och dels de som utreder mordet. Normalt sett är torget det mest levande i Malmö så på sätt och vis är det "mitt i centrum" det här hände. Och därför är folk jävligt skärrade. Alla snackar om det.
Det är naturligt att det är lite mindre rörelse efter det som har hänt. Många blir illa berörda av ljusen och blommorna där killen sköts och polisens närvaro känns bara allmänt stifft. Ligger mycket affärer, restauranger, frisörer etc här som tillfälligt kommer gå dåligt.
Om handeln med droger pågår som vanligt är svårt att säga. Det är en väldigt övervakad plats även i vanliga fall och det är inte som det framställs "helt öppet". Folk står inte och dealar mitt på torget. Så har det aldrig varit. Det vanligaste sättet att köpa är att man är ute på någon av krogarna och ringer sin kran (eller meddelar sig på annat vis) som givetvis är i närheten. Handeln sker mest på fredag och helgdagar när folk är ute. Inte en tisdag mitt på dagen.
Här får du en bild från nu. Vill inte ta på brottsplatsen.
https://minfil.com/K0n88aA3n6/20191112_142910_jpg