2019-09-28, 02:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Att inte "eliten" kunnat se detta komma är för mig den största av gåtor.

Hallå, "eliten" består till stor del av oerhört giriga människor som skulle kunna sälja sin egen mor till arabiska slavhandlare bara det gynnade deras affärer och företag. Dessa småpåvar trodde att dom kunde dra nytta av samhällsutvecklingen men nu slår den tillbaka mot dem själva med förödande kraft.

Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Men förmodligen är ingen mer blind än den som inte vill se.

Att försöka förklara för PK-maffian och finanseliten att dom hade fel är att som försöka lära en blind att se.
Citera
2019-09-28, 02:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bara för att (höger) media skriver sådant som många flashbackare gillar att läsa innebär det inte med automatik att dom slutat ha en agenda och vill försätta läsaren i en viss känsla.

Jag tycker du ska tända lyset igen och ta det som skrivs i tidningen med en nypa salt.

Oavsett om det är afghaner som välkomnas när dom flyr hit eller finansmän som flyr här i från.

Trevlig helg.
Jag håller för en gångs skull med Roterbro-Conny. Vi bör ta regimmedia med en stor nypa salt. Dagens Industri är i allra högsta grad en regimmedia. Att den här artikeln publiceras just där har ett syfte, signaler sänds om att den ekonomiska eliten också drabbas numera. Vi vanliga knegare är inte avsedda mottagare av den här informationen och vi läser oftast inte ens DI. Avsedd mottagare är andra herrar i slips, sådana med makt. De ska upplysas om att den avskyvärda mångkulturen nu även skördar offer inom de egna leden. Åtgärder måste vidtas för att begränsa detta. För det är ju inte meningen att de som tjänat pengar på folkutbytet själva ska drabbas av skadeverkningarna.

Sedan råkar någon ur pöbeln se DI-artikeln, Fria Tider skriver en egen artikel om saken och så kommer den här tråden till. Egentligen ska vi bara vara nöjda över att de vattenkammade förrädare som tjänat grova pengar på att skapa ett samhälle som öppnar porten för vilddjuret nu även själva verkar rivas av dess klor.
Citera
2019-09-28, 02:22
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Hur dumt är det att dra alla som jobbar i en industri över en kam? Det finns lastbilschaffisar som röstar för pride, afghaner och bistånd till Somalia. Det finns mångmiljonärer på Östermalm som röstar SD/AfS och dessutom använder sina ihoptjänade pengar till att finansiera nationella rörelser. Den här tråden är ytterligare ett symptom på den växande cancern i Sverige. Svensk mot svensk, de flesta här hejar bokstavligen på när invandrare invaderar, rånar och våldtar svenskar - baserat på svenskens socioekonomiska bakgrund. Den sanna finanseliten skrattar hjärtligt.

Arbetsmarknaden är ytterst polariserad, det finns rent svenska sektorer där i stort enbart svenskar och assimilerade verkar, det måste vara så för att Sverige ska fungera men att ändå så arbetas det hårt på att luckra upp dom sista bastionerna och vilka är det som står bakom detta?

Det är dom rika som enbart tänker billigast möjligt. Det är symtomatiskt för knösar att dom vill helst inte betala någonting och att dom nyttjar liberaler och flumvänster till att gå i spetsen.
Vi har gott om idioter med ofantligt mycket pengar, det vet jag igenom yrkeslivet, sådana jeppar är så djävla snåla att dom gråter när dom skiter så när dom ska ha något utfört så pressar dom priset och får i regel en skojare på sig som lovar dom guld o gröna skogar och på det så får dom leka disponent spatsera runt och mästra fast att dom inget kan och klockar gubbarna, jaja säger dom som gör och så drar dom och så står stolpskottet där med en massa felgjort och förbannar dagens tjuvsamhälle.

Det är deras fel att polacker, balter och asfaltläggare har hittat hit och samma sak med dom som med blattarna att går du på dom så går det illa, dom skiter helt i det här landet, dom garvar och tar pengarna, dom äger muskler till att hålla sitt.
Citera
2019-09-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag har suttit i mellan skål o vägg med tunga spelare i den svenska företags eliten.
Merparten var vad vi skulle kunna beskriva som nazister. Hitler Goebbels och Göring.
Det baserar sig inte i någon ideologi utan är av en kultur, dom är Sverige och resten som en del här mycket riktigt har konstaterat äger enligt eliten inte rätt att anse något om sig själva.
Där i ligger roten till det onda och vilket har tillåtits att växa sig stort, sossarna har aldrig på allvar tacklat detta utan enbart arbetat för att få vara med, denna unkna elitandan finns inom socialdemokratin vilket har skapat den impotens som dom som står i idag.

Säg till dessa herrar att köpa mediabolag i Sverige, det är SÅ man kan påverka utvecklingen i Sverige.

Lämpliga företag att köpa: DN, Aftonbladet, Expressen, TV3, TV4, Kanal 5, Sydsvenskan, Stampen (Göteborgsposten osv) Man påverkar inte på OddFellow eller Rotary. KÖP MASSMEDIA! osv. Man kan även tjäna pengar på det vilket Foxnews och Jyllandsposten har bevisat, folk suktar efter brist på PK censur.

Hade jag haft mycket pengar så hade gjort det för åratal sedan, vad är dessa personers ursäkter?
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-09-28 kl. 02:34.
Citera
2019-09-28, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Det här är ju lite tragiskt. Kommer medföra att V och S får ännu fler sympatisörer, alla de som vill KROSSA makteliten. Bara att fortsätta på utstakad väg så är vi snart alla lika fattiga, vilket är vad dessa stollar har som slutmål.
Fast nu är tjyvarna bara själviska hade det varit moderna Robin Hood som rånat eliten för
att ge till de fattiga hade det gått att sympatisera med dem
Citera
2019-09-28, 02:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror mer på nationalism i UK, många engelsmän är trötta på kapitalstarka utlänningar som köper upp brittiska fastigheter och företag.

Labours Corbyn vill ju förstatliga NHS, tågen och annan linjetrafik. Plus större industrier. Så med ditt resonemang blir det ju tvärtom

Tror mer på tories, även om Boris är lite väl utåtsvävande.
Citera
2019-09-28, 02:48
Medlem
-GGs avatar
Om det ligger någon sanning i det, är det synd att blattarna inte sköt ihjäl dem. Blatten har slängt av sig kedjan och brutit sig ur cirkustältet och kommit efter sin pisk-snärtande master. Gott så.
Citera
2019-09-28, 02:50
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grattis Sverige! Nu ger kapitalet upp och flyr:

Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”
Hur skyddar jag mig och min familj? I Stockholms finanskretsar är inte längre börsen eller minusräntan det hetaste samtalsämnet. En våg av brutala rån har skakat om de välbeställda kvarteren.
”Jag funderar mycket på om jag kan bo kvar i Sverige”, säger en finansman som rånats under pistolhot, till Di.
”De tvingar ner mig på golvet och jag får krypa fram. Jag handlar i chock och försöker bara göra som de vill”, berättar en annan utsatt finansman i Di:s reportage.
https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/?fbclid=IwAR1dPqbF47MUnW6qObAov9bYjqwlx6vuAjf86SZE FxG3s0FJJDiZsD_ge_g

Är det verkligen så illa? Kan detta förklara SD:s uppgång i Storstockholm?

Hursomhelst, siste man släcker lyset!

Är man i 20 - 30 års åldern gör man rätt i att söka ett annat land att leva i !

Att de politiker som skapat dagens samhälle nu ska fixa det tror jag inte en sekund på !
Citera
2019-09-28, 02:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Är man i 20 - 30 års åldern gör man rätt i att söka ett annat land att leva i !

Att de politiker som skapat dagens samhälle nu ska fixa det tror jag inte en sekund på !

Nej det kommer inte hända och speciellt gäller det sossarna, de kan ju inte slänga ut sina väljare.
Citera
2019-09-28, 03:05
Medlem
Apexpredators avatar
Pinsam människa som låter sig rånas och skrattretande nog kravlar.
Citera
2019-09-28, 03:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Eliten i Sverige kan flytta, men då tappar de sin status som elit. På den nya platsen är de utbölingar, och det tar lång tid för de flesta att klättra och bli elit även där, flertalet klarar det inte. Möjligen barnen eller barnbarnen..

Enklare stanna, förbli elit, men åtgärda problemet.

Trams,
Du begriper uppenbarligen inte vad en sann elit är.

Elit är en beskrivning hur du presterar relativt andra. Således skulle du vara bäst inom något område i Sverige är du sannolikt även mycket bättre än de flesta andra i något annat land, givet att förmåga är någorlunda uniformt fördelad över planeten.

Du begriper uppenbarligen inte att denna 'sanna' eliten arbetat väldigt hårt under väldigt lång tid för att nå den nivå de befinner sig på.

Sammanblanda för guds skull inte eliten med diverse TV-pajaser, stå-upp-komiker, såpa-stjärnor,…
Citera
2019-09-28, 04:07
Medlem
MrLevaLivets avatar
Finansfolket nu alltså. Redan för ett par år sedan varnade Ericsson anställda efter att de haft flera rån när de lämnat jobbet i Kista, Sveriges tänkta Silicon Valley. Går inte så bra det här.

https://mitti.se/nyheter/ranvag-mot-ericssonanstallda/?omrade=kista

Välavlönade tjänstemän och nu finansfolket, snaran dras ihop. Göteborg har även problem att få kompetens för folk vill inte flytta dit längre. Det är fascinerande hur politiker kan förstöra ett av världens bästa länder så snabbt.

Här hävdar Politiker-Axel och Polis-chefen att det inte är så stora problem:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/volvochef-kritiserade-goteborg-far-svar-pa-tal

Här hävdar Politiker-Axel att det är stora problem:
https://www.di.se/debatt/ge-butikerna-ratt-att-porta-kriminella/

Man hade kunnat skratta om det inte var så tragiskt.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-09-28 kl. 04:11. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in