2007-09-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
bla bla bla

Så du kan tala för de flesta killar/män alltså? Måste kännas bra...
Men sen å andra sidan finns det män som kollar på andra kvalitéer än just hur många sexpartners en flickvän haft tidigare. Förstår inte varför det ska vara så väsentligt, och du pratar om 15 som att det skulle var mycket för en 20-årig tjej? säg att hon har varit sexuellt aktiv sen 15... och så slår man ut det på 5 år... det blir ju tre stycken/år. Hemska tanke att en tjej skulle haft ett aktivt sexliv innan hon träffade dig.

Fast det är sant, du kanske är osäker på dig själv och känner dig inte bekväm om det är så att hon har något att jämföra med sen innan.

Sen finns det något som heter Tala är silver men tiga är guld. Jag för min del tycker inte att det är väsentligt att berätta exakt hur många sexpartner jag har haft. Det är inget som någon har med att göra egentligen. Inte ens en ny partner.
Citera
2007-09-16, 11:45
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonia
Sen finns det något som heter Tala är silver men tiga är guld. Jag för min del tycker inte att det är väsentligt att berätta exakt hur många sexpartner jag har haft. Det är inget som någon har med att göra egentligen. Inte ens en ny partner.

Håller helt med dig! Även om jag bara haft fyra stycken sexpartners, så har jag inga krav på mina pojkvänner att de ska ha haft lika få. Inte heller har jag behov av att veta eller vill höra hur många de legat med. Ointressant. Skulle nån av mina män genom åren börjat fråga ut mig om hur många partners jag haft eller hur ofta jag gjort nån sexuell aktivitet med den ena eller den andre pojkvännen, så skulle jag upplevt honom svartsjuk. Och det är oerhört avtändande och tar lätt död på min kärlek. Svartsjuka män med ägandetendenser går fetbort.
Citera
2007-09-16, 11:47
Bannlyst
Jag skulle inte vilja ha en tjej som haft mer sexpartners än mig, är hon 20 får det vara max max 7-8 stycken, jag kan tyckas kräsen men som många redan sagt så vill man ju inte ha stans madrass som flickvän. Dels för att man blir äcklad av att så många redan varit där och rotat och dels för att hon säkert kan ha ett rykte att vara en slampa. Det är ju självklart lika för killar som legat med många! visst kan det vara attraktivt med en tjej som är bra i sängen men inget man vill hänga i julgranen direkt.
Citera
2007-09-16, 14:34
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Så du kan tala för de flesta killar/män alltså? Måste kännas bra...
Men sen å andra sidan finns det män som kollar på andra kvalitéer än just hur många sexpartners en flickvän haft tidigare. Förstår inte varför det ska vara så väsentligt, och du pratar om 15 som att det skulle var mycket för en 20-årig tjej? säg att hon har varit sexuellt aktiv sen 15... och så slår man ut det på 5 år... det blir ju tre stycken/år. Hemska tanke att en tjej skulle haft ett aktivt sexliv innan hon träffade dig.

Fast det är sant, du kanske är osäker på dig själv och känner dig inte bekväm om det är så att hon har något att jämföra med sen innan.

För det första så kollar man självklart på andra kvaliteer också men har hon haft många sexpartners är det ett fett fett minus. Och åter igen hör jag snack om att det skulle bero på osäkerhet hos killar. FEL!!! Till exempel skulle jag inte vilja bli tillsammans med någon som vart prostituerad för den anledningen att jag blir äcklad av att hon legat med så många och verkligen inte för den anledningen att jag är rädd att någon av torskarna hon blivit knullad av skulle vara bättre än mig. Ni kan tycka att det är hur fel, förtryckande och ojämställt som helst, men det beror hos de flesta killar inte på osäkerhet.

Sedan var det någon som frågade vad jag tyckte om killar som låg med många. Svaret är att jag inte kunde bry mig mindre. Varför skulle jag bry mig om det? Jag ser ju inte killar som potentiella partners så varför skulle jag bry mig om de legat med många eller inte? Jag är ju bara kompis med killar och det skulle jag kunna vara med en slampa också...

För övrigt kan alla fortsätta snacka vidare om att det inte alls är som jag säger och att i stort sett inga killar håller med mig. De flesta som påstår detta gör det ur en feministisk synvinkel ur grundtanken att det inte borde vara så. Tjejer borde få ligga med hur många de vill och killar borde inte tycka illa om det, tycker de. Och så borde det kanske vara, men så är det inte. Jag säger allt det här från ett så objektivt perspektiv som möjligt. Nästan inga killar jag känner tycker att slampiga brudar är något att ens överväga att bli tillsammans med.
Citera
2007-09-16, 16:59
Medlem
Mourns avatar
Eftersom jag inte är speciellt erfaren så hade jag velat ha en tjej som inte hade varit med så många, känns bättre då. En tjej som varit med 20+ går iallafall för mig bort helt. Hade ju känts lite konstigt när hon ligger så mycket ovanför mig med med erfarenhet och sånt, man vill ju kunna experimentera med varandra också.

Och till TS: 50st, vafan!?
Citera
2007-09-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
mera text.

och det faktum att ingen har med saken att göra då? Om någon frågar en så pass personlig fråga så kan man välja att neka, även om det skulle röra sig om 3 eller 400 partners. För det är irrelevant, det har inte med "framtiden" att göra hur många en person har legat med.

Så om någon skulle undanbe sig att svara på frågan: "hur många har du haft sex med" så skulle du inte kunna se den personen som en potentiell partner? Om så är fallet så är det ju bara snett... då du som sagt inte har ett skit med det att göra!
Citera
2007-09-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Eftersom jag inte är speciellt erfaren så hade jag velat ha en tjej som inte hade varit med så många, känns bättre då. En tjej som varit med 20+ går iallafall för mig bort helt. Hade ju känts lite konstigt när hon ligger så mycket ovanför mig med med erfarenhet och sånt, man vill ju kunna experimentera med varandra också.

Och till TS: 50st, vafan!?

och vad är det som säger att det inte finns saker att kvar att exprimentera med? Bara för att man har haft (som TS nu då) 50 stycken så betyder det ju inte att man gjort allt man vill och önskar. Kan lika gärna betyda att man totalt i sitt liv har haft sex 50 ggr totalt. (nu tror jag iofs inte det men det skulle kunna vara så)
Citera
2007-09-16, 18:52
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
då du som sagt inte har ett skit med det att göra!

Jag har ju med det och göra om jag vill. Om jag inte vill att min framtida tjej ska ha knullat med många så har jag väl så klart med detta och göra. Varför skulle jag inte få tycka illa om vad hon gjort tidigare i livet?
Citera
2007-09-17, 18:57
Bannlyst
Maxantal Sexpartners För En Tjej?

Satt och rökte på balkongen.. tänker bäst då!

Antal sexpartners en tjej max får ha i era ögon!

När blir man "stämplad" som slampa?

Om ni träffade ngn som hade haft fler än ni tycker är accepterat, skulle ni backa ur eller??

Hur gammal man är spelar ju en STOR betydelse!!!

Exempel en tjej på 18, 20, 25, 30 år etc. vad är onormalt?

Var vad är normalt, och vart går som sagt gränsen.........??
Citera
2007-09-17, 19:03
Medlem
Alladins avatar
Hmm, max 25... men jag föredrar nog att inte veta så för mig kvittar de alltså i de fallet.
Citera
2007-09-17, 19:05
Medlem
Höjas avatar
Finns inget maxantal, oskulder är dock jobbiga, så hellre en tjej som haft 30 olika snoppar i sig än en oskuld.

Ska jag ha en flcikvän ska hon vara trevlig, snäll, snygg, smart, och hur mycket kuk hon tagit spelar ingen roll.

Dock har tjejer som matchar mina krav tendens att ha haft pojkvänner och ONS, oskulder brukar mer vara motsatsen, då ingen vill röra dom
Citera
2007-09-17, 19:08
Medlem
jandis avatar
fast varför utgår man ifrån att killar har en gräns och där med basta? eller har ni verkligen det? om en tjej har haft sex med ovanligt många för sin ålder, undrar ni då inte varför istället för att bara dissa dom och tycka hon är "slampig" (slampig i den bemärkelsen att ni tycker hon är äcklig)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in