2019-09-27, 22:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Reinfeldts grannar börjar kolla snett på honom.

Ifall jag var diktator i Sverige skulle jag tvinga folk som Reinfeldt att bo med och pröjsa för en 10 st afghanska pojkar för resten av hans liv. Allasom bor i stora villor i Skärsgården skulle behöva pröjsa för minst en skitunge, har man tillräckligt stor villa så får man ta emot en hel somalisk familj.

Öppna hjärtat, käre vän.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-09-27 kl. 22:07.
Citera
2019-09-27, 22:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är du dum, eller är du dum?
Finanseliten och deras gelikar skiter fullständigt i dig. För dem kommer verkligen klass före folk - men allra först kommer de själva och deras pengar.

Skiter sig landet så drar de bara till nåt lämpligt land och bildar en enklav där tillsammans med företrädesvis (likasinnade) svenskar - inte för att de i sig är svenskar utan för att man i det sällskapet känner sig som hemma.

Om situationen inte längre är hållbar så flyttar man.

I den första flyktingvågen kommer alltid de driftiga, utbildade med resurser. De kommer nästan alltid med flyg, med sig har de sina pass och förmögenheter. Det vi ser nu kan vara den första vågen från Sverige.

En sak kan man vara säker på att de redan flyttar ut så mycket tillgångar de bara kan. Den ekonomiska situationen i detta land ser inte ljus ut.

Skatterna kommer höjas. Staten kommer att vara tvungna att trycka mer pengar samtidigt som man tvingas låna. De gamla ruttna i sura blöjor. Samtidigt som vår regeringschef skänker bort miljarder. Efter det kommer politisk oro o upplopp.

Man ska inte klandra dem som flyttar. Har en kolega som valt att flytta tillbaka till Helsingfors med familj. Bara där så åkte någon miljon i året.
Citera
2019-09-27, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Underbart när alla får vara med att dela på lottovinsten!

Nu skall jag mysa extra mycket med min fina whiskey då jag vet att ni välbeställda har det lika bra som jag.

:-)

Håller helt med.
Som man bäddar får man ligga.
Härligt.
Citera
2019-09-27, 22:14
Medlem
Varför hamnar en tråd om att "finanseliten" flyttar utomlands pga rån i Integration och invandring?
Ni är högerextrema.

Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Aldrig fattat den här logiken som ofta går att skåda på FB. Även om rika innerstadssvenskar var till 100% redpilled och röstade på AfS & Co så kvarstår faktum att de är en liten minoritet av samtliga svenskar. Enkelt att sitta som bitter arbetare på FB och spy galla över svenskar som bara jobbat lite hårdare (och främst smartare), men problemet är den feta majoriteten av medelklass-svenssons som fortfarande röstar på skitpartier till vänster om M/KD/SD.

PS: Om Danderyd/Östermalm fick bestämma så skulle M/KD, kanske SD, bestämma, vilket är mycket bättre än dagens regering, om än långt ifrån drömmen (typ SD + AfS).
M måste vara raka motsatsen till SD vad gäller invandring. Tills M-regeringen tog över hade vi tämligen låg invandring.
Det brakade loss när Ingvar Carlsson försvann.
Citera
2019-09-27, 22:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ifall jag var diktator i Sverige skulle jag tvinga folk som Reinfeldt att bo med och pröjsa för en 10 st afghanska pojkar för resten av hans liv. Allasom bor i stora villor i Skärsgården skulle behöva pröjsa för minst en skitunge, har man tillräckligt stor villa så får man ta emot en hel somalisk familj.

Öppna hjärtat, käre vän.

Ärligt talat så gick Reinfeldts flykting manöver det stora flertalet under radarn.

Personligen så var jag imponerad av hur väl Anders Borg o Co lyckades lotsa landet igenom en större global finnanskris.

Fan, ekonomin såg ju bra ut. Och flertalet M väljare utgick ifrån att fanskapet skulle sänka statens kostnader o styra upp det pigmenterade o socioekonomiska problemen. Det är ju det som var moderat politik.

Ingen anade att glosöga skulle testa en MUF ide om att krascha välfärdsstaten.
Citera
2019-09-27, 22:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Reinfeldts grannar börjar kolla snett på honom.

Det är en tidsfråga när hans internationella karriär ”tvingar” honom att bo i NY.
Citera
2019-09-27, 22:34
Medlem
Folk som är födda här vill fly medan människor från andra sidan jordklotet gör allt i sin makt för att få bor här.

Är inte det sjukt?
Citera
2019-09-27, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är en tidsfråga när hans internationella karriär ”tvingar” honom att bo i NY.

Ja, i det här landet är han iallafall inte önskvärd längre.
Citera
2019-09-27, 22:41
Medlem
Det här är ju lite tragiskt. Kommer medföra att V och S får ännu fler sympatisörer, alla de som vill KROSSA makteliten. Bara att fortsätta på utstakad väg så är vi snart alla lika fattiga, vilket är vad dessa stollar har som slutmål.
Citera
2019-09-27, 22:46
Medlem
JPMorgandonators avatar
Fruktansvärd utveckling.

Istället för att ge 8 miljarder till FNs klimatfond borde pengarna ha gått till gratis livvaktsskydd för oss finansmän och våra familjer.

Vi är oljan i maskineriet som gör att landet blir framgångsrikt.
Citera
2019-09-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Äntligen slår reinfälls politik tillbaka på rätt ställe, äntligen.

Fantastiskt..
Hoppas Reinfelt få smaka på mångkulturen.
Den dumme jävelen har förstört så mycket.
Han simmar runt i den privata sektorn på nåder.
Låt fanskapet betala och bli tvingad till mångfald på järvafältet.
Citera
2019-09-27, 22:53
Medlem
Hulkapulkas avatar
För några veckor sedan skrev jag att en löparklocka är bättrr än en dyr mekanisk klocka ur säkerhetssynpunkt. Då fnös några här på flashback.

En skabbig bil är också en fördel när driftiga kidnappartarditioner från Afrikas horn kommer till Sverige.
För ett par år sedan blev en bekant rånad på flera klockor i sitt slottsliknande hus. Han dog ett par år senare i ganska ung ålder i hjärtifarkt. Ibland undrar jag om rånet stressade honom och bidrog till infarkten

Generellt tror jag dock inte de breda lagren av finanseliten utvandrar. Majoriteten sitter och tittar på SVT och känner sig lugnade av Sarnecki & co. De fortsätter ju att rösta på C, L och M och ratar SD. Med andra ord sticker de flesta huvudet i sanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in