2019-10-19, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att hon heter Engla gör att vi kan utesluta att hon blivit våldtagen och mördad av random psycho. För hur stor är sannolikheten att ännu en "Engla" skulle råka ut för ett sådant öde?

Den logiken funkar inte så bra.
Citera
2019-10-19, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att hon heter Engla gör att vi kan utesluta att hon blivit våldtagen och mördad av random psycho. För hur stor är sannolikheten att ännu en "Engla" skulle råka ut för ett sådant öde?

Magiskt tänkande funkar bara efteråt. Det finns exakt lika stor anledning att vara orolig för denna tjejen som för alla andra tjejer som försvunnit. Varken mer eller mindre.
Citera
2019-10-19, 07:13
Medlem
Shackblafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Vad tror vi om detta, mycket som händer i Märsta, för några månader sedan hittades en ung tjej död och bränd vid närheten av Ekilla och det är väl ännu ouppklarat.

"Har någon sett 13-åriga Engla?

Hon är försvunnen sedan den 17 oktober 2019 då hon senast sågs i Valsta Centrum.

Engla har mörkbrunt/svart axellångt hår och blåa ögon. Hon är cirka 160 centimeter lång och väger cirka 54 kilo.
Hon var vid försvinnandet klädd i svart hoodie, svart jacka, tajta gråa byxor och svarta tofflor med lurv på."

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/engla/

"Sidan kan inte hittas". Hon finns inte bland de försvunna personerna längre. Jag hoppas det betyder att hon är återfunnen.
Citera
2019-10-19, 08:17
Medlem
sfrges avatar
Har vi en Anders Eklund-copy cat i farten? 💀
Citera
2019-10-19, 09:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Märkligt att så få rapporteringar i media och Missing people har tagit bort länken också.

http://www.marsta.nu/nyheter/sokinsats-efter-engla/

Citat:
Enligt uppgift till märsta.nu finns det poliser och personer från Missing People i området kring Valsta Centrum med anledning av att en 13-årig flicka försvunnit. Hon sågs senaste vid centrumet i går torsdag. Efter en stund valde dock MPS Sweden att plocka bort inlägget om försvinnandet. Det är oklart varför?

Om man väljer att plocka bort inlägget, då har hon säkert hittats? Sen kanske föräldrarna har valt att inte göra ett stort nummer på Engla nummer 2?
Citera
2019-10-19, 09:46
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Märkligt att så få rapporteringar i media och Missing people har tagit bort länken också.

Om man väljer att plocka bort inlägget, då har hon säkert hittats? Sen kanske föräldrarna har valt att inte göra ett stort nummer på Engla nummer 2?

mm såg att länken var borta också. Så jag spekulerar att:
1. Dom har hittat henne och hon kommit hem/vet var hon är
2. Självmord

Edit: innan jag får skita, har inte läst hela tråden. Så om något av detta redan avklarats ber jag om ursäkt.
Citera
2019-10-19, 10:23
Medlem
På marsta.nu:s startsida finns artikeln inte kvar. Ganska troligt att de vet vad som hänt, och att det i vart fall inte handlar om något brott.
Citera
2019-10-19, 10:24
Medlem
UgLyBastards avatar
jag frågade MPS om Engla var återfunnen.
detta är svaret jag fick:

Citat:
Ursprungligen postat av MPS
Hej!
Vi har tagit bort efterlysningen på begäran från anhöriga och kan inte uttala oss på grund av sekretess. Tack för ditt engagemang.
Med vänlig hälsning. Missing People
Citera
2019-10-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunstar86
+ 1 på den. Alla i Märsta vet att det inte var ett självmord.
Vad var det då?
Citera
2019-10-19, 11:05

"Enligt uppgift till märsta.nu finns det poliser och personer från Missing People i området kring Valsta Centrum med anledning av att en 13-årig flicka försvunnit. Hon sågs senaste vid centrumet i går torsdag. Efter en stund valde dock MPS Sweden att plocka bort inlägget om försvinnandet. Det är oklart varför."
Citera
2019-10-19, 11:24
Medlem
MrFolds avatar
Märkligt. Dock en rätt säker indikation på att man fått livstecken från flickan. Det kan ju ha sammanfallit med eller kommit strax efter sökinsatsen - kronologin framgår inte av artikeln.

Tjejer i nedre tonåren som sticker från föräldrarna är inget nytt.

I brist på annan information får vi hoppas att det är så det ligger till och att hon snart kommer till rätta.
Citera
2019-10-19, 13:21
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
mm såg att länken var borta också. Så jag spekulerar att:
1. Dom har hittat henne och hon kommit hem/vet var hon är
2. Självmord

Edit: innan jag får skita, har inte läst hela tråden. Så om något av detta redan avklarats ber jag om ursäkt.
Man blir ju fundersam över nummer 2. Locket på efter begäran från anhöriga och tågen passerar genom Märsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in