2023-06-04, 22:53
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
"Men snälla, måste man nämna allt i minsta mikroskopiska detalj för att du ska vara nöjd?"

Läs mellan raderna istället.

Citat:
"Från början tänkt"
Kanske det, men det blev inte så. Det står fortfarande Black Sabbath på skivorna, som därav fortfarande är en del av deras katalog. DET är fakta. Punkt.

Detta är väl ändå rätt så specifikt och inget som kan tolkas mellan raderna?
Bara det står Black Sabbath på skivan så är det samma band. Fine. Jag ska släppa Genesis nästa skiva redan ikväll! Håll utkik!
Citera
2023-06-04, 22:58
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Detta är väl ändå rätt så specifikt och inget som kan tolkas mellan raderna?
Bara det står Black Sabbath på skivan så är det samma band. Fine. Jag ska släppa Genesis nästa skiva redan ikväll! Håll utkik!
Du bevisar ingenting med att lyfta fram tidigare inlägg. Eller jo... En sak. Nämligen ett stort behov att alla detaljer skall finnas på plats. Finns det inte med så gäller det inte. Det funkar inte så.
Citera
2023-06-04, 23:03
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Du bevisar ingenting med att lyfta fram tidigare inlägg. Eller jo... En sak. Nämligen ett stort behov att alla detaljer skall finnas på plats. Finns det inte med så gäller det inte. Det funkar inte så.

Jo det det är precis så det funkar. Det märks att du aldrig har skrivit en akademisk text.

Om du ska skicka en ritning till en fabrik i Kina, inte fan utelämnar du detaljer bara för att du vill att de ska läsa mellan raderna.
Citera
2023-06-04, 23:10
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jo det det är precis så det funkar. Det märks att du aldrig har skrivit en akademisk text.

Om du ska skicka en ritning till en fabrik i Kina, inte fan utelämnar du detaljer bara för att du vill att de ska läsa mellan raderna.
Det är skillnad på vardag och uppsatser/instruktioner, och vikten av detaljer varierar beroende på sammanhang. Förresten så handlar läsförståelse dels om vad som skrivs, men också om intryck och signaler som inte finns nedskrivna. T.ex. i Stephen Kings Jurtjyrkogården blir yngste sonen överkörd, men i boken nämns det inte specifikt.
Citera
2023-06-04, 23:11
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är skillnad på vardag och uppsatser/instruktioner, och vikten av detaljer varierar beroende på sammanhang. Förresten så handlar läsförståelse dels om vad som skrivs, men också om intryck och signaler som inte finns nedskrivna. T.ex. i Stephen Kings Jurtjyrkogården blir yngste sonen överkörd, men i boken nämns det inte specifikt.

Mjaha. Ja du har ju förlorat hur du än resonerar.
Citera
2023-06-04, 23:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Marillion är hur dåliga som helst. Fish kan dessutom möjligen vara den lökigaste frontmannen någonsin.

Hela bandet är lök. Men vilka jävla låtar!
Citera
2023-06-04, 23:15
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Mjaha. Ja du har ju förlorat hur du än resonerar.
Tja... Tro det om du vill, jag tänker inte ändra på det. Jag ska lyssna på Nine Inch Nails nu, så jag har bättre saker att göra än att rasera folks världsbilder.
Citera
2023-06-04, 23:18
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Tja... Tro det om du vill, jag tänker inte ändra på det. Jag ska lyssna på Nine Inch Nails nu, så jag har bättre saker att göra än att rasera folks världsbilder.

Jag står alltid för det jag skriver medan du alltid är desperat efter att komma på ursäkter när du blir motbevisad. Det är skillnaden på mig och dig. Jävla syndabockstänkande.
Citera
2023-06-04, 23:21
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jag står alltid för det jag skriver medan du alltid är desperat efter att komma på ursäkter när du blir motbevisad. Det är skillnaden på mig och dig. Jävla syndabockstänkande.
Hah. Det är snarare tvärtom. Jag har flera gånger erkänt att jag har haft fel, varav jag aldrig sett dig göra det oavsett hur många motbevis som presenterats från flera användare. Inte en enda gång.
Citera
2023-06-04, 23:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Hah. Det är snarare tvärtom. Jag har flera gånger erkänt att jag har haft fel, varav jag aldrig sett dig göra det oavsett hur många motbevis som presenterats från flera användare. Inte en enda gång.

Nyss gjorde du ju inte det. När du får dina argument sågade pratar du om mellan raderna bla bla bla. Sjukt dålig ursäkt i sammanhanget. Erkänn att du blev ägd istället! Nej just det. Du gör ju aldrig det.

Vad du och andra tandlösa deadheads säger berör mig inte det minsta.
Citera
2023-06-04, 23:32
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Nyss gjorde du ju inte det. När du får dina argument sågade pratar du om mellan raderna bla bla bla. Sjukt dålig ursäkt i sammanhanget. Erkänn att du blev ägd istället! Nej just det. Du gör ju aldrig det.
Det är för att jag tänker objektivt och därav kan hålla mig kvar. Du kör på en "subjektiv-påstående"-taktik, och sådant håller aldrig om du inte väljer att trassla ihop allt. Vilket du även har gjort.

Citat:
Vad du och andra tandlösa deadheads säger berör mig inte det minsta.
Det måste ha gått rejält snett med den där deadhead-tjejen som dissade dig.
Citera
2023-06-04, 23:36
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är för att jag tänker objektivt och därav kan hålla mig kvar. Du kör på en "subjektiv-påstående"-taktik, och sådant håller aldrig om du inte väljer att trassla ihop allt. Vilket du även har gjort.

Det måste ha gått rejält snett med den där deadhead-tjejen som dissade dig.

Hahahaha du vet ju inte skillnaden på objektiv och subjektiv ens hahaha nä nu ska jag inte ödsla mer tid här på dessa dagis-argument.
Jävla pajas haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in