2022-08-04, 08:49
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Nej det har jag inte...men jag säger att det är inte musiken som är främst..det är imagen, showen, underhållningen...och det hörs, TYDLIGT

Konstigt, jag lyssnar på Rammstein för jag tycker musiken är bra.
Citera
2022-08-04, 09:35
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Och därmed kommer du få höra atr musiken är pinsamt medioker från folk. Och det har inte med smak och åsikt att göra.

Det är objektiv fakta...det är riitigt dåligt och "fattig" musik.
Citera
2022-08-04, 09:45
Medlem
Voelsens avatar
Sisters of Mercy är bra

Är det kontroveriellt?
Citera
2022-08-04, 10:03
Medlem
Jag avskyr arabmusik. Helt andra instrument och skalor med färre toner än våra 8-toners skalor.
Fruktansvärt tjutande och plingande i mina öron det låter falskt och melodin låter entonig och tråkig…
Citera
2022-08-04, 10:15
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Sisters of Mercy är bra

Är det kontroveriellt?

Inte särskilt....är det ett kontroveriellt band med knasiga budskap ungefär som pluton svea eller nåt ??

Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Jag avskyr arabmusik. Helt andra instrument och skalor med färre toner än våra 8-toners skalor.
Fruktansvärt tjutande och plingande i mina öron det låter falskt och melodin låter entonig och tråkig…

inte kontroveriellt .... mest oförståelse från din sida...Mer invecklade skalor i deras musik, och de delar upp tonerna i mindre delar än i väst. tänk dig banden på en gitarr upp delade ytterligare två gånger, kvartstoner osv ... men jag håller med dig, ofta låter det för jävligt, ett jävla gnissel och ylande....
Citera
2022-08-04, 10:44
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Finns en enkel lösning på detta dilemma. Nämligen att slå på Ministry istället. Riktig industrimetal utan Rammporrs trams!
Citera
2022-08-04, 10:48
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Finns en enkel lösning på detta dilemma. Nämligen att slå på Ministry istället. Riktig industrimetal utan Rammporrs trams!

Exakt https://www.youtube.com/watch?v=iJ8V-78-_hM
Citera
2022-08-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag förstår inte vad det kontroversiella i det ligger? Tommy tycker om mig är ju t.ex. en riktig höjdare.
Det är ju Lasse Holm som skrivit alla bra låtar. Hon bidrog med en fantastisk röst och ett enormt ego.
Citera
2022-08-04, 10:51
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Exakt https://www.youtube.com/watch?v=iJ8V-78-_hM
Kunglig låt, det där. Al levererar!
Citera
2022-08-04, 10:58
Medlem
Att Peter Lundblad var en riktigt duktig musiker, som kunde trolla fram gitarrackord som inte fanns. Det bästa han gjort är "Vem ska trösta Knyttet", ett par rader finlandssvensk fantasysaga på vers, sedan några minuter elgitarrsolo.

https://m.youtube.com/watch?v=YtWlDXIjPPE
Citera
2022-08-04, 10:58
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Kunglig låt, det där. Al levererar!

Ja den är riktigt trevlig...hejdlöst mangel..klart bättre än skivversion. Det är från ett officiellt turne-videosläpp..Så jag vet inte hur mycket post-produktion det är involverat men riktigt jävla bra live alltså ... älskar solot, inte särskilt många toner men är 110% perfekt för låten
Citera
2022-08-04, 11:20
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Håller med de övriga i tråden som ogillar Rammstein. Ett väldigt överskattat band som verkar vara mer show än musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in