2019-11-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Amir Mekky
har skrivit förslag vilka som kan ha varit kallade till mötet.
Det är nog inget gruppmöte- utan polisman träffar dessa gängledare en o en.

Var är inlägget?
Citera
2019-11-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernfeldt
Vad jag fått höra av ungdomar i samma ålder så ville dem sluta sälja och jobba åt ett äldre gäng, men dem visste för mycket om dem för att de skulle låta dem va, saker de inte ska veta. Vet ej om det stämmer men det har jag fått höra

Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja.. Det är vad jag fått höra från fler håll. Och skuld behöver inte betyda pengar. Kan va nåt annat.

Ok ska vi ta krafttag då! De skjutna killarna jobbade åt Ghara framkom tidigt i tråden. Ev kan något ha att göra med den skadade men ännu levande Ahmads släkting som är högre upp i droghandel.

Vad heter Ahmads släkting som är försvunnen och vilken är hans relation till Ghara jr?
Citera
2019-11-12, 21:13
Medlem
Spritnotas avatar
Då de två inte verkar ha varit slumpmässigt utvalda måltavlor eller gärningen totalt impulsartad var de förmodligen mer kända av motståndarlaget än av polisen.

Jag undrar ändå vilken "seriös" ganstaboss som beställer en avrättning på två småglin kl 21 på en så publik plats med folkmyller och övervakningskameror, och varför. Att ledarna har ett pris på sitt huvud förstår jag. Att de som själva skjutit någon likaså, även deras bröder som i blodsbröder. Att närmast avrätta två underhuggare som inte ens verkar beckna på halvtid och den nationella uppmärksamhet det väcker med punktbevakning är sinnessjukt ogenomtänkt om man vill sälja grönt ifred.

Jag köper inte heller utan bevis att det gäller någon tramsig skitsak som att nån av killarna pussat på fel brud, helt enkelt för att det gäller 15-åringar vilket förutsätter att GM är jämnårig men med tillgång till ett skjutvapen (att vaska) en spanare och rent av en avledande bilbomb. Få med sig kompisar som är beredda att vara medhjälpare till mord och håller tyst, kostnaden för vapen och risken för vedergällning är för avancerat för att det ska vara en intern uppgörelse från skolgården. Någon skulle ha vägrat eller påtalat att de stora pojkarna kunde bli fly förbannade över uppmärksamheten.

Kvarstår gör motivet att en äldre släkting till BO1 eller BO2 var den som skulle straffas och då bör det röra sig om en rejäl summa pengar eller att släktingen själv dödat "fel" person. Polisen verkar nysta i anhörigspåret men jag har inte sett några inlägg i tråden som pekar på vad/vem/vilka/vilken händelse detta kan gälla. Skulle uppskattas om någon med ett öra mot marken har lust att leda in tråden på rätt väg.

OBS! Allt ovanför är spekulationer och resonemang utifrån tidigare gängskjutningar, så ta det absolut inte som trådsanningar eller andrahandsuppgifter.
Citera
2019-11-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raap
Om det nu är så att polisen vet vilka dessa hjältar är , så varför inte bara paketera skiten och slänga ut dom ur landet?
Ge dom till Danmark, dom vet hur att handskas med skiten

Dom bjöds på pizza med inget skämt😀 och så blir dom erbjudna jobb, bostad på annan ort. Helt sjukt 😉 och jag vet att det är så!!

https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-i-hemligt-mote-med-polis-och-aklagare-/
Senast redigerad av Larunko 2019-11-12 kl. 21:20.
Citera
2019-11-12, 21:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Läs Expressen

Men kan man lita på expressen ?

Det har ju "hänt" att man gjort höns-farmer utav fjädrar förr.
Citera
2019-11-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
12 av de tyngsta gängmännen ska ha varit på ett möte med polisen, med sluta-skjut-inriktning, idag. Är det ngn som kan låsa upp sydsvenskans artikel?

Hur kan dessa vara ute i det fria, om de är tunga kriminella?
Citera
2019-11-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
För att de inte har kunnat fälla dem i någon rättegång pga de höga beviskravet som finns i Sverige
Citera
2019-11-12, 21:31
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump

Kanske inte finns bevis för en fällande dom.
Citera
2019-11-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Rejäla avskum alltså! De lär ju vara grovt kriminella trots sin låga ålder. Bra att de är ute ur leken. Hoppas den andra dör också så vi slipper kostnaden för vården...
Vad är du för människa? Tänk om dessa ungdomar var dina bekantar eller släktingar skulle du vara glad om någon yttra sig på så sätt? Säg inte nu att alla dina bekantar och släktingar är änglar. Man vet aldrig motivet bakom skottlossning då är bättre att hålla käften och visa minsta grad av respekt.
Citera
2019-11-12, 21:37
Medlem
Okej om vi försöker hålla oss tilll ämnet. Detta med att folk hånar BO på snapchat måste väl ändå tyda på att någon eller några kände rejält hat mot honom? Ja menar de ska väl mycket till för att håna en 15 årings död. Förmodligen kanske de som var inblandade i mordet eller folk som sympatiserar med den gruppering som utförde de.. vad tror ni?
Citera
2019-11-12, 21:42
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det finns uppenbarligen kulturella skillnader även i den undre världen. Italiensk mafia, jugoslavisk mafia, rysk mafia, de dödar inte kvinnor och barn vad jag vet. Men dessa? Kaoz bre. Nästan bara kvinnor och barn som dör. Mitt på torget också ska det vara.

Vad babblar du om, dom där reglerna existerar enda på Pappren. Historien har visat att det där e Skitsnack.

När nån ska skjutas sprängas etc spelar det ingen roll vem som e i närheten.
Citera
2019-11-12, 21:43
Medlem
När det gäller möjligheten att morden hade med deras önskan om att lämna kriminaliteten att göra så vet jag att No2Crime jobbade med åtminstone en av dem och enligt dem hade han lämnat kriminaliteten.
Senast redigerad av Robert Prytz 2019-11-12 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in