2019-11-13, 09:49
Medlem
Oldberrys avatar
Många som vet vilka som utförde det men ingen vågar prata, enligt vad jag förstår
Citera
2019-11-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Det är mycket poliser på torget såklart. Dels ridande och dels de som utreder mordet. Normalt sett är torget det mest levande i Malmö så på sätt och vis är det "mitt i centrum" det här hände. Och därför är folk jävligt skärrade. Alla snackar om det.

Det är naturligt att det är lite mindre rörelse efter det som har hänt. Många blir illa berörda av ljusen och blommorna där killen sköts och polisens närvaro känns bara allmänt stifft. Ligger mycket affärer, restauranger, frisörer etc här som tillfälligt kommer gå dåligt.

Om handeln med droger pågår som vanligt är svårt att säga. Det är en väldigt övervakad plats även i vanliga fall och det är inte som det framställs "helt öppet". Folk står inte och dealar mitt på torget. Så har det aldrig varit. Det vanligaste sättet att köpa är att man är ute på någon av krogarna och ringer sin kran (eller meddelar sig på annat vis) som givetvis är i närheten. Handeln sker mest på fredag och helgdagar när folk är ute. Inte en tisdag mitt på dagen.

Här får du en bild från nu. Vill inte ta på brottsplatsen.
https://minfil.com/K0n88aA3n6/20191112_142910_jpg

Du har verkligen noll koll på möllan uppenbarligen.
Handeln pågår för fullt, kanske inte på Ystadgatan men mer eller mindre alla andra gator på möllan.
Handeln sker varje dag på året, knappast begränsat till helger. Jag ser dagligen pengar bytas mot droger. DAGLIGEN. Mest längst med stråket parkgatan vid bajsrondellen. Afrikanerna på sina cyklar. Det går inte att missa. Samt alla små gäng med araber runt om torget.
Citera
2019-11-13, 10:04
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag ser det som att du och "elva9tolv" därmed bekräftar att namnuppgiften ifrån fenrika (11 trådinlägg) i så fall är ren BS!
Jag uppskattar fakta!👍

Fenrika snackade skit. Men det trodde jag att vi hade avklarat för länge sen. BO2's namn har stått i tidningarna i flera dagar.
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-13 kl. 10:16.
Citera
2019-11-13, 10:05
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Polis och sjukvårdspersonal spelar alltså teater för Malmös befolkning efter skottlossningar och andra våldsdåd. Det hela tas också med yttersta ro. Filmklipp florerar i tråden som bevisar det som sagts. Detta om något borde leda till uppror. Helt oacceptabelt!

Nej, de gör uppenbarligen bara sitt jobb och sedan sitter en okunnig amatör som du här och tolkar/gissar vad de gör. Fattar du hur dum du framstår som?

Soldater i strid som överlevt sitter ibland och gapskrattar mitt bland alla lik. Gissa varför. Det är ett sätt att hantera stress och svåra situationer. Finns hur mycket forskning om det som helst så ett tips är att läsa på och sluta gissa ditt blockmongo.

För övrigt är knark bajs och de som köper bidrar till denna kriminalitet som vi nu ser.

Jag är själv invandrad och är glad för allt jag fått från Sverige. Behöver heller inte Gucci för att känna mig King.
Citera
2019-11-13, 10:06
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag ser det som att du och "elva9tolv" därmed bekräftar att namnuppgiften ifrån fenrika (11 trådinlägg) i så fall är ren BS!
Jag uppskattar fakta!👍

Namnet som Fenrika pekar ut skulle betyda att det (ännu så länge) överlevande brottsoffret skulle tillhöra serer-folket och komma från Gambia.
Citera
2019-11-13, 10:14
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Namnet som Fenrika pekar ut skulle betyda att det (ännu så länge) överlevande brottsoffret skulle tillhöra serer-folket och komma från Gambia.

BO2's namn har stått i tidningarna i flera dagar så jag fattar inte vad hönsen kacklar om.
Citera
2019-11-13, 10:23
Medlem
Citat:

Finns bilder på honom på ett instagram konto och han är definitivt inte från Gambia
Citera
2019-11-13, 10:34
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Kan du lägga ner eller?? Det överlevande brottsoffret är INTE nån gambian!! Det är redan konstanterat att han är arab och heter ahmed flera ggr från trovärdiga källor!
Citera
2019-11-13, 10:40
Medlem
Socialarbetaren Karolina Sköld säger:

"Det känns som att hela staden sörjer, direkt eller indirekt"

"Föräldrar har ofta svårt att se att deras barn dras in i kriminalitet"

"Ungdomarna dras in i kriminalitet"...

Ungdomarna dras in. Värnlösa offer som minsann inte har någon egen vilja ^^
Sluta se multikriminella som offer!
Citera
2019-11-13, 10:46
Medlem
Holdingbreaths avatar
Fick BO2 kulla i huvudet?
Citera
2019-11-13, 10:52
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Tog tåget 07.00 från Ystad i morse mot Hyllie och i Oxie hoppade det på 3 killar av olika nationaliteter och deras samtalsämne var intressant att tjuvlyssna på. Enligt dom så ska båda dom skjutna killarna hållit på med både väskryckningar och personrån dock sa dom inget om narkotika sen om det ligger nån sanningshalt i deras samtal är jag inte rätt person att uttala mig om.
Hur som helst så några oskyldiga små lamm är det nog inte även om jag inte tror dom blev skjutna på grund av den brottsligheten killarna på tåget pratade om, Då känns narkotikaspåret mer troligt.
Det hade ju varit underbart om det var en svensk 70 årig kvinna som fått väskan ryckt av arabynglen, som hade hämnats på detta sätt!
Citera
2019-11-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Socialarbetaren Karolina Sköld säger:

"Det känns som att hela staden sörjer, direkt eller indirekt"

"Föräldrar har ofta svårt att se att deras barn dras in i kriminalitet"

"Ungdomarna dras in i kriminalitet"...

Ungdomarna dras in. Värnlösa offer som minsann inte har någon egen vilja ^^
Sluta se multikriminella som offer!

Ja den muslimska enorma delen sörjer så det har hon rätt i och det blir ju då nästa hela staden.

De andra vettiga, svenskar som de från Europa, sörjer inte det minsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in