Per Gessle är en värdelös låtskrivare och Gyllene Tider är ett av de absolut sämsta banden någonsin i svensk musikhistoria. Allt de gör låter likadant och de har inte utvecklats över huvud taget sen de började. Felix i Montefjanton nämner Gyllene Tider i videon där han recenserar filmen
G - som i gemenskap och även om han skämtade så ligger det ändå en del i det han säger.
Jag förstår inte varför så många avskyr covers. Visst är det både tråkigt och fantasilöst när någon gör en cover och försöker likna originalet så mycket som möjligt men annars finns det gott om väldigt bra covers och en del lyckas faktiskt klå originalet med hästlängder.
Jag stör mig så in i helvete på folk som verkar tycka att texterna är det viktigaste. Visst har texterna en viss betydelse men i min mening så är det själva musiken som väger tyngst. Hur själva musiken låter och hur skicklig man är som musiker/sångare är viktigare enligt mig. För att ta ett par exempel: Finns det någon över huvud taget som lyssnar på Jimi Hendrix bara för texternas skull? Elvis Presley skrev förvisso inte låtarna själv men om texterna är det viktigaste, hur kan han då ha fått epitetet "The King" och vara en av de största artisterna någonsin?
80-talet är det sämsta årtiondet i världshistorien när det gäller musik, bortsett från att det gjordes en del bra rock/metal då. Ozzy Osbourne, Twisted Sister, Def Leppard, Helix och Scorpions (för att nämna några) gjorde ju onekligen bra grejer. Men i övrigt var musiken totalt värdelös och cringe så in i helvete under detta årtionde.
Michael Jackson är en tönt och en av de mest överskattade artisterna som någonsin funnits och någonsin kommer att existera. Han har ungefär lika stor musikalisk betydelse som New Kids On The Block, Westlife, 1 Direction och vilket annat jävla pojkband som helst.