2023-06-07, 20:29
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Danger High Voltage ligger på listan över mina mest hatade låtar någonsin. Ihop med bl.a den där jävla The Seed med vad de nu hette samt A Girl Like You med Edwyn Collins. Fullständiga kräkmedel alla tre, fyfan.

Så en femtedel, 1/5, av mitt inlägg blev en kontroversiell musikåsikt, Hendrix ej medräknad. Det var ju det jag siktade på, minst. Att göra någon förbannad för det är väl trådens syfte. Ge mig 30 dagar så kommer jag kunna skriva en lista på 10 låtar som kommer att reta gallfeber på alla i tråden och jag kommer bli hatad i åratal.

Kan du dock föreställa dig om AC/DC spelat in Danger, High Voltage och hur den skulle låta? Jag hör det nu i mina öron.

Har redan nummer 1 på 30 i topp. Också bra ackord men förmodligen hatad.

Paul Simon - You Can Call Me Al (Official Video)
https://www.youtube.com/watch?v=uq-gYOrU8bA
Senast redigerad av I-van-Toer 2023-06-07 kl. 20:41.
Citera
2023-06-07, 20:50
Medlem
sfrges avatar
Jag kan på rak arm inte nämna en ända låt med "The Who". Och jag är ändå 45 år gammal. Det känns som ett ganska kontroversiellt påstående.
Citera
2023-06-07, 21:01
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har lyssnat igenom Aerosmith's diskografi, och jag kan säga att den överlägset sämsta låten de någonsin gjort är "I Don't Want to Miss a Thing".

Vilken jävla smörja alltså. Kan det bli mer sliskigt och smörigt? Fyfan vad vidrig den är.
Där kan man snacka kräkmedel och osthyvel på hjärnan.
Citera
2023-06-07, 21:30
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Så en femtedel, 1/5, av mitt inlägg blev en kontroversiell musikåsikt, Hendrix ej medräknad. Det var ju det jag siktade på, minst. Att göra någon förbannad för det är väl trådens syfte. Ge mig 30 dagar så kommer jag kunna skriva en lista på 10 låtar som kommer att reta gallfeber på alla i tråden och jag kommer bli hatad i åratal.

Kan du dock föreställa dig om AC/DC spelat in Danger, High Voltage och hur den skulle låta? Jag hör det nu i mina öron.

Har redan nummer 1 på 30 i topp. Också bra ackord men förmodligen hatad.

Paul Simon - You Can Call Me Al (Official Video)
https://www.youtube.com/watch?v=uq-gYOrU8bA

Bra ackord? Snarare rytmen som sticker ut.
Första singeln från det Grammyvinnande albumet Graceland.
Varför skulle den vara hatad? Skitbra låt av en hyllad artist.

Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag kan på rak arm inte nämna en ända låt med "The Who". Och jag är ändå 45 år gammal. Det känns som ett ganska kontroversiellt påstående.
Stackars dig, du har missat en del.
"My Generation"? Ringer det i någon klocka?
Citera
2023-06-07, 21:50
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Bra ackord? Snarare rytmen som sticker ut.
Första singeln från det Grammyvinnande albumet Graceland.
Varför skulle den vara hatad? Skitbra låt av en hyllad artist.

Stackars dig, du har missat en del.
"My Generation"? Ringer det i någon klocka?

Faktiskt inte. Jag får väl kanske kolla upp dom. Av nån anledning så missade jag The Who helt när jag växte upp. Min äldre bror var mycket såld på hårdrock. Man fick ju höra mycket rock ifrån både 70 och 80 talet men faktiskt inget The Who.
Citera
2023-06-07, 22:11
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:

Usch....
Citera
2023-06-07, 22:36
Medlem
lemmy124s avatar
Slade - Everyday är den bästa rockballaden.
https://m.youtube.com/watch?v=1pPL9PPy1MI&pp=ygUOc2xhZGUgZXZlcnlkYXk%3D
Citera
2023-06-08, 02:58
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Vem fan som inte är kvinna, eller lite efterbliven, lyssnar på Rammstein?

Dino Valenti räddade Quicksilver Messenger Service från att vara ett dussin-stonerband som spelade "Mona" eller "Who do you love" resten av sitt liv.

Vem fan som har fler än 5 tänder lyssnar på Grateful Dead?
Citera
2023-06-08, 03:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Jag vet ingeneting om Tjinder Singh och Cornershop, förutom då att jag kommer ihåg låten "Brimful of Asha" som spelades flitigt på MTV den sommaren, 1997?, och jag gillar ackorden (annars hade jag väl inte nämnt låten...). Mitt inlägg var att knyta an till tråden och posta ett så "galet" inlägg som det bara går. Tänkte faktiskt i över 24 timmar för att få ihop fem låtar som det är omöjligt att en metalhead, som jag, gillar av olika anledningar. Men nu är det fakta. Jag gillar dessa dessa fem poplåtar för ackordföljderna. Jag tar all kritik jag får, men viss pop om den har rock i grunden, är jävligt bra.

Det man dock aldrig kan undgå ifrån är att Jimi Hendrix, som livemusiker, var en travesti. Killen kunde helt enkelt inte spela live. Det gick så långt att Stevie Ray Vaughan och Frank Marino sa rakt ut "vi tar över efter Jimi" för att saten knarkade ihjäl sig och, Jimi, fast han inte klarade av att spela live, ändå skrev ett par bra låtar. Typ Purple Haze och Foxy Lady, men han var skit live. Det var då den PK-sörjan startade. Stevie Ray Vaughan, innan sin död, var förmodligen den personen som mest förkroppsligat Hendrix, och Frank Marino är den som tekniskt sätt är bäst.

Crazy Miss Daisy
https://www.youtube.com/watch?v=gfuLt3wKSww

Fast detta har ingenting med Cornershop att göra, Nämner det dock för att vissa ska hålla käften.

Hendrix var inte mer skit live än Jimmy Page på 70-talet.
Citera
2023-06-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
pink floyd låter som vilket högstadie band som helst. gillar Queen, Beatles, Rolling Stones, o sånt då låtarna har lite mer klös på nåt sätt. pink floyds verk låter som nåt en pretentiös gitarr pundare hade skrivit medan han ligger i soffan och kollar på rick and morty :P

Vad för era av Floyd har du då lyssnat på? De har bytt genre ett antal gånger under åren. Sedan kan Floyd vara lite för vuxet för en pundare som ligger påverkad på soffan. Lyssna då på ditt skrik och skrän, helst med två-takts-musik.
Citera
2023-06-08, 08:09
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vem fan som har fler än 5 tänder lyssnar på Grateful Dead?

Finns det nån idag som lyssnar på Grateful Dead överhuvudtaget?
Dom borde väl vara döda sedan länge. Döda i överdoser.
Citera
2023-06-08, 08:20
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vad för era av Floyd har du då lyssnat på? De har bytt genre ett antal gånger under åren. Sedan kan Floyd vara lite för vuxet för en pundare som ligger påverkad på soffan. Lyssna då på ditt skrik och skrän, helst med två-takts-musik.
ja lyssna på allt o de va lika pajigt alltihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in