• 1
  • 2
2019-10-24, 20:43
Medlem
StarkMarks avatar
"Sverigemokraternas ledning vill nu överge sitt tidigare motstånd mot att homosexuella ska få adoptera barn, rapporterar Ekot."

https://www.friatider.se/kesson-ska-...osexadoptioner

Vad ska man säga? Läser inte SDare statistik där det framgår att homosexuella förgriper sig på barn i mycket större utsträckning än heterosexuella? Och nyligen framkom det att de är pro-abort vilket är sinnessjukt. Negrer och araber får gärna göra abort men som vi alla vet så är det negrer och araber som föder extremt många barn medans sevsnak kvinnor hellre vill knulla runt och göra abort och satsa på karriären. Varför SD tar extrema normalbögstagningar och gör dem till sin poltik förstår jag inte.

Är det rätt eller fel av SD att lägga om sin politik så att den blir precis lika urvattnad som de andra mittenpartiernas politik? Vad är egentligen skillnaden mellan SD och KD idag?
Citera
2019-10-24, 20:46
Medlem
LaLocas avatar
Låt dem adoptera. Även som singel. Så länge man klarar bestämda krav.

Med tester är det Bättre än många idotet som klarar av att skaffa barn biologiskt.
Citera
2019-10-24, 20:49
Medlem
15minFames avatar
Vid adoption kollas föräldrarna upp.
Att inte driva sänkning av fria aborten tror jag inte kommer göra skillnad på hur många barn svenskar föder. Hade varit bättre om man gav föräldrar en bonus-peng för varje barn de föder som i något öststatland (minns ej vad).

Jag tänker att dessa frågor är inte deras kärnfrågor och jag som är för htbs rättigheter och fri abort kommer fortsätta rösta på SD.
Citera
2019-10-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag tänker att dessa frågor är inte deras kärnfrågor och jag som är för htbs rättigheter och fri abort kommer fortsätta rösta på SD.

Sent skall syndaren vakna

”Däremot kanske man kan säga att homosexualitet är naturligt eftersom det förekommer i naturen, men med det resonemanget skulle även pedofili vara naturligt, vilket jag knappast håller med om”

Björn Söder jämför alltså homosexualitet med pedofili.

”Äktenskapet mellan man och kvinna är en oerhört gammal institution, inte bara i vårt land. Det är, tvärtom, något universellt och sedan urminnes tider etablerat inom samtliga världsreligioner. Att kasta bort något så beprövat till följd av framgångsrik lobbyism och utifrån vad som för tillfället anses vara politiskt korrekt vore förvisso väldigt tidstypiskt men samtidigt, med min utgångspunkt, oroande och riskfyllt.”

Homosexuellas rätt att gifta sig handlar alltså inte om en ökad tolerans från samhället, enligt Åkesson, utan snarare om ”framgångsrik lobbyism”.
Senast redigerad av JokerM 2019-10-24 kl. 20:56.
Citera
2019-10-24, 20:54
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Låt dem adoptera. Även som singel. Så länge man klarar bestämda krav.

Med tester är det Bättre än många idotet som klarar av att skaffa barn biologiskt.

Fast kravet att ett barn ska ha rätt att växa upp med sina biologiska föräldrar är inte så viktigt för dig tydligen. Och utifrån ditt relativistiska och materialistiska resonemang kan väl pedofiler också få adoptera?
Citera
2019-10-24, 21:08
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Fast kravet att ett barn ska ha rätt att växa upp med sina biologiska föräldrar är inte så viktigt för dig tydligen. Och utifrån ditt relativistiska och materialistiska resonemang kan väl pedofiler också få adoptera?

Lilla vännen. Vilken fin internetska du svänger dig med. Det du föraktar är uppfunnet av de du föraktar. Du använde deras begrepp/världsbild. Jöns.

Ja men två knarkisar som är horor båda två är nog inte alltid toppenföräldrar även om de är biologiska?
Citera
2019-10-24, 21:28
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Lilla vännen. Vilken fin internetska du svänger dig med. Det du föraktar är uppfunnet av de du föraktar. Du använde deras begrepp/världsbild. Jöns.

Ja men två knarkisar som är horor båda två är nog inte alltid toppenföräldrar även om de är biologiska?

Du verkar själv påtänd. Men om jag tolkar dig rätt så föredrar du att två rika och välutbildade pedofiler får adoptera barn. För dit leder ditt relativistiska ”slippery slope” resonemang. Undrar vad muslimerna gör med era liberala värderingar när de är i majoritet förresten?
Citera
2019-10-24, 21:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM

Sent skall syndaren vakna

”Däremot kanske man kan säga att homosexualitet är naturligt eftersom det förekommer i naturen, men med det resonemanget skulle även pedofili vara naturligt, vilket jag knappast håller med om”

Björn Söder jämför alltså homosexualitet med pedofili.

”Äktenskapet mellan man och kvinna är en oerhört gammal institution, inte bara i vårt land. Det är, tvärtom, något universellt och sedan urminnes tider etablerat inom samtliga världsreligioner. Att kasta bort något så beprövat till följd av framgångsrik lobbyism och utifrån vad som för tillfället anses vara politiskt korrekt vore förvisso väldigt tidstypiskt men samtidigt, med min utgångspunkt, oroande och riskfyllt.”

Homosexuellas rätt att gifta sig handlar alltså inte om en ökad tolerans från samhället, enligt Åkesson, utan snarare om ”framgångsrik lobbyism”.
Och? Det är många som inte gillar bögar - är det en nyhet för dig?
Citera
2019-10-24, 21:40
Medlem
okok1s avatar
Det är individen/individerna som är relevanta, inte vilken grupp de tillhör. Finns bra och dåliga människor i alla grupper.

Citat:
5 Scientific Reasons Gay Parents Are Awesome

https://www.livescience.com/28079-wh...e-awesome.html
Citera
2019-10-24, 21:43
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är individen/individerna som är relevanta, inte vilken grupp de tillhör. Finns bra och dåliga människor i alla grupper.

Jesus Kristus, hur fungerar en som du? Vad är det som pågår i ditt huvud? Jag är faktiskt väldigt intresserad, för jag kan på fullaste allvar inte föreställa mig att sådana som du verkligen existerar där ute i verkligheten..
Citera
2019-10-24, 21:49
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Nonsens. Det finns en stor empirisk studie gjord på homosexuellt föräldraskap. Den som Regnerus gjorde och som verkligen visar hur katastrofalt det är för barn att tvingas växa upp med homosexuella föräldrar.

https://www.thepublicdiscourse.com/2012/08/6065/
Citera
2019-10-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Och? Det är många som inte gillar bögar - är det en nyhet för dig?
Ne jag vet att t.ex. SD inte gillar "bögar"
Var lite min poäng med mitt inlägg till snubben som röstar på SD men samtidigt var för HBTQ rörelsen osv.
Lite av ett stolpskott, lite som dig eftersom du uppenbarligen missade den simpla poängen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in