• 1
  • 2
2019-10-18, 13:43
Medlem
Vad tror vi om detta, mycket som händer i Märsta, för några månader sedan hittades en ung tjej död och bränd vid närheten av Ekilla och det är väl ännu ouppklarat.

"Har någon sett 13-åriga Engla?

Hon är försvunnen sedan den 17 oktober 2019 då hon senast sågs i Valsta Centrum.

Engla har mörkbrunt/svart axellångt hår och blåa ögon. Hon är cirka 160 centimeter lång och väger cirka 54 kilo.
Hon var vid försvinnandet klädd i svart hoodie, svart jacka, tajta gråa byxor och svarta tofflor med lurv på."

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/engla/
Senast redigerad av Duubie 2019-10-18 kl. 13:45.
Citera
2019-10-18, 14:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Vad tror vi om detta, mycket som händer i Märsta, för några månader sedan hittades en ung tjej död och bränd vid närheten av Ekilla och det är väl ännu ouppklarat.

Hon är försvunnen sedan den 17 oktober 2019 då hon senast sågs i Valsta Centrum.

Engla har mörkbrunt/svart axellångt hår och blåa ögon. Hon är cirka 160 centimeter lång och väger cirka 54 kilo.
Hon var vid försvinnandet klädd i svart hoodie, svart jacka, tajta gråa byxor och svarta tofflor med lurv på."

Jag hoppas och tror att hon snart är åter. Hur många 13-åriga tjejer har vi inte haft här i Försvunna Personer som bara varit ute på vift.
Jag själv försvann ett par gånger när jag var 13 år. Höll mig borta som längst tre dar...
Citera
2019-10-18, 16:22
Medlem
Jerffs avatar
Bara namnet Engla ger mig en dålig känsla...
Citera
2019-10-18, 17:05
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff

Är Anders Eklund ute ur finkan månntro?
Citera
2019-10-18, 17:22
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff
Visste att detta skulle nämnas och innan tråden blir allt för lång vill jag bara ge mina 2 öre och säga att det här är det mest fullkomligt idiotiska man någonsin kan tänka och säga.

För att hålla mig till ämnet. Nej, jag har inte sett henne. Kan du ordna fram en länk till fallet där en ung tjej hittats död och bränd? Måste väl vara hedersmord?

Edit: Klickade på länken. Hon försvann alltså igår? Vad jag tror om detta? Hon tillbaka snart. Sover väl över hos en kompis. Tonårsrebell osv.
Senast redigerad av AA-suited 2019-10-18 kl. 17:27.
Citera
2019-10-18, 17:40
Medlem
Citat:

Ung svensk flicka som försvinner mystiskt i det där området. Får lite kalla kårar och ber att hon dyker upp snart.
Citera
2019-10-18, 17:53
Medlem
Citat:

Kvinnan som hittades i maj vid Ekilla var självmord och inget annat.
Citera
2019-10-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adikta

Vart kan vi läsa att det var självmord?
Citera
2019-10-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adikta

Källa på det tack.
Citera
2019-10-18, 19:39
Medlem
swebarbs avatar
hade hon ingen mobil när hon försvann? alla ungdomar har väl idag mobiler väl ? klart namnet engla ger dåliga vibbar...
Citera
2019-10-18, 20:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag hoppas och tror att hon snart är åter. Hur många 13-åriga tjejer har vi inte haft här i Försvunna Personer som bara varit ute på vift.
Jag själv försvann ett par gånger när jag var 13 år. Höll mig borta som längst tre dar...

Brukar vara ett par i veckan minst. Vi får hoppas det är det sedvanliga här också. Tonårstjej som rymmer bort till (den ofta äldre pojkvännen som familjen inte vill hon ska träffa) eller vill bara vara ifred ett tag. Det är ju dock lite som ropar varg. Det borde vara mer media och uppmärksamhet när en tonårstjej försvinner men det är ju så vanligt och de återfinns snabbt och rymmer igen att inte ens media uppmärksammar det. Vilket just kan vara beklagligt den gången det är på allvar.
Citera
2019-10-18, 20:37
Medlem
LeonVances avatar
Att hon heter Engla gör att vi kan utesluta att hon blivit våldtagen och mördad av random psycho. För hur stor är sannolikheten att ännu en "Engla" skulle råka ut för ett sådant öde?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in