2023-03-24, 21:30
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Väntade 133min, alltså 2 timmar. När jag väl är på väg in kommer felmeddelande upp... "login timed out".

FRUKTANSVÄRT OSERIÖST SKIT!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Hänt mig 3 gånger nu. Försökt sedan klockan 17 typ.

Läste nyligen att man ska starta om spelet...
Det är normalt vid betas. Kan även hända när spel lanseeras.
De första timmarna är det inte riktigt lönt att komma in, då varenda jävel försöker komma in. Vänta istället. Själv kör jag sent inatt/tidigt imorgon.
Citera
2023-03-24, 21:54
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej D3 hade problem första timmarna det kommer jag ihåg.

D3 hade väl problem i flera dagar vid release?
Citera
2023-03-24, 21:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
D3 hade väl problem i flera dagar vid release?

Ja, blizzard är inte direkt kända att ha stabila releaser. Det är detta med att det alltid krävs online som är problemet.
Citera
2023-03-24, 21:59
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja, blizzard är inte direkt kända att ha stabila releaser. Det är detta med att det alltid krävs online som är problemet.

Jepp. D2R hade väl också problem vid launch? Men där kan man väl spela offline iaf.
Citera
2023-03-24, 22:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Jepp. D2R hade väl också problem vid launch? Men där kan man väl spela offline iaf.

Ja precis. Är ju även en beta så det kommer ju vara dessa testande osv. Men köer osv kommer även finnas vid realsen till viss del (om det går samma väg aom innan) . Antar att de handlar om en ekonomisk fråga här, de vet att det kommer finnas en peak vid launch som sedan tappas av. Då vill man inte lägga mer än behovet, peaken kommer då att drabbas av köer och instabila serverar.
Citera
2023-03-24, 22:45
Medlem
Opilus5500s avatar
Blev utslängd ifrån betan kanske var lika bra, spelat non-stop på druiden sen kl 18:00 och jag tycker druiden ibland roligaste kört hittills jäkla bra dps på den här klassen och coola spells =).. Struntade i storyn helt hållet, vill spara mig till releasen, sprang körde dungeons och stora cirkel event och det så jävla bra det här spelet!!! Jag tar tillbaks all min skeptiska syn jag hade förra helgen, mycket klagomål ifrån mig!! Nu växer spelet mer och mer, det går inte sluta spela!! Jag tyckte dungons bjöd på mycket mer motstånd den här betan än förra helgen! och det är så jävla snyggt det här spelet!! mörka dungons, med musiken och monster skriken det här är Diablo som man längtat efter sen D2
Citera
2023-03-24, 23:04
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Mycket mer instabilt idag än förra fredagen. Då var det bara en rejäl kö när det släpptes, sen flöt det på bra. Nu blir jag, förutom den timmeslånga kön kl 17, utslängd titt som tätt med en efterföljande kö på 30ish minuter. Håller dock med ovanstående talare. Druiden är nice! Tillräckligt nice för att jag ska härda ut 30 minuter i kön för 30 minuters speltid innan det kraschar igen
Citera
2023-03-25, 01:23
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Necromancern var kul.
Körde som i good old days, snabbt till Corpse Explosion och sedan var det plain sailing som vanligt.

/VV
Citera
2023-03-25, 02:36
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Avinstallerade betan efter att jag kom upp i level 10. Besvikelse.
Känns inte som ett diablospel längre, visst storyn kanske är där men det känns mer som ett generiskt mmo-ish.

Grafiken är bättre, trevligare och modernare. Meh. Spelar helt ärligt hellre diablo 3 och sparar mina 70 euro till annat.

Level 10? Hur dampig är du om du inte har mer tålamod än så? Spelet är ju rätt mycket större än att levla upp en gubbe till level tio i betan.

Vad menar du med "bättre, trevligare och modernare" grafik? Bättre grafik har det ju, vilket inte var helt oväntat eftersom spelet är nytt. Men vad exakt är trevligt och modernt?
Citera
2023-03-25, 03:58
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Level 10? Hur dampig är du om du inte har mer tålamod än så? Spelet är ju rätt mycket större än att levla upp en gubbe till level tio i betan.

Vad menar du med "bättre, trevligare och modernare" grafik? Bättre grafik har det ju, vilket inte var helt oväntat eftersom spelet är nytt. Men vad exakt är trevligt och modernt?

Det handlade inte om tålamod utan om att jag inte gillade hur spelet är utformat. Det är för mycket MMO-betonat IMHO. Jag har spelat alla tidigare diablo spel och har lagt många timmar på speciellt tvåan och trean, är inte alls imponerad över det jag fick uppleva i betatestet idag.
Man måste inte ha damp för att kunna avgöra att man inte gillar hur spelet är utformat efter drygt två timmar.

Trevligt är en subjektiv beskrivning av hur jag upplever grafiken, den känns ju inte utdaterad och inte så glada färger som i trean och därför tycker jag att grafiken är trevligare. Eftersom grafiken inte är lika utdaterad som trean så är den därför modernare, logiskt och bra.

Det som är mest galet är priset, det som är näst mest galet är att folk fortfarande kommer att köpa spelet till ockerpris. Kanske blir att testa spelet om det kommer på rea för 30 euro eller så, då kanske det kan kännas värt att testa att spela det.
Citera
2023-03-25, 11:09
Medlem
swebarbs avatar
Hur är köerna nu , går det att logga in o spela ens ?
Citera
2023-03-25, 11:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hur är köerna nu , går det att logga in o spela ens ?

Var ingen kö för några timmar sen, tänker dock inte logga av och testa :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in