2007-01-10, 12:14
Medlem
CDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Är en tjej som funderar över det här med antal sexpartners. Ponera att du som kille träffar en tjej, ni börjar dejta och sen av okänd anledning börjar ni diskutera antal sexpartners ni haft. Skulle du tappa intresset/börja fundera över att fortsätta om hon hade varit med fler än dig? Hur många sexpartners är ok? Ser killar det som positivt om tjejen varit med många för då är hon antagligen erfaren eller har det motsatt effekt, blir tjejen tagen för en slampa?

Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...

Det finns ingen som helst anledning att bry sig om detta. Självklart finns det ingen norm för en sådan sak. Vissa gillar att ha sex med många olika partners, andra tycker bättre om att ha sex med en och samma person. Folk som kallar varandra slampor och liknande har attitydproblem och sannolikt dåligt självförtroende.
Citera
2007-01-10, 15:54
Medlem
henk82s avatar
50 pers vid 23 år?? det är ju äckligt mycket, jag förstår inte vad det är med folk nuförtiden. Är folk så rädda att vara i ett förhållande och eventuellt bli brända och sårade?? Människor tar den enkla vägen nuförtiden, allt för att passa deras ego och slippa motgångar. Skulle dumpa en sån tjej rakt av om hon berätta för mig att hon vart med så många, vill inte ha någon spermahink att dela livet med.
Det spelar ingen roll om det är en kille eller tjej som legat med 50+, det är lika vidrigt för båda könen. Mitt ex sa hon legat med ca 10 st, 8 killar med mig, och 2 tjejer och jag tyckte det var i högsta graden och tror hon legat mer fler, kände mig inge speciell och tog aldrig henne riktigt seriöst, man känner sig inte speciell om tjejen legat runt med häften av sina killpolare Hon var bara 18 också. Jag är 24 nu och har bara legat med 5 st i mitt liv och då tycker jag att jag knullat så det räcker, 3 förhållanden och 2 pers vid andra tillfällen.
Den enda tjej jag hört talas om i min bekantskapkrets som legat med många(24 st) är en hårdrockar brud som alla ser som en äcklig slampa.

Fenomenet varför tjejer får epitetet "slampa" när dom legat med många är för att tjejer kan få knulla när dom vill utan ansträngning, det spelar ingen roll om dom är supersnygga eller halvfula dom får kuk iallafall och det tyder på dålig karaktär/psykisk ohälsa/bekräftelsebehov om man tackar å tar emot hela tiden! Killar måste jobba för att få något, anstränga sig, inte fan blir man uppraggad som kille på krogen om man är passiv, ytterst få tillfällen, därav skillnaden och då ser jag ändå bra ut och är lång,vältränad.

Jag ser ner på promiskuösa personer som knullar runt helat iden,oftast white trash som inte blir nåt när dom blir äldre, det är på grund av er alla könssjukdomar sprids och snacka inte skit om att ni använder kondom vid varenda ligg ni haft haha inte en chans att man gör det på fyllan varje gång, och det är där dom flesta promiskuösa knullen brukar ske
Jag bryr mig inte ett skit om en människa som knullat 50 pers får Hiv eller liknande, rätt åt dom det man sår får man skörda, dom flesta könssjukdomar kom till i andra hälften av 1900-talet,1968 revolten och efter de, kanske för att det var då alla började knulla runt som djur? Jag menar det finns en logisk förklaring till allt.

Nä, vill man ha en flickvän i fortsättningen så försöker man leta efter en normal tjej som kanske legat med 1-5 vid 20, har andra intressen i livet och som man inte får avsmak för, dom finns inte så många kvar nuförtiden men man kan ju alltid hoppas
Enligt undersökningar på 50-60 talet var genomsnittet av antal sexpartner för kvinnor 1,6, idag ligger väl det på 10-15 lol.
Citera
2007-01-10, 16:03
Medlem
Duracell Bunnys avatar
henk82, jag tror att du skulle må bra av att koncentrera dig lite mer på ditt eget liv och inte gå omkring och äcklas av hur andra väljer att leva sina liv.

Sen förstår jag inte hur du kan känna till så mycket om hur det var på 50- och 60-talet med tanke på att du inte ens var född då.
Citera
2007-01-10, 16:11
Medlem
henk82s avatar
Det är inte direkt att jag går och tänker på dom här sakerna hela tiden, jag skrev bara ner mina åsikter nu då tråden handlade om ämnet.
Men kul att du bryr dig om mitt välmående, även om jag mår bra
Jag har frågat morsan och farsan, och andra äldre personer och det var sällsynt att folk knulla runt på den tiden när dom var unga, inte som idag. Undersökningen som visade att genomsnittet var 1,6 sexpartners stod i expressen för något halvår sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
henk82, jag tror att du skulle må bra av att koncentrera dig lite mer på ditt eget liv och inte gå omkring och äcklas av hur andra väljer att leva sina liv.

Sen förstår jag inte hur du kan känna till så mycket om hur det var på 50- och 60-talet med tanke på att du inte ens var född då.
Citera
2007-01-10, 16:17
Medlem
Ultraviolences avatar
Lyckligtvis finns det könssjukdomar som smittar promiskuöst folk
Citera
2007-01-11, 16:11
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Av rent intresse;

Ponera att du är våldtäktsmannen. Om din nya partner frågar dig "onit, har du våldtagit någon person i ditt liv?"

Hur svarar du på denna fråga?
Jag skulle svara nej. Det svar som ar bast for oss bada, sa lange partnern inte upptacker sanningen, och hur skulle denne lyckas med det?
Citera
2007-01-26, 15:14
Medlem
Venators avatar
Oj vad fördomar det finns här... Undrar hur många av killarna här som hade tackat nej till att ha haft omkull 50 tjejer vid 23 års ålder...

Allvarligt då... Om man älskar någon och vill satsa på en relation med någon så är väl ärligheten det viktiga. Och om en kille hade spolat dig för att du haft för många killar innan så är väl inte han någonting att satsa på. Det är uppenbarligen en människa som inte kunde vara något djupt och verkligigt stöd för dig eller kunnat förstå dig som människa, om relationen skulle bygga på en falsk föreställning.

Jag förstår inte ens varför man skulle fråga hur många killar en tjej varit med, jag vet inte hur många killar min fru varit i säng med innan vi träffades. Jag känner till hennes två långa förhållanden men i övrigt är det hennes sak. Hon vet inte hur många jag haft heller, och har aldrig frågat. Vi snackar om nutiden och framtiden, rotar inte i privatlivet bakåt.
Citera
2007-01-26, 15:36
Medlem
Aurelias avatar
Måste bara berätta lite om en kul situation som uppstod mellan mig och min pojkvän igår, han brukar ibland skoja ganska friskt om att jag är han lilla slampa, och igår så ondgjorde han sig över hur jag egentligen hunnit med "SÅÅÅ många".
Så då räknade jag efter, tog antalet aktiva år/antalet partners och insåg helt plötsligt att han måste vara lika illa som jag i genomsnitt, då hans sexualdebut skedde senare samt att han är yngre än mig, räknade hans medel och nu är det han som är min lilla slampa.
Mitt medel: 4,6 sexualparteners per år sedan oskulden rök
Hans medel: 5,2 sexualparters per år sedan oskulden rök

Ha ha, vem är det som är slampig nu.
(ja jag vet billig poäng men ändå)
Citera
2007-01-26, 15:39
Medlem
Aurelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraviolence
Lyckligtvis finns det könssjukdomar som smittar promiskuöst folk

Eller så hänger man med på sexualundervisningen och skyddar sig
Citera
2007-01-30, 17:25
Medlem
arnold2k5s avatar
antal partners spelar ingen roll. .dock vill jag inte veta exakt heller. .däremot tycker jag personligen att de e jobbigare att veta saker så som att ens flickvän haft sex med en 24 årig grabb när hon själv va 16 osv.. de tycker jag e äckligare pga. att jag personligen tycker de e vridet av en grabb på 24 att ragga "små brudar". . i övrigt så bryr jag mig inte allt för mycket.. alla har vi vårt förflutna men vissa saker bör man kanske utelämna om man vill bli tagen seriöst. .
t.ex. exemplet med hon som haft sex med 50 personer. .kul för dig. .men jag vetefan om jag skulle uppskatta att få höra något sådant!
Citera
2007-01-30, 17:32
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Oj vad fördomar det finns här... Undrar hur många av killarna här som hade tackat nej till att ha haft omkull 50 tjejer vid 23 års ålder...

Hon kanske bara är otroligt slampig, för att få killar behöver hon inte vara snygg som du antyder.
Citera
2007-01-30, 17:43
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Hon kanske bara är otroligt slampig, för att få killar behöver hon inte vara snygg som du antyder.
AMen! sex kan vem som helst fa, speciellt tjejer... man kan vara hur ful som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in