• 5
  • 6
2019-10-27, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du tror inte att de som röstar på SD gör det framförallt för invandringen/migrationen och kanske lite för lag och ordning? Vad SD tycker om samkönade äktenskap, adoption eller vad de tycker om någon enstaka skattefråga, lär inte påverka speciellt många av deras väljare.
Jo, och i de frågorna sticker inte SD ut ifrån resten längre. De har även liberaliserats i de två frågorna också. Ett exempel är att SD inte längre vill ha ett totalt invandringstopp, utan idag vill de till och med dubbla antalet kvotflyktingar hit.
Citera
2019-10-27, 07:23
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Som sagt, SD liberaliseras för varje dag som går. SD vill inte längre gå ut ur EU, man vill tillåta homoadoptioner, och abort vecka 18(!). Allt fler liberaler får högre postioner inom partiet och då är det klart att partiet ändras TOTALT. Inte mycket skillnad mellan M, KD och SD längre, inte ens på invandringsfrågan...

Kolla bara på vad Paula Bieler skriver på instagram:

Hon la samma sak på facebook. Kommentarerna som sedan följer är fullständigt efterblivna.
Citera
2019-10-27, 08:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Ne jag vet att t.ex. SD inte gillar "bögar"
Var lite min poäng med mitt inlägg till snubben som röstar på SD men samtidigt var för HBTQ rörelsen osv.
Lite av ett stolpskott, lite som dig eftersom du uppenbarligen missade den simpla poängen...
Nej, det är du som missade min poäng att även om man inte håller med om allt så väljer man att rösta på ett parti för deras kärnfrågor. För mig är det Tjänstemannaansvaret och Invandringen.
Är man hbtq så är man självmordbenägen om man röstar på partier som vurmar för islam. Eller väldigt ignorant och naiv.
Ja, jag har inget emot htbq och deras rättigheter men det är inte problemet i Sverige idag.
Citera
2019-10-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är individen/individerna som är relevanta, inte vilken grupp de tillhör. Finns bra och dåliga människor i alla grupper.

https://www.livescience.com/28079-wh...e-awesome.html
Det är barnets rättighet till en mor och en far som kränks. Spelar inte barnen någon roll alltså?
Kanske kunde vi klara oss med talande uppfostringsmaskiner som i Sci-fi novellerna?
Homosexuella gubbar är dessutom promiskuösa så ett virrvarr av stönande gubbar, en del med pedofila böjelser kommer att vara det adopreade barnets hemmiljö.
Vilka tankar och vilka komplex skapar detta hos ett sådant adopterat barn som aldrig själv får se till en naturlig familj med en mor.
Att gå med på extremistsektens krav på barn som sexuella symboler för acceptans är inget annat än organiserad barntortyr.
Synd att SD nu sätter igång med att skrämma bort arbetarväljarna när man idag är största parti bland LO-medlemmar. Homosexaktivism är ett överklassnöje och det genomskådar de flesta arbetare lätt.
Citera
2019-10-29, 07:46
Bannlyst
Helt rätt om man tänker på barnets perspektiv.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in