2019-10-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Visste att detta skulle nämnas och innan tråden blir allt för lång vill jag bara ge mina 2 öre och säga att det här är det mest fullkomligt idiotiska man någonsin kan tänka och säga.

För att hålla mig till ämnet. Nej, jag har inte sett henne. Kan du ordna fram en länk till fallet där en ung tjej hittats död och bränd? Måste väl vara hedersmord?

Edit: Klickade på länken. Hon försvann alltså igår? Vad jag tror om detta? Hon tillbaka snart. Sover väl över hos en kompis. Tonårsrebell osv.

(FB) Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504
Citera
2019-10-19, 14:53
Medlem
Var uppe i Valsta igår vid frejgatan ungefär, där var ett område avspärrat med polisband och en ambulans lämnade precis när jag kom åkande.
Kanske har något samband..

Edit:
Känner att jag måste förtydliga angående polisbanden, ETT polisband satt tvärs över vägen bakom en polisbil och hindrade framfart på vägen.
Senast redigerad av meta-marit 2019-10-19 kl. 14:56.
Citera
2019-10-19, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff
Bara namnet Engla ger mig en dålig känsla...

samma här, ett sting av ont i magen.
Citera
2019-10-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meta-marit
Var uppe i Valsta igår vid frejgatan ungefär, där var ett område avspärrat med polisband och en ambulans lämnade precis när jag kom åkande.
Med tanke på att informationen har tagits bort från Missing People och Märsta.nu, och att UNT skrev att Engla 'mådde inte bra', kommer man till den sorgliga slutsatsen att Engla har begått självmord och att kroppen hittades vid frejgatan ingen konfirmation på detta, men tror inte heller att vi kommer att få det, då allt har raderats rätt fort...
Citera
2019-10-19, 22:30
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukexpat
Med tanke på att informationen har tagits bort från Missing People och Märsta.nu, och att UNT skrev att Engla 'mådde inte bra', kommer man till den sorgliga slutsatsen att Engla har begått självmord och att kroppen hittades vid frejgatan ingen konfirmation på detta, men tror inte heller att vi kommer att få det, då allt har raderats rätt fort...

Orsak är väl svårt att få konfirmation på, men ev "runa" i tidningen brukar komma allt som oftast någon vecka efteråt.
Citera
2019-10-19, 22:46
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Orsak är väl svårt att få konfirmation på, men ev "runa" i tidningen brukar komma allt som oftast någon vecka efteråt.

Vilka tidningar ”gäller” för området; UNT?
Citera
2019-10-19, 23:42
Medlem
DjPuttes avatar
Kan vara så att hon hört av sig på något sätt och där av så har dem kommit fram till att bäst ligga lågt utåt sett men fortf så pågår spaning var hon befinner sig, Många saker rör sig i den åldern kroppsligt och mentalt hos tjejer så länge inget skrivs så är hon levandes för polisiärt fall!
Citera
2019-10-19, 23:44
Medlem
WhiteWalkers avatar
Tragiskt som in i helvete när våra barn tar livet av sig innan livet ens börjat. Om det nu är vad som har hänt
Citera
2019-10-19, 23:52
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vilka tidningar ”gäller” för området; UNT?
Osäker men förmodar UNT.
Om inte är så är många begravningsbyråer ,inklusive Märsta begravningsbyrå, anslutna till den här sidan där man kan söka på annonser som publicerats.

https://www.familjesidan.se/
Citera
2019-10-19, 23:59
Medlem
Standard.s avatar
Tragiskt om en 13-åring väljer att avsluta sitt liv i Sverige.
Citera
2019-10-20, 12:47
Medlem
Vart kommer det här att hon ska ha tagit livet av sig ifrån?
Citera
2019-10-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Standard.
Tragiskt om en 13-åring väljer att avsluta sitt liv i Sverige.

Ja det är mycket tragiskt.
För många år sen hände det en annan bekant flicka som också bara var tretton år.
Skedde också vid den här tiden på året. Första året i högstadiet hade precis börjat.

Ett samhälls misslyckande tänker jag.

Dessa barn som tar livet av sig - kommer inte ens till samhällsstatistiken. Deras självmord räknas inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in