2023-04-12, 21:59
Medlem
FacelessOrders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Lust att komma med några tips?

Chihiro Yamanaka. Plattan "Today Is Another Day" är riktigt bra. Jag tror att det är hennes senaste verk.
Citera
2023-04-13, 13:21
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
ABBA kan fara åt fan.

Denna åsikt har jag alltid tyckt är lite rolig.
Du gillar Survivor och ärligt talat, vad skiljer dem från ABBA? Deras musik är ju snarlik, piano/keyboard-driven poprock, bara att Survivor har distade gitarrer.
Citera
2023-04-13, 14:19
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Denna åsikt har jag alltid tyckt är lite rolig.
Du gillar Survivor och ärligt talat, vad skiljer dem från ABBA? Deras musik är ju snarlik, piano/keyboard-driven poprock, bara att Survivor har distade gitarrer.
Jag avskyr låtarna och soundet, kort och gott. Och nej, teoretiskt låter de inte snarlikt, om man tänker längre än till andra sidan rummet.

Med det sagt kan jag ändå vara objektiv och säga att ABBAs musik är välgjord, men det betyder ej att man måste gilla det man hör.
Citera
2023-04-13, 14:41
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Jag avskyr låtarna och soundet, kort och gott. Och nej, teoretiskt låter de inte snarlikt, om man tänker längre än till andra sidan rummet.

Med det sagt kan jag ändå vara objektiv och säga att ABBAs musik är välgjord, men det betyder ej att man måste gilla det man hör.

Om man skiter i genre-termer hit och dit så är det mycket inom musik som låter likadant.
Abba och Survivors musik har samma uppbyggnader, bara att Survivor har mer dist.
Citera
2023-04-13, 15:04
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Om man skiter i genre-termer hit och dit så är det mycket inom musik som låter likadant.
Abba och Survivors musik har samma uppbyggnader, bara att Survivor har mer dist.
Bortsett från vissa instrument och kommersiell uppbyggnad, så finns det få till inga likheter varken när det gäller låtsnickrande eller arrangemang.

Det är som att säga att David Gilmour och Yngwie Malmsteen låter likadant, för att båda är gitarrister och spelar på strator.
Citera
2023-04-13, 15:43
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Bortsett från vissa instrument och kommersiell uppbyggnad, så finns det få till inga likheter varken när det gäller låtsnickrande eller arrangemang.

Det är som att säga att David Gilmour och Yngwie Malmsteen låter likadant, för att båda är gitarrister och spelar på strator.

Nej, bortsett från att Survivor har distad gitarr så finns det inga jätteskillnader.
Citera
2023-04-13, 16:03
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Nej, bortsett från att Survivor har distad gitarr så finns det inga jätteskillnader.
Du kan tycka att Lemmy bryter på spanska också, men det blir inte korrekt för det.

Spela inte allan i något du brister i.
Citera
2023-04-13, 16:10
Medlem
Springsteen är fullständigt värdelös musikaliskt. Texterna kan ha sina poänger, men inte musiken. Om vi analyserar Born in the USA så består hela låten av tre toner som repeteras med lite varianter.
Citera
2023-04-16, 16:10
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Säg att du heter Mohammed så får du en gratis av kommunen.
Tackar för tipset.

Men för att inte gå off-topic så säger jag att alla bör ignorera nya Metallica-skivan. Hororna ska inte få några fler cent.
Citera
2023-04-18, 18:22
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Men för att inte gå off-topic så säger jag att alla bör ignorera nya Metallica-skivan. Hororna ska inte få några fler cent.

Inga problem här, är fruktansvärt trött på Metallica och framför allt James förbannade redneckhojtande.

Kirks Portals-EP från i fjol är dock värd att kolla in, om man vill höra honom spela annat än tjatiga wah wah-solon som verkat fängslat honom fullständigt i bandet.
Citera
2023-04-20, 13:32
Medlem
Adelaides avatar
Bloodrock är bättre än många större band från samma tid, tex Eagles och ELP.
Citera
2023-04-20, 14:22
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Bloodrock är bättre än Grateful Dead.

Citat:
Bloodrock utklassar ZZ Top.

Citat:
Cheater med Bloodrock är låten som Led Zeppelin alltid ville skriva, men lyckades aldrig.

Citat:
"Jessica" med Bloodrock är bättre än alla Queenlåtar.

Lyssna själva: https://youtu.be/keasBJvUyng

Citat:
Bloodrock är bättre än många större band från samma tid, tex Eagles och ELP.
Ska du jämföra alla band med Bloodrock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in