2022-04-09, 19:32
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag gillar Peter Ceteras smöriga ballader med Chicago:

• If You Leave Me Now
  • Baby, What a Big Surprise
  • Hard to Say I'm Sorry
  • You're the Inspiration
Tur att du är anonym 🥺
Citera
2022-04-09, 19:34
Medlem
BigBusinesss avatar
Spice girls har några riktigt bra låtar.

”Eurodisco” har verkshöjd. Oj vad jag gillar det.
Citera
2022-04-09, 20:01
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Spice girls har några riktigt bra låtar.

”Eurodisco” har verkshöjd. Oj vad jag gillar det.

Det har de faktiskt, viva forever kommer jag ihåg jag gillade...

men huvudanledningen att jag skriver är ditt användarnamn...där har vi ett av världens bästa band
Citera
2022-04-09, 22:36
Medlem
Adelaides avatar
The Who har bara släppt en enda bra skiva och det är debuten. I övrigt är de ett ganska ojämnt band.
Citera
2022-04-09, 22:37
Medlem
Adelaides avatar
Rod Evans var Deep Purples bästa sångare.

Gillan sjöng iofs på de bästa skivorna, men röstmässigt vinner Evans alla dagar.
Citera
2022-04-09, 22:38
Medlem
GanjaFarfars avatar
Pluton Sveas version av Internationalen är BETYDLIGT bättre än orginalet, och jag skulle räkna dom som en av de bästa svenska rockbanden någonsin.
Citera
2022-04-09, 22:46
Medlem
Adelaides avatar
90-talet var en ny peak för musiken. Många brukar se 90-talet som musikens nedgång men jag tycker precis tvärt om.
Melvins, Rage Against The Machine, Neutral Milk Hotel, Oasis, The Essex Green m.fl. Riktigt bra band! Även tidiga Foo Fighters och Pearl Jam går hem.

Självklart inte lika bra som 60/tidiga 70-talet, men bra!
Citera
2022-04-10, 12:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Pluton Sveas version av Internationalen är BETYDLIGT bättre än orginalet, och jag skulle räkna dom som en av de bästa svenska rockbanden någonsin.

Där är jag beredd att hålla med. Man får tycka vad man vill om deras texter, men deras musik är väldigt bra.
Citera
2022-04-10, 12:55
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
90-talet var en ny peak för musiken. Många brukar se 90-talet som musikens nedgång men jag tycker precis tvärt om.
Melvins, Rage Against The Machine, Neutral Milk Hotel, Oasis, The Essex Green m.fl. Riktigt bra band! Även tidiga Foo Fighters och Pearl Jam går hem.

Självklart inte lika bra som 60/tidiga 70-talet, men bra!

Ja, 90-talet var inte så dåligt egentligen, i alla fall om man tänker på musiken som kom efteråt som inte alls höll måttet. Men bäst musik musik gjordes på 60 - 70-talet, från 80-talet finns det också många bra.
Citera
2022-04-10, 19:14
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Tänkte att det är kontroversiellt.
Mmm, det var ett beröm från min sida...

Jag tar Kath varje dag i veckan...
Citera
2022-04-10, 20:24
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Nittiotalet, precis som alla andra decennier, har dels de stora banden som den radiolyssnande allmänheten känner till, typ den skiten du räknar upp. Melvins undantagna - de utmanade och tänjde gränser.

Dels en spretig flora av indie- och alternativmusik där det allt nya händer. Där finsmakarna botanisera. Nittiotalet hade extremt kvalitetssäkra halvstora skivbolag som amerikanska Kranky (Low, Labradford, Windy & Carl, Stars Of the Lid, Jessica Bailiff) och engelska Too Pure (tidiga PJ Harvey, Stereolab, Th' Faith Healers, Pram, Laika) som spottade ur sig den ena guldplattan efter den andra. Men tyvärr gick dessa de flesta spårlöst förbi.
Citera
2022-04-11, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Mmm, det var ett beröm från min sida...

Jag tar Kath varje dag i veckan...

Aha.

Ja, Kath var ju mer rock 'n' roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera