2023-03-24, 19:55
Medlem
Overminds avatar
Väntade 133min, alltså 2 timmar. När jag väl är på väg in kommer felmeddelande upp... "login timed out".

FRUKTANSVÄRT OSERIÖST SKIT!!!!
Citera
2023-03-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Väntade 133min, alltså 2 timmar. När jag väl är på väg in kommer felmeddelande upp... "login timed out".

Lär ju få det med då. Men bara 45 min kvar nu :P Sitter å trycker lite D3 under tiden.

Lär ju missa när den är inloggad också
Citera
2023-03-24, 19:57
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Lär ju få det med då. Men bara 45 min kvar nu :P Sitter å trycker lite D3 under tiden.

Lär ju missa när den är inloggad också

Slösa inte tid på det här trolleriet! Fruktansvärt dåligt gjort. Har man väntat 2 timmar så skall man fan få komma in! 2 timmar rätt ner i avloppet!
Citera
2023-03-24, 19:58
Medlem
Citat:
Slösa inte tid på det här trolleriet! Fruktansvärt dåligt gjort. Har man väntat 2 timmar så skall man fan få komma in! 2 timmar rätt ner i avloppet!

Fast det är ju en open beta på ett jävligt efterlängtat spel, så det är jag inte så förvånad över att det skulle va en lång kö.

Det kommer det va vid launch i vår/sommar också.
Citera
2023-03-24, 20:01
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Fast det är ju en open beta på ett jävligt efterlängtat spel, så det är jag inte så förvånad över att det skulle va en lång kö.

Det kommer det va vid launch i vår/sommar också.

Men till riktiga releasen har de väl bunkrat upp med hundratals fler servrar? Så det kommer krascha och skit när det släpps? Har inget minne att D2 eller D3 hade de problemen.
Citera
2023-03-24, 20:12
Medlem
Citat:
Men till riktiga releasen har de väl bunkrat upp med hundratals fler servrar? Så det kommer krascha och skit när det släpps? Har inget minne att D2 eller D3 hade de problemen.

D2 kan jag inte svara för, det är för länge sen.

Men D3 hade absolut problem när det var launch. Nästan alla onlinespel får köer vid launch, då det inte är ekonomiskt försvarbart att bulla upp med 100-tal servrar när man efter första 3-4 dagarna brukar ha betydligt kortare köer än exakt vid launch.

Så vill man lira exakt på launchday så får man stå i kö. Kan man vänta så väntar man ett par dagar så är en stor del av köerna borta.
Citera
2023-03-24, 20:16
Medlem
Overminds avatar
Citat:
D2 kan jag inte svara för, det är för länge sen.

Men D3 hade absolut problem när det var launch. Nästan alla onlinespel får köer vid launch, då det inte är ekonomiskt försvarbart att bulla upp med 100-tal servrar när man efter första 3-4 dagarna brukar ha betydligt kortare köer än exakt vid launch.

Så vill man lira exakt på launchday så får man stå i kö. Kan man vänta så väntar man ett par dagar så är en stor del av köerna borta.

Okej D3 hade problem första timmarna det kommer jag ihåg. Köpte Collectors Edition då.

Ja ja, tur man har semester förns 20 juni då blir det Diablo 4 som tusan.
Citera
2023-03-24, 20:19
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Hänt mig 3 gånger nu. Försökt sedan klockan 17 typ.

Läste nyligen att man ska starta om spelet...
Citera
2023-03-24, 20:22
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Hänt mig 3 gånger nu. Försökt sedan klockan 17 typ.

Läste nyligen att man ska starta om spelet...

Fy fan..... Har du varit med om att väntetiden hoppat framåt mer än "riktig" tid? T ex 30 min hoppar den framåt efter bara någon minut?
Citera
2023-03-24, 20:59
Medlem
Jeff.Becks avatar
Körerna är medvetna, de stresstestar.

Citat:
Blizzard will be intentionally stressing its servers and systems so that the real launch in June doesn’t go as badly as Diablo 3’s did in May 2012. Added Fletcher, “while we know it can be frustrating, we need queues to properly stress test our services and we are designing to ensure we have them some of the time.”
Citera
2023-03-24, 21:17
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Fy fan..... Har du varit med om att väntetiden hoppat framåt mer än "riktig" tid? T ex 30 min hoppar den framåt efter bara någon minut?

Tror inte det. Tabbar ur och kollar runt på internet bara. Men det kan ju vara folk som ger upp eller blir dcade som vi.
Citera
2023-03-24, 21:27
Medlem
Hamprs avatar
Avinstallerade betan efter att jag kom upp i level 10. Besvikelse.
Känns inte som ett diablospel längre, visst storyn kanske är där men det känns mer som ett generiskt mmo-ish.

Grafiken är bättre, trevligare och modernare. Meh. Spelar helt ärligt hellre diablo 3 och sparar mina 70 euro till annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in