2022-06-14, 17:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Raubtier och Rammstein brukar ofta jämföras med varandra i vårt avlånga land.
Själv tycker jag att Raubtier är helt okej, medan Rammstein är helt värdelösa.

Nu jävlar! Möt mig på parkeringen om en kvart!

Seriöst: Rammstein har en del fina bitar. Skulle nog ranka dem snäppet över Raubtier, i alla fall de första plattorna. Gillar dock Raubtier oxå.
Citera
2022-06-14, 18:48
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu jävlar! Möt mig på parkeringen om en kvart!

Seriöst: Rammstein har en del fina bitar. Skulle nog ranka dem snäppet över Raubtier, i alla fall de första plattorna. Gillar dock Raubtier oxå.
Jäklar, den kvarten missade jag helt.

Jämförelserna med Rammstein gjorde att jag avstod att kolla in Raubtier i många år. Möttes därför av stor förvåning, och positiv överraskning, när jag väl testade att lyssna. De var ju helt okej ändå.
Citera
2022-06-14, 21:06
Medlem
Vet inte om det är särskilt kontroversiellt egentligen, men jag ogillar Metallica rent generellt, samtidigt som jag älskar deras album Load. Tvärt emot de Metallica-fans jag känner, haha.
Citera
2022-06-16, 00:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Raubtier och Rammstein brukar ofta jämföras med varandra i vårt avlånga land.
Själv tycker jag att Raubtier är helt okej, medan Rammstein är helt värdelösa.

Raubtier? Pinsam musik av och för WT-folk.
Rammstein däremot är grymma musiker som kan skriva grymma låtar med hårda refränger.
Citera
2022-06-16, 01:19
Medlem
Adelaides avatar
My Chemical Romance är ett bra band med skickliga musiker. Kanske inget band jag skulle köpa en LP av, men låtarna har oftast sväng, melodi och slagkraftiga refränger.
Citera
2022-06-16, 08:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Raubtier? Pinsam musik av och för WT-folk.
Rammstein däremot är grymma musiker som kan skriva grymma låtar med hårda refränger.
Med andra ord skrev jag ett välplacerat inlägg.
Citera
2022-06-17, 22:12
Medlem
Såsom den hardcore SD jag är..så beställde jag från Bengans..tror det var Göteborg 1983..vinyl tid..några singlar.Jag var fjunig teen vid tidpunkten..och jag var inte i närhet Götet.

David Joseph..och Mtume "Juicy Fruit".

Jag vidhåller än i denna dag att Mtumes originakversion är bättre än Biggies jävla stöld.

Jag har dessutom fortfarande vinyl 7 att bevisa det med!
Citera
2022-06-17, 22:15
Medlem
...en annan sak.
Världens bästa intro till en låt är SOS Bands..Just Be Good To Me.
Citera
2022-06-19, 17:52
Medlem
Adelaides avatar
The Rolling Stones plats i musikhistorien går tveklöst att ifrågasätta. På rak arm, hur många band kan ni nämna som har influerats av Rolling Stones?
På 60-talet spelade de bluescovers och försökte härma Beatles. På 70-talet var deras musik pretty much passé (RnB, country, gospel osv 1972? Njae). Senare försökte de smälta in genom att släppa punkiga och discolåtar. Vad de gjorde på 80-90 talet vet nog bara de mest inbitna fansen.

Även om jag gillar flera låtar av Stones så känns de som ett band som borde ha försvunnit för över 50 år sen.
Hade de inte haft bra managers/promoters så hade de aldrig blivit så stora och förmodligen hade de varit bortglömda idag. Att ta över 2000 kr för ståplatsbiljett på Friends Arena hade aldrig funnits på kartan.

Tycker även det är lite rolling stones över Led Zeppelin, som också är otroligt överskattade. Hade inte Peter Grant varit deras manager så hade du varit ett klubband och ingen hade lyssnat på dem idag.
Citera
2022-06-19, 22:07
Avslutad
Citat:
The Rolling Stones plats i musikhistorien går tveklöst att ifrågasätta. På rak arm, hur många band kan ni nämna som har influerats av Rolling Stones?
På 60-talet spelade de bluescovers och försökte härma Beatles. På 70-talet var deras musik pretty much passé (RnB, country, gospel osv 1972? Njae). Senare försökte de smälta in genom att släppa punkiga och discolåtar. Vad de gjorde på 80-90 talet vet nog bara de mest inbitna fansen.

Även om jag gillar flera låtar av Stones så känns de som ett band som borde ha försvunnit för över 50 år sen.
Hade de inte haft bra managers/promoters så hade de aldrig blivit så stora och förmodligen hade de varit bortglömda idag. Att ta över 2000 kr för ståplatsbiljett på Friends Arena hade aldrig funnits på kartan.

Tycker även det är lite rolling stones över Led Zeppelin, som också är otroligt överskattade. Hade inte Peter Grant varit deras manager så hade du varit ett klubband och ingen hade lyssnat på dem idag.

Skulle inte du gå på konsert med dem snart?
Citera
2022-06-19, 22:13
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Skulle inte du gå på konsert med dem snart?

Det stämmer. Men de kan ju vara överskattade för det.

Går ju hellre på Stones än på Hellström liksom. Man har inte så mycket val 2022.
Citera
2022-06-19, 22:15
Avslutad
Citat:
Det stämmer. Men de kan ju vara överskattade för det.

Absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in