2019-09-27, 20:58
Medlem
Larasofts avatar
I och med Brexit har UK försvunnit som tillflykt. Det svider nog.
Citera
2019-09-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grattis Sverige! Nu ger kapitalet upp och flyr:

Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”
Hur skyddar jag mig och min familj? I Stockholms finanskretsar är inte längre börsen eller minusräntan det hetaste samtalsämnet. En våg av brutala rån har skakat om de välbeställda kvarteren.
”Jag funderar mycket på om jag kan bo kvar i Sverige”, säger en finansman som rånats under pistolhot, till Di.
”De tvingar ner mig på golvet och jag får krypa fram. Jag handlar i chock och försöker bara göra som de vill”, berättar en annan utsatt finansman i Di:s reportage.
https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/?fbclid=IwAR1dPqbF47MUnW6qObAov9bYjqwlx6vuAjf86SZE FxG3s0FJJDiZsD_ge_g

Är det verkligen så illa? Kan detta förklara SD:s uppgång i Storstockholm?

Hursomhelst, siste man släcker lyset!

Jag har väldigt svårt för att tycka synd om många av dessa personer. Övervägande del har profiterat på blatteriet i någon form. Värre är det för de stackare som har påtvingats detta helvete trots högljudda protester. Östermalm kan brinna för min del.
Citera
2019-09-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Man kan ju alltid hoppas att en framtida "konservativ" regering med SD i spetsen lättar på dagens vapenlagar. Då kan jag kanske ta med mig min nya leksak ut på stan. Sedan kan man bara gå runt och hoppas på att någon kommer att försöka råna en.

https://www.personaldefenseworld.com/2018/02/automag-pistol-2018/
Framför allt måste man justera lagen om självförsvar. Stand your ground regeln måste implementeras.
Citera
2019-09-27, 21:09
Medlem
Jamtlandssangens avatar
Lettland eller Island. Gotland är också ett alternativ otroligt nog
Citera
2019-09-27, 21:10
Medlem
I England har det här förekommit i flera år tack vare deras brunimport, men de verkar bo kvar och hoppas på brexit
Citera
2019-09-27, 21:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
I och med Brexit har UK försvunnit som tillflykt. Det svider nog.

Tvärtom. London kommer bli ett mecka för de som har råd. Enda sättet för England att överleva blir att kopiera Monaco. Attrahera de rika, köra ut de tärande. Blattefritt, sedan kommer inflödet av kapital.

Blir utmärkt på 10+ års sikt
Citera
2019-09-27, 21:13
Avslutad
inget att vara rädd för, köpte en automatpuffra av lokale mohammed. försöker någon ge sig på min familj får de smaka på bly, förväntar mig inte ett hårt straff heller.
Citera
2019-09-27, 21:13
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tvärtom. London kommer bli ett mecka för de som har råd. Enda sättet för England att överleva blir att kopiera Monaco. Attrahera de rika, köra ut de tärande. Blattefritt, sedan kommer inflödet av kapital.

Blir utmärkt på 10+ års sikt

Jag tror mer på nationalism i UK, många engelsmän är trötta på kapitalstarka utlänningar som köper upp brittiska fastigheter och företag.
Citera
2019-09-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Aldrig fattat den här logiken som ofta går att skåda på FB. Även om rika innerstadssvenskar var till 100% redpilled och röstade på AfS & Co så kvarstår faktum att de är en liten minoritet av samtliga svenskar. Enkelt att sitta som bitter arbetare på FB och spy galla över svenskar som bara jobbat lite hårdare (och främst smartare), men problemet är den feta majoriteten av medelklass-svenssons som fortfarande röstar på skitpartier till vänster om M/KD/SD.

PS: Om Danderyd/Östermalm fick bestämma så skulle M/KD, kanske SD, bestämma, vilket är mycket bättre än dagens regering, om än långt ifrån drömmen (typ SD + AfS).

Dessa har en större påverkan på samhällsdiskussionen och därmed vad som presenteras i tidningarna, vilket i sin tur påverkar den stora majoriteten medel-svensson.
Citera
2019-09-27, 21:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grattis Sverige! Nu ger kapitalet upp och flyr:

Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”
Hur skyddar jag mig och min familj? I Stockholms finanskretsar är inte längre börsen eller minusräntan det hetaste samtalsämnet. En våg av brutala rån har skakat om de välbeställda kvarteren.
”Jag funderar mycket på om jag kan bo kvar i Sverige”, säger en finansman som rånats under pistolhot, till Di.
”De tvingar ner mig på golvet och jag får krypa fram. Jag handlar i chock och försöker bara göra som de vill”, berättar en annan utsatt finansman i Di:s reportage.
https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/?fbclid=IwAR1dPqbF47MUnW6qObAov9bYjqwlx6vuAjf86SZE FxG3s0FJJDiZsD_ge_g

Är det verkligen så illa? Kan detta förklara SD:s uppgång i Storstockholm?

Hursomhelst, siste man släcker lyset!

Men va fan, det var ju inte meningen att vi skulle drabbas. Tanken var att de skulle hålla sig i slummen med er andra.
Citera
2019-09-27, 21:26
Medlem
scoremaxs avatar
Gäller att kunna erbjuda konkurrenskraftiga säkerhetslösningar.

Ser fram mot nya marknadssegment.
Citera
2019-09-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Äntligen slår reinfälls politik tillbaka på rätt ställe, äntligen.

Fantastiskt..

Jag håller med. Nu väntar vi väl bara på att rånvågen ska drabba någon JÖK-politiker också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in