2023-03-18, 16:05
Medlem
fittslems avatar
Wow säger jag bara, efter att ha spelat en bra bit in i betan.

Dom har definitivt lyckas fånga mörkret av Diablo 1 och 2. Disneytemat från Diablo 3 är borta. Och jävlar vad mycket bättre känsla det är.
Intressantare interaktioner med Npcs och många cutscenes får spelet att inte bara kännas som ett generiskt hack 'n slash utan man sugs verkligen med i vad som händer.

Gillar man Diablo 1-2 och har PTSD från Diablo 3 så tror jag inte att man blir besviken.
Senast redigerad av fittslem 2023-03-18 kl. 16:08.
Citera
2023-03-18, 16:09
Medlem
jonte500s avatar
Kommer det vara bra på Xbox?
Citera
2023-03-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Körde barb och det är ju typ samma skills än så länge som i D3. Whirlwind, Rend, hammer of the ancient etc. Valen man kan göra i trädet är ju inte så spännande. Lite mera dmg, lite mer fury regen, 3% chans att stunna osv.

Jag inser att det är mycket som kommer senare, så får ser hur allt kommer ihop i endgame. Just nu känns det som en D3 expansion.
Barbarian har en mix av D3 & D2 och lite nya skills. I basic är det två nya (flay, lunging strike) och två gamla (bash, frenzy d2/d3). Varje tier ser ut att följa ett liknande mönster.'

https://lothrik.github.io/diablo4-build-calc/

Jämför mot D2 skill-tree, vilka val fanns det där egentligen? På en D2 barb var det typ 2 skills som alla körde, Whirlwind, Frenzy och sen Concentrate HC Berserk mot phys imunna. Resten var inte värda att ta förutom som synergy (det kom senare i expansionen).

D3 som bekant hade inget skill-träd.

Håller med dig att det är simpel design (alla diablo spel) men det är fler val än i tidigare diablo spel. Det återstår att se hur mycket djup Paragon Boards osv kommer lägga till när D4 ska konkurrera mot nyare arpg spel.
Senast redigerad av Imladris 2023-03-18 kl. 16:49.
Citera
2023-03-18, 18:44
Moderator
^Eazs avatar
Vacklade och köpte det igår iaf. Måste säga att jag gillar det. Känns som en blandning mellan D2, D3 och PoE.

Ska bli skoj att se vad man kan göra när man blir 50 och gearar upp ordentligt, vid level 25 så är ens builds lite gimpade.

Worldboss om 15 minuter nu dock.
Citera
2023-03-18, 18:58
Medlem
Nihennas avatar
Synd att de verkar ha tagit bort hur man kunde göra om spellsen som i trean. Minns inte exakt hur det funkade, men vissa spells funktionalitet kunde ju verkligen skifta helt om man gick in och pillade. Jag gillade den funktionen alls, för det gjorde att det kändes som att ens witch doctor var ens egna, med ens egna uppsättning abilities.
Citera
2023-03-18, 19:20
Medlem
rallykalles avatar
Någon som lyckades döda world bossen ? Den har en timer på 10 minuter, dödar man den inte på den tiden försvinner den igen. Vi val väl en 20 pers som försökte, fick den till 50% sen despawn. Najs design.
Citera
2023-03-18, 19:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Någon som lyckades döda world bossen ? Den har en timer på 10 minuter, dödar man den inte på den tiden försvinner den igen. Vi val väl en 20 pers som försökte, fick den till 50% sen despawn. Najs design.

15 minuter är det väl?

Vi fick ner våran, droppade 5 legendaries.
Citera
2023-03-18, 19:52
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Synd att de verkar ha tagit bort hur man kunde göra om spellsen som i trean. Minns inte exakt hur det funkade, men vissa spells funktionalitet kunde ju verkligen skifta helt om man gick in och pillade. Jag gillade den funktionen alls, för det gjorde att det kändes som att ens witch doctor var ens egna, med ens egna uppsättning abilities.

Menar du att man kan rearenga i action baren?

För skillsen i sig går ju inte modifiera om man inte har ett träd så som i d2 eller d4 (uppenbarligen)
Citera
2023-03-18, 21:16
Medlem
Ferhs avatar
Levlade upp en sorcerer till lvl20, tog sådär 5 timmar, och tyckte det var rätt roligt. Har aldrig spelat Diablo 3 men tyckte det var bättre än Diablo 1 och 2. Enda gången jag dog var en gång när spelet frös fast i 30-40 sekunder, men är ju en betaversion trots allt.
Citera
2023-03-18, 22:27
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Menar du att man kan rearenga i action baren?

För skillsen i sig går ju inte modifiera om man inte har ett träd så som i d2 eller d4 (uppenbarligen)
Minns inte, men vill minnas att varje skill hade typ 3-4 varianter som man kunde välja mellan. även ens standardattack hade flera varianter har jag för mig...? T ex kunde witch doctor spamma grodor i en av dem, medans i en annan var det en mer, eh, "vanlig" magisk attack? Minns säkert helt fel i detaljerna, men vill verkligen minnas att varje skill man fick hade flertalet varianter vilket gjorde att ens karaktär verkligen kändes som ens egna.
Citera
2023-03-18, 22:35
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Minns inte, men vill minnas att varje skill hade typ 3-4 varianter som man kunde välja mellan. även ens standardattack hade flera varianter har jag för mig...? T ex kunde witch doctor spamma grodor i en av dem, medans i en annan var det en mer, eh, "vanlig" magisk attack? Minns säkert helt fel i detaljerna, men vill verkligen minnas att varje skill man fick hade flertalet varianter vilket gjorde att ens karaktär verkligen kändes som ens egna.

Njae.

Var ju att man låste upp skills när man levlade. Men ändra i skilsen kan man inte.

Däremot om man inte låste upp i options så kunde man bara använda 1 typ av skill från den sidan.

Så D3 var väldigt strömlinje format i skils trädet. Medans här i D4 är det mer likt 2an skulle jag säga.
Sen i d3 hade man ju run ord man kunde välja att använda på varje skill.
Citera
2023-03-18, 23:39
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Är det bara jag som har sjuk oflyt med legendary droprate? Level 22 snart och inte en enda drop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in