2023-06-05, 16:12
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Jag vet vad Tony sa då, jag vet vad han sagt sen dess. Vad Ozzy tycker är orelevant. Och det gäller för vad du tycker också. Du lägger alltid fram dina åsikter som fakta i varenda tråd. Sen måste du backa och komma med andra inputs när du har fel. Tror inte jag sett nån som inte tjafsat med dig på forumet. Very telling.

Jag kan åtminstone backa upp mina åsikter med fakta. Det enda du kan komma med är "Medlemsbyte är inget ovanligt" och "Jag vet vad Tony sa". Och varför är det irrelevant vad Ozzy tycker? Var inte han en av skaparna till Black Sabbath?

Jag är bitter och realist, därför hamnar jag ofta i tjafs, men det är helt okej. Folk gillar inte sanningen för att de inte vill få sina illusioner förstörda, just därför svider det lite när sanningen kommer. Är väl därför ni blev så upprörda när jag kritiserade cover/tribute-bandet som kallar sig Deep Purple nu och turnerar runt utan några originalmedlemmar alls (nej, Paice är ingen originalmedlem som många tror). Du tillhör väl skaran som tycker Beatles kan återförenas med två helt nya "randoms" också antar jag.
Citera
2023-06-05, 16:18
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag kan åtminstone backa upp mina åsikter med fakta.

Du har inte lagt fram några fakta!! Du har tagit lösa delar av nån jävla wiki-text och använt det som argument för att Tony inte visste vad han gjorde eller att han inte hade kontroll.

Orkar fan inte tjafsa mer med snoriga 90-talister som helt plötsligt ska vara experter på "gammal" musik, fuck off.
Citera
2023-06-05, 16:25
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Du har inte lagt fram några fakta!! Du har tagit lösa delar av nån jävla wiki-text och använt det som argument för att Tony inte visste vad han gjorde eller att han inte hade kontroll.

Orkar fan inte tjafsa mer med snoriga 90-talister som helt plötsligt ska vara experter på "gammal" musik, fuck off.

Hahaha ja vi säger väl så då. Jag har både Iommis och Ozzys böcker bara några meter ifrån mig just nu, tror inte jag behöver bli uppläxad av nån tomte på flashback som påstår att jag använder wikipedia.
Citera
2023-06-05, 18:11
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
När jag är på det humöret, hade Born Again varit en av tio plattor jag tagit med till en öde ö. Hellre den än Heaven and Hell.

Hear, hear!

Gillans sång är den bästa Heavy Metal någonsin har upplevt. . Disturbing the Priest vafan!
Citera
2023-06-07, 02:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Lustigt att Rammstein inte hamnat i domstol också. De har ju plankat Ministrys Just One Fix i minst 3-4 låtar.

Vem fan som inte är kvinna, eller lite efterbliven, lyssnar på Rammstein?

Dino Valenti räddade Quicksilver Messenger Service från att vara ett dussin-stonerband som spelade "Mona" eller "Who do you love" resten av sitt liv.
Senast redigerad av AlligatorMan 2023-06-07 kl. 02:32.
Citera
2023-06-07, 02:31
Avslutad
...........
Citera
2023-06-07, 05:51
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Dino Valenti räddade Quicksilver Messenger Service från att vara ett dussin-stonerband som spelade "Mona" eller "Who do you love" resten av sitt liv.

Quicksilver gjorde sina bästa grejer utan den där gapige Valenti. De var som bäst så länge han satt inne.
Citera
2023-06-07, 07:32
Medlem
I-van-Toers avatar
Underskattade låtar från slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Märk väl att ackordföljderna och auran i dessa låtar grundar sig i rock/ rock´n´roll men är producerade i popformat. Men som jag alltid sagt, som med ABBA, t ex att en bra melodi är lika med en bra låt. Förutom kanske den femte med Bruce som är en ångestballad.

Pete Droge, "If You Don't Love Me" on Late Show, January 18, 1995 (full, stereo)
https://www.youtube.com/watch?v=plHsur0dugw

Från filmen "Dum och Dummare" med Carey och Daniels. När Harry kastar en snöboll rakt i plytet på Mary. Också underskattade rockackord som gjorts om till pop.

Cornershop - Brimful of Asha - original (1997)
https://www.youtube.com/watch?v=lM7H0ooV_o8

Gillar man inte den här låtens ackordföljd så är man dum i huvudet. Vart tog Cornershop vägen?

Electric Six - Danger! High Voltage (2003)
https://www.youtube.com/watch?v=R-FxmoVM7X4

I discoformat men låten och ackordföljderna började i rockformat. Låten som är klippt och skuren för AC/DC med Bon på sång men aldrig var i närheten, Men den är catchy.

Eric Prydz – Call On Me (Official HD Video) [2004]
https://www.youtube.com/watch?v=qetW6R9Jxs4

Det här är också rock 'n roll, fast i popformat. Typ Max Martin. Prydz är dock mer talangfull än Britney. Det visuella i videon är inte fel om man säger så. Jävligt sexig video.

Bruce Springsteen - The Wrestler (Full Song - Unedited version 2008)
https://www.youtube.com/watch?v=uRUEKJIcvbo

Den bästa låten Brcue har skrivit och spelat in på 2000-talet i den sista riktigt bra filmen som gjorts i Hollywood. Det är nu ca 15 år sedan. The Wrestler med Mickey Rourke. Rånad på en Oscar av HBTQ+++-maffian.

Ni måste hålla med att dessa fem alster är rätt så udda val från någon som mig? Passar väl perfekt i tråden "kontroversiella musikåsikter". Blir väl inte mer kontroversiellt från en metalhead. Men allt är ärligt skrivet precis som ABBAs Super Trouper är deras bästa låt.

För övrigt var Jimi Hendrix en skitdålig livemusiker. Nedknarkad för det mesta. Credits ska han ha för Marshall-stacken han var med och skapade och ett par låtar på första skivan. Men Hendrix är förmodligen den förste PK-produkten skapad av MSM och där egentligen de flesta inte förstår varför. Lyssnar man på Hendrix live så vill man bara slita sitt hår i fördärv och kräkas. Hendrix var fan inte bra. Ärligt. Bräck det här inlägget.
Senast redigerad av I-van-Toer 2023-06-07 kl. 08:15.
Citera
2023-06-07, 10:16
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Cornershop - Brimful of Asha - original (1997)
https://www.youtube.com/watch?v=lM7H0ooV_o8

Gillar man inte den här låtens ackordföljd så är man dum i huvudet. Vart tog Cornershop vägen?

En som inte gillade Cornershop var Michael Gira. Av någon anledning hade de blivit utvalda att supporta Swans på deras Europa-turné 1995. Efter första spelningen fick de sparken för de föll inte Gira i smaken. Det lär sakna motstycke att förbandet blir rådissade av huvudbandet på det sättet. Jag har kvar biljetten från konserten på Studion i Stockholm och Cornershop står med på den, men de spelade alltså inte. För övrigt förstår jag Michael Gira; låten du länkade till är ett riktigt kräkpiller.
Citera
2023-06-07, 11:30
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
En som inte gillade Cornershop var Michael Gira. Av någon anledning hade de blivit utvalda att supporta Swans på deras Europa-turné 1995. Efter första spelningen fick de sparken för de föll inte Gira i smaken. Det lär sakna motstycke att förbandet blir rådissade av huvudbandet på det sättet. Jag har kvar biljetten från konserten på Studion i Stockholm och Cornershop står med på den, men de spelade alltså inte. För övrigt förstår jag Michael Gira; låten du länkade till är ett riktigt kräkpiller.

Jag vet ingeneting om Tjinder Singh och Cornershop, förutom då att jag kommer ihåg låten "Brimful of Asha" som spelades flitigt på MTV den sommaren, 1997?, och jag gillar ackorden (annars hade jag väl inte nämnt låten...). Mitt inlägg var att knyta an till tråden och posta ett så "galet" inlägg som det bara går. Tänkte faktiskt i över 24 timmar för att få ihop fem låtar som det är omöjligt att en metalhead, som jag, gillar av olika anledningar. Men nu är det fakta. Jag gillar dessa dessa fem poplåtar för ackordföljderna. Jag tar all kritik jag får, men viss pop om den har rock i grunden, är jävligt bra.

Det man dock aldrig kan undgå ifrån är att Jimi Hendrix, som livemusiker, var en travesti. Killen kunde helt enkelt inte spela live. Det gick så långt att Stevie Ray Vaughan och Frank Marino sa rakt ut "vi tar över efter Jimi" för att saten knarkade ihjäl sig och, Jimi, fast han inte klarade av att spela live, ändå skrev ett par bra låtar. Typ Purple Haze och Foxy Lady, men han var skit live. Det var då den PK-sörjan startade. Stevie Ray Vaughan, innan sin död, var förmodligen den personen som mest förkroppsligat Hendrix, och Frank Marino är den som tekniskt sätt är bäst.

Crazy Miss Daisy
https://www.youtube.com/watch?v=gfuLt3wKSww

Fast detta har ingenting med Cornershop att göra, Nämner det dock för att vissa ska hålla käften.
Citera
2023-06-07, 13:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ni måste hålla med att dessa fem alster är rätt så udda val från någon som mig? Passar väl perfekt i tråden "kontroversiella musikåsikter". Blir väl inte mer kontroversiellt från en metalhead. Men allt är ärligt skrivet precis som ABBAs Super Trouper är deras bästa låt.
Jag tycker inte det är särskilt kontroversiellt att ett "metalhead" gillar pop och kommersiellt gångbara låtar. Jag tycker mig ganska ofta se det. Metalheads lyssnar på metal... och kommersiella låtar som mycket väl kan spelas på radio.
Som sagt, det är inte första gången jag stöter på det fenomenet.
Citat:
För övrigt var Jimi Hendrix en skitdålig livemusiker. Nedknarkad för det mesta. Credits ska han ha för Marshall-stacken han var med och skapade och ett par låtar på första skivan. Men Hendrix är förmodligen den förste PK-produkten skapad av MSM och där egentligen de flesta inte förstår varför. Lyssnar man på Hendrix live så vill man bara slita sitt hår i fördärv och kräkas. Hendrix var fan inte bra. Ärligt. Bräck det här inlägget.
Jag gjorde precis det
Citera
2023-06-07, 18:04
Medlem
Oakenshields avatar
Danger High Voltage ligger på listan över mina mest hatade låtar någonsin. Ihop med bl.a den där jävla The Seed med vad de nu hette samt A Girl Like You med Edwyn Collins. Fullständiga kräkmedel alla tre, fyfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in