2023-08-15, 14:03
Medlem
grungewhores avatar
Folk som säger att Bob Dylan och Beatles är det bästa som har gjorts är fullständigt omusikaliska och upprepar bara vad deras pappa sa 1982. (Lex Fredrik Wikingson).
Citera
2023-08-15, 14:04
Medlem
GreveholmLeifs avatar
ABBA är inte så ens topp 10 bäst i Sverige.
Citera
2023-08-15, 15:00
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Folk som säger att Bob Dylan och Beatles är det bästa som har gjorts är fullständigt omusikaliska och upprepar bara vad deras pappa sa 1982. (Lex Fredrik Wikingson).
Då är väl alla de artister som gjort covers på Dylan också omusikaliska.
Clapton, Hendrix, Nina Simone, Emmylou Harris för att nämna några av 1000-tals kända.
Manfred Mann, Byrds, The Band där betydde Dylan mycket för deras framgång.
Steve Howe och Bryan Ferry har gjort hela skivor med enbart Dylan covers.
Objektivt sett, mer musikaliska personer än vad du är, eller?
Citera
2023-08-15, 15:08
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Då är väl alla de artister som gjort covers på Dylan också omusikaliska.
Clapton, Hendrix, Nina Simone, Emmylou Harris för att nämna några av 1000-tals kända.
Manfred Mann, Byrds, The Band där betydde Dylan mycket för deras framgång.
Steve Howe och Bryan Ferry har gjort hela skivor med enbart Dylan covers.
Objektivt sett, mer musikaliska personer än vad du är, eller?
Nu missförstod du nog vad jag skrev.

Vi har alla någon vi känner (till) som säger att Bob Dylan är den största artist som levt, eller att ingen har gjort musik som Beatles. Men de har ju sällan eller aldrig lyssnat på något annat.

Att musiker gör covers på andra musiker har inget med musikalitet att göra, det handlar om bristande inspiration och hybris.
Citera
2023-08-15, 15:14
Avslutad
Det vore kul om Motörhead återförenades och gav sig ut på turné.
Citera
2023-08-15, 15:17
Medlem
EltonToilets avatar
Nu vet jag innebörden av ordet åsikt osv, men iallafall min uppenbart kontroversiella åsikt kopplat till musik är att det är en SMULA märkligt att under hela 80-90 talet så namedroppades Donald Trump i en jävla massa låtar och det var ALLTID i positiva ordalag och Hiphop var musikstilen

Och när jag nämner att så fort han ställde upp i presidentvalet på ”fel partipolitisk sida” så började OMEDELBART en propagandakampanj så var så innihelvete effektiv att nära på samtliga hjärntvättades och indoktrinerades på nolltid

Hip hop är dominerat av afroamerikaner i usa och har alltid varit så varför finns hundratals sköna lines om honom enda frsm till den sekunden ”de rättänkande” säger till de hur de ska tänka

Ja det här älskar jag att ta upp med de jag vet hatar trump, gärna via en lång omväg in i hiphopen som jag lyssnat på hela 80-90talet så jag gillrar en MASSIV fälla för de att kasta sig handlöst i och sen flinar jag för de kan inte kalla mig varken rasist/misogyn/hycklare eller homofob …. För tadaa hiphop är dränkt i misogyni, böghat och dyrkande av kapitalism/rikedom

Så vad tilltalas jag av i hiphop, tja inte är det VAD som sägs, hundra gånger viktigare är hur det sägs, fan det behöver inte ens va ord existerar, låter leveransen rätt så ÄR det rätt

Men fy faaaan va kontroversiellt det verkar va, de blir så arga att men kan se hjärnakrobatiken skruvas upp till max i ett försök att komma på nåt sätt att kalla mig för nåt som vore socialt jobbigt för mig

Lol de är så söt de små ideologiskt besatta
Citera
2023-08-15, 22:30
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Sista bra skivan som Sabbath gjorde var Born Again, sen blev det mestadels skit.

Nej. Dehumanizer är grym. Även 13.
Citera
2023-08-15, 22:32
Bannlyst
Benjamin Ingrosso är en talentlös ful liten nolla utan sångröst som inte vågar komma ut ur skåpet.
Citera
2023-08-15, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nej. Dehumanizer är grym. Även 13.

De är väl hyfsade men jag gillade dem mer förut.

Efter en bit in på 80-talet så började Iommi låta helt oinspirerad, speciellt hans gitarrsolon.
Senast redigerad av Pecka- 2023-08-15 kl. 22:39.
Citera
2023-08-15, 22:37
Bannlyst
David Hasselhoffs framträdande av " i been looking for freedom" när berlinmuren föll måste vara ett av musikhistoriens absolut största framträdande, tiden, platsen och låttiteln är bara för mycket.

Tycker inte låten är speciellt bra, men det är något med det framträdandet när muren föll som får det hela att bli ikoniskt..
Citera
2023-08-16, 00:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
De är väl hyfsade men jag gillade dem mer förut.

Efter en bit in på 80-talet så började Iommi låta helt oinspirerad, speciellt hans gitarrsolon.

Mm efter 83 var väl hans peak över.

På senare år tycker jag dock att Iommi låter bättre än på länge. Hans riff på Ozzys soloplatta var grymma.
Citera
2023-08-16, 00:13
Medlem
Adelaides avatar
För övrigt förstår jag inte hur folk inte blir trötta på tyngre metal. Inga melodier, bara brusande gitarrer, tremolo-riff i överflöd. Nä fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in