2019-09-27, 18:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bekräftar denna krönika.
http://katerinamagasin.se/entreprenoren-varken-regeringen-eller-journalister-har-koll-pa-att-fler-och-fler-flyttar-sina-foreta g-och-tillgangar-utomlands/
Citera
2019-09-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
De kommer ju bara flytta till ett säkrare land med lägre skatt och bättre väder. Det är vanligt folk som får lida.
Ja eliten kan ju flytta till Londons finanskvarter och få en kniv i ryggen på köpet i tunnelbanan.Valmöjligheterna är oändliga.Får förresten passa på att ropa ut att Stockholms innerstad nu officiellt är en NO-GO-ZONE.Vad händer nu med bostadspriserna i de fina kvarteren när alla snart vill bort därifrån.Ner?
Citera
2019-09-27, 18:36
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grattis Sverige! Nu ger kapitalet upp och flyr:

Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”
Hur skyddar jag mig och min familj? I Stockholms finanskretsar är inte längre börsen eller minusräntan det hetaste samtalsämnet. En våg av brutala rån har skakat om de välbeställda kvarteren.
”Jag funderar mycket på om jag kan bo kvar i Sverige”, säger en finansman som rånats under pistolhot, till Di.
”De tvingar ner mig på golvet och jag får krypa fram. Jag handlar i chock och försöker bara göra som de vill”, berättar en annan utsatt finansman i Di:s reportage.
https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/?fbclid=IwAR1dPqbF47MUnW6qObAov9bYjqwlx6vuAjf86SZE FxG3s0FJJDiZsD_ge_g

Är det verkligen så illa? Kan detta förklara SD:s uppgång i Storstockholm?

Hursomhelst, siste man släcker lyset!
Han fick en artikel skriven. Finanseliten har vaknat och inte förstått att många av dem själva investerat och skapat stöttat i alla onlineföretag, marketing osv
som samlar all information och lägger den öppen . Finanslösningar har drivits fram som gjort samhället ännu mer sårbart.
Citera
2019-09-27, 18:39
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
De kommer ju bara flytta till ett säkrare land med lägre skatt och bättre väder. Det är vanligt folk som får lida.

JEPP!

Jag tror vi kommer få se en massutvandring av svenskar från Sverige om 10 år och framåt. Och nu pratar jag inte bara om rika, utan även många högutbildade unga som kan verka på en internationell arbetsmarknad.
Senast redigerad av kungarolf 2019-09-27 kl. 18:43.
Citera
2019-09-27, 18:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
+1

Njuter av att läsa det.

jag vill se mycket värre saker hända svenska finanseliten än några fåtal rån.

Vår finansiella elit äcklar mig mer än någon annan grupp i Sverige år 2019, de kan inte ens skylla på att vara naiva och korkade som vänsterdårarna.
Citera
2019-09-27, 18:46
Medlem
NorthernAngels avatar
[quote=arbetet|68829060]
Är det verkligen så illa? Kan detta förklara SD:s uppgång i Storstockholm?
/QUOTE]

Ja men också en växande intern kritik i Stockholmsmoderaterna mot deras ledning i stadshuset, som gjort upp med MP. Hela Ms retorik från valrörelsen är övergiven för den reinfeldts-liberala Anna König Jerlemyr som antagligen jublade när hon fick ta in MP i styret och slapp förbjuda tiggeriet och annat M lovat.
Citera
2019-09-27, 18:46
Medlem
Hade inte internet funnits så hade sån här utveckling varit mörklagd av media för evigt i sverige.
folk hade fått lida i skuggan.
Citera
2019-09-27, 18:51
Medlem
Haha - Intressant.

Men det kommer inte att ske ett piss.
Citera
2019-09-27, 18:52
Medlem
VINDEN HAR VAENT.
nu naer eliten drabbbas
nu blir det andra bullar
som kommer att serveras
fraan politik o mediatraesk
fraan gulligull till gilliotin med Guillou ?
Citera
2019-09-27, 19:00
Medlem
StarkMarks avatar
Kan dock tillägga att jag inte bryr mig speciellt mycket när lilla "Malte", "Theobald", "Ferdinand", "Bartolomeus" (eller vad fan barnen heter i Sthlm) blir rånade på sin Canada Goose, telefon eller skor.

Jag är dock glad över att det inte bara är svensk arbetarklass som blir offer för massinvandringen. Det är vanliga outbildade svenskar som tvingas konkurrera med babbarna vad gäller både jobb och bostad. von Fritz och Af Gyllenstråle behöver inte bry sig om det då de tillhör en annan stratosfär men jag hoppas att de blir rånade och rejält tilltygade av negrerna, bosnierna, afghanerna, iranierna.

Sverige ska bli svenskt igen! Sanna mina ord.
Citera
2019-09-27, 19:13
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Det är först nu som det kan börja hända saker när de mer välbeställda drabbas av blattarna. Alltså familjer som bor i Vasastaden eller på Östermalm kan nog uppleva ett Sverige som de flesta av oss såg cirka tidigt 90-tal; grannarna är svenska, arbetskollegorna är svenska och man bor tryggt behöver inte oroa sig om man ska springa till 7/11 och köpa grädde en sen onsdagskväll eller om ekonomiska problem i någon större utsträckning och således har man varit mer fokuserad på att rösta på Moderaterna då man inte ser några problem med massinvandringen (tack vare vår regimmedia - SVT/SR/UR).

Jag skulle inte bli förvånad om Alternativ för Sverige (AfS) kommer in i riksdagen efter nästa val trots att TV4 värgrar sända deras reklam och att reklam på bussar för AfS blev borttagna. Blattarna ska ut! Vi svenskar är en extremt liten minoritet på jorden och vi ska ha vårt land i fred! NEJ. UT!
Aldrig fattat den här logiken som ofta går att skåda på FB. Även om rika innerstadssvenskar var till 100% redpilled och röstade på AfS & Co så kvarstår faktum att de är en liten minoritet av samtliga svenskar. Enkelt att sitta som bitter arbetare på FB och spy galla över svenskar som bara jobbat lite hårdare (och främst smartare), men problemet är den feta majoriteten av medelklass-svenssons som fortfarande röstar på skitpartier till vänster om M/KD/SD.

PS: Om Danderyd/Östermalm fick bestämma så skulle M/KD, kanske SD, bestämma, vilket är mycket bättre än dagens regering, om än långt ifrån drömmen (typ SD + AfS).
Citera
2019-09-27, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
jag vill se mycket värre saker hända svenska finanseliten än några fåtal rån.

Vår finansiella elit äcklar mig mer än någon annan grupp i Sverige år 2019, de kan inte ens skylla på att vara naiva och korkade som vänsterdårarna.

Samma här, riktigt njuter av att läsa hur kaoset sprider sig in på de rikare områdena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in