2023-01-21, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Om man ger rockbandet Sabaton priset till årets folkbildare borde man få priset till årets förvillare eftersom att man hävdar att Sabaton är rock.
Vad kallar du Sabatons musik då? Rock är ett vitt begrepp. Då menar jag inte vitt som i vit.
Citera
2023-01-21, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Bortsett från The Beach Boys, så kan jag inte komma på något annat band med mer utsökt stämsång än Eagles. Helvete så bra deras röster går ihop.

Lyin' Eyes… Gah! Så bra!
Def Leppard? Borde vara i din smak...
Citera
2023-01-21, 02:11
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Vad kallar du Sabatons musik då? Rock är ett vitt begrepp. Då menar jag inte vitt som i vit.

Någon form av hårdare pop musik. Deras låtar kan spelas på P3/P4. Skulle inte bli förvånad om de är med i Mello 2024.
Citera
2023-01-21, 02:13
Avslutad
Citat:
Någon form av hårdare pop musik. Deras låtar kan spelas på P3/P4. Skulle inte bli förvånad om de är med i Mello 2024.
Ok. Sabaton är hårdare popmusik. Tror nog att grabbarna i bandet inte håller med riktigt.
Citera
2023-01-21, 08:44
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Def Leppard? Borde vara i din smak...
Älskar Def Leppard, ja. Det stämmer. Men bättre stämsång än Eagles? Nä.
Maffigare studioarbete om inte annat.
Citera
2023-01-21, 08:47
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Om man ger rockbandet Sabaton priset till årets folkbildare borde man få priset till årets förvillare eftersom att man hävdar att Sabaton är rock.
Har svårt att ta Sabaton på allvar. Den där skitnödiga sången i kombination med extremt synthdränkta riff och kamouflagebyxor gör det hela ofrivilligt komiskt.

Och så är det alltid humoristiskt att se Jocke Brodén hoppa och vifta med handen när han sjunger "Primo Victoria".
Citera
2023-01-21, 14:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Sabaton är ett typexempel på nörd/WT-metal. Otroligt dåliga.
Citera
2023-01-21, 14:23
Medlem
Adelaides avatar
Iofs är all power metal otroligt fjantig.
Jag såg bandet Twilight Force vid ett tillfälle som förband. De hade nån "magiker" på scenen som gjorde massa "spells" mellan låtarna. Då skämdes jag över att vara europé....
Citera
2023-01-21, 16:27
Medlem
Adelaides avatar
Cheater med Bloodrock är låten som Led Zeppelin alltid ville skriva, men lyckades aldrig.
Citera
2023-01-21, 18:35
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:

Kan du giva oss några exemplar på riktig rock/metal då? Så vi har något att jämföra med.
Citera
2023-01-22, 11:46
Medlem
Nick Nacks avatar
Their Satanic Majesties Request är mycket bättre än Sgt Pepper…
Citera
2023-01-22, 13:51
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nack
Their Satanic Majesties Request är mycket bättre än Sgt Pepper…

Det kan jag skriva under på! Their Satanic har mer flyt och substans i sig. Bättre låtskrivande också.

Sgt Pepper har 3 bra låtar, resten skippar jag helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in