2023-05-13, 20:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Påstår jag att du inte förstår Anthem of the Sun? Nej du. Spola tillbaka så ser du snarare att jag ej tar din åsikt om skivan på allvar, då du historiskt sett visat tydliga tecken på otränad musikhörsel. Det är inte att sitta på en hög häst, det är en inställning till kritikern i sig.

HAHAHAHA

Att kritisera ett gäng påtända hippies som för sig i studion är alltså att ha otränat musiköra?
Du är rolig du.
Citera
2023-05-13, 20:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Mitt musikintresse är nog seriösare och bredare än ditt.

Du är en stor tönt som tror att låtar med få ackord är något dåligt, att ovanliga instrument gör musik bra osv, ungefär som ett lillgammalt barn som just upptäckt musik och gör det till en tävling pga osäkerhet och oförståelse.

Att dissa "3-4-ackordslåtar" verkligen skriker omusikalisk skrävlande gubbe.
Citera
2023-05-13, 20:59
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du är en stor tönt som tror att låtar med få ackord är något dåligt, att ovanliga instrument gör musik bra osv, ungefär som ett lillgammalt barn som just upptäckt musik och gör det till en tävling pga osäkerhet och oförståelse.

Att dissa "3-4-ackordslåtar" verkligen skriker omusikalisk skrävlande gubbe.

Hahaha ditt jävla dumhuvud.
En låt jag älskar är Paranoid. Den har 4 ackord.
Du verkar ha oförmågan att förstå argument i kontext.

Och jo, ovanliga instrument gör visst musik mycket spännande. Iaf för mig. Du kan ju fortsätta lyssna på alla miljarder gitarr+bas+trummor-band om du inte håller med.

Jävla dumskalle.
Citera
2023-05-13, 21:00
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
HAHAHAHA

Att kritisera ett gäng påtända hippies som för sig i studion är alltså att ha otränat musiköra?
Du är rolig du.
Det är inte kritiken som gör att du har otränat musiköra, utan det faktum att du likställer dem med högstadieelever, vilket är objektivt felaktigt.
Förresten…

"Steve Morse använder bara en skala"
"Shredding är inte avancerat"
"Survivor låter som ABBA"
"Hendrix spelar inte slarvigt *länkar till slarvigt Hendrix-klipp*"

Samma snubbe som yttrat detta kritiserar Grateful Deads färdigheter som musiker.
Otränat musiköra deluxe.
Citera
2023-05-13, 21:04
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är inte kritiken som gör att du har otränat musiköra, utan det faktum att du likställer dem med högstadieelever, vilket är objektivt felaktigt.
Förresten…

"Steve Morse använder bara en skala"
"Shredding är inte avancerat"
"Survivor låter som ABBA"
"Hendrix spelar inte slarvigt *länkar till slarvigt Hendrix-klipp*"

Samma snubbe som yttrat detta kritiserar Grateful Deads färdigheter som musiker.
Otränat musiköra deluxe.

Hahaha ditt jävla dumhuvud. Du bara fabulerar hela tiden så det blir komiskt.
Citera
2023-05-13, 21:05
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Hahaha ditt jävla dumhuvud. Du bara fabulerar hela tiden så det blir komiskt.
Hahaha. Du bör hålla dig till att agera historiker inom musik istället. Den praktiska och teoretiska delen faller du rätt stenhårt på.
Citera
2023-05-13, 21:09
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Hahaha. Du bör hålla dig till att agera historiker inom musik istället. Den praktiska och teoretiska delen faller du rätt stenhårt på.

Det är snarare jobbigt att upprepa sig. Vi har ju redan haft denna diskussion. Jag har motbevisat dig i tidigare inlägg, men du är väl för trög för att fatta det. Tragiskt.
Citera
2023-05-13, 21:12
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Det är snarare jobbigt att upprepa sig. Vi har ju redan haft denna diskussion. Jag har motbevisat dig i tidigare inlägg, men du är väl för trög för att fatta det. Tragiskt.
Du har aldrig lyckats motbevisa en enda människa rent teoretiskt. Så fortsätt drömma, du.

Nädu… Slå på the Dead och njut istället. På riktigt nu. Inte med alla vanföreställningar i huvudet.
Citera
2023-05-13, 21:18
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Du har aldrig lyckats motbevisa en enda människa rent teoretiskt. Så fortsätt drömma, du.

Nädu… Slå på the Dead och njut istället. På riktigt nu. Inte med alla vanföreställningar i huvudet.

Jo, jag har motbevisat dig miljoner gånger. Men med vanföreställningar är det svårt att inse det, jag förstår.

Nej för Grateful Dead suger.
Citera
2023-05-13, 21:21
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jo, jag har motbevisat dig miljoner gånger. Men med vanföreställningar är det svårt att inse det, jag förstår.

Rammstein suger förresten.
Hahaha. Att du lyckats motbevisa någon annan, var troligen en vanföreställning under en av dina trippar. I den riktiga världen är du en beta.

Rammstein suger ja. Vad nu detta har med saken att göra.
Citera
2023-05-13, 21:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Hahaha ditt jävla dumhuvud.
En låt jag älskar är Paranoid. Den har 4 ackord.
Du verkar ha oförmågan att förstå argument i kontext.

Och jo, ovanliga instrument gör visst musik mycket spännande. Iaf för mig. Du kan ju fortsätta lyssna på alla miljarder gitarr+bas+trummor-band om du inte håller med.

Jävla dumskalle.

Det var du som lyfte fram "3-4 ackord" som något dåligt. Är jag dum i huvudet för att du säger emot dig själv?

Att jag tycker det är fånigt att lyfta fram "ovanliga instrument" som ett viktigt värde i musik, betyder inte att jag bara lyssnar på musik med tre instrument i. Varför skulle det vara så?
Citera
2023-05-13, 21:47
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det var du som lyfte fram "3-4 ackord" som något dåligt. Är jag dum i huvudet för att du säger emot dig själv?

Att jag tycker det är fånigt att lyfta fram "ovanliga instrument" som ett viktigt värde i musik, betyder inte att jag bara lyssnar på musik med tre instrument i. Varför skulle det vara så?

Och jag sa inte att 3-4 ackord i sig var fel. Hade du kunnat läsa i kontext så hade du förstått det. Ja du är dum i huvudet tyvärr.

Varför skulle ovanliga instrument vara ett fånigt argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in