2023-05-31, 19:10
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Dem är jätte bra. Bara positiva erfarenheter. Vann ett mål oh fick flera 100 000 kr efter deras noggranna och fina arbete. Tack alla på Rive Juridiska Byrå AB.

Äckliga lögnare, skämmes!!!!!!!
Citera
2023-05-31, 19:12
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatueradesara
Jag har anlitat Rive Juridiska Byrå och vill säga att jag är jättenöjd med Rive, de är jätteduktiga.

Det fick du betalt för att säga, hur känns det att ljuga folk rakt upp i ansiktet?
Om det var du som medverkade i svts dokumentär så hedrar det dig att du tänkt om.
Citera
2023-05-31, 19:21
Medlem
Peace2023s avatar
"Rive använde sig av maffiametoder för att negativa omdömen inte skulle varna eventuella nya klienter för att anlita dem. Det anser jag vara värre än saltade fakturor; att "Administrationen" på Rive hotade eller mutade dem som skrev dåliga recensioner. Jag själv blev ( enbart ) hotad, men var i kontakt med ett par som först blivit hotade fast sedan tog emot mutor för att ge Rive ett högt betyg. Nu har Rive gått i konkurs, men de lever vidare under andra namn och förmodligen kommer deras maffiametoder att fortsätta tillämpas - eftersom de faktiskt får göra det!! Enligt nyheterna anser polisen att det är svårt att bevisa att det rörde sig om bedrägeri; men de som har kvar mail / någon form av bevis gällande olaga hot kanske skulle kunna anmäla det?? Det torde inte vara svårt att bevisa!! Det här rör sig inte bara om en dålig juristbyrå. Det är misstänkt likt organiserad brottslighet, och hur polisen kan ta så lätt på det är ett hån mot alla som fått sina liv förstörda!! "
Citera
2023-05-31, 19:27
Medlem
Peace2023s avatar
"Varnar för detta företag om du inte har bakfickorna fulla med pengar och inte bryr dig att överenskommelser bryts och inget görs.
Detta företag skulle hjälpa mig o min kollega som hade blivit felaktigt avstängda och omplacerade.
Naturligvis vände vi oss först till facket, men när vi kände att vi inte fick tillräckligt med stöd så vände vi oss till Rive.
Mannen vi pratade med var riktigt taggad på att hjälpa oss mot vår kommun. Fallet va solklart och vikunde vänta oss ett utköp på 2-årslöner och skadestånd. Inge problem. Vi ville bara ha upprättelse mot vår arbetsgivare.
Min man fick gå i borgen för oss, eftersom vi hade skulder. Ett pris sattes, 17 500/person, max 50 000 för oss båda. En avbetalningsplan va inga problem då vi förklarade att vi inte kunde betala hela beloppet på samma gång. Och detta skulle vara en investering för oss, så vi skulle tjäna på detta.
Strax innan jul , (vi anlitade dom 11/12-20) dimper det ner en räkning på 80 000. Nu är vi framme vid förhandling, så nu får ni betala, annars blir det ingen förhandling och betalas det inte inom 4 dagar så går det till Kronofogden. Räkning kom dessutom i min mans namn.
Vi försökte nu få tag på mannen som vi hade dealen med. Men det gick inte. Han svarade inte o vi fick hela tiden att han skulle ringa tillbaka, men det gjorde han inte. Innan vi anlitade han, va han jätte lätt att få tag på.
Till slut fick vi maila fakturering o förklarade läget. Vi kunde då få dela upp räkningen på två delar och så fick vi anstånd, några veckor.
Det hände inte mycket i vårt ärende. Hela tiden fick vi höra att kommunen inte ville prata eller svarade inte på deras mail. Dom hade aldrig varit med om en kommun som gjort så här.
Det pratas om att göra en stämningsansökan, men dom vill försöka lite till. Dom kommer nog ge sig snart.
Får genom mail tag på mannen som vi pratade med från början. Han förklarade att han inte hade någon befogenhet att förhandla om priset. Men att han skulle höra av sig fakturering o ordna till det.
I mitten av februari kommer nästa räkning, på 80 000. Tänkte att det nog blivit fel. Vi hade ju redan betalt hälften o Mannen sa ju att han skulle fixa problemet.
Sen en påminnelse. Betala nu eller så går det vidare till Kronofogden o ni får ingen mer hjälp. Vårt hopp var ju att vid det laget skulle vara färdiga med kommunen o på så sätt betala Rive. Men inget hände i vårat fall. Ingen ville prata med våra jurister.
40 000 till ska in. Och dom var.så.övertygande om att vi hade rätten på vår sida, så vi lånade ihop dessa pengar (ville inte heller sätta min man hos KF).
Då får vi informationen att vi har bara 3 månader på oss att göra en stämningsansökan, men dom vill försöka maila lite till med HR-chef och fack.
Och om vi inte kan stämma dom för brott mot kollektivavtalet så har vi skadestånd som vi har rätt till.
Dagarna innan 3 månader gått så kommer vi överens om att vi ska göra en stämningsansökan o att deras chefsjurist ska höra av sig. Men det gör hon aldrig. Dagen för tre månader passerar. Inget händer.
Det sista vi får är att vi kan stämma dom om vi lidit ekonomisk förlust, alltså om vi fått sämre betalt på vår nya arbetsplats, annars kan dom inte göra mer för oss.
Jag ångrar så mycket att jag föll för Mannens prat, som lovade guld o gröna skogar. Jag mår sämre idag, än innan jag anlitade dom. Nu har vi ju dessutom en skuld på 80 000 kr.
Fy fan för att göra så här mot folk. Utsatta människor som räknar med hjälp, för att man inte kan gå emot en arbetsgivare själv, om man inte har ett fack bakom sig.
Vi har gjort en polisanmälan och hoppas att fler gör det. Dom tog det väldigt allvarligt.

Ta.gärna kontakt med mig om ni vill gå ihop er eller vet hur vi ska göra."
paularhodin@live.se

Hur kan man behandla folk så?
Att grundaren är psykopat råder ingen tvekan om.
Men att hans medarbetare accepterade detta?!
Citera
2023-05-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Den här Richard, han måste vara zigenare?

Ja inte är han någon etnisk norrman i alla fall. Den saken är ju glasklar. Ändå känns han svårplacerad. Vore intressant att få veta vad som döljer sig i hans starkt förorenade genpool.
Citera
2023-05-31, 20:27
Bannlyst
Man får ändå säga att det är konstigt att så många betalar så höga summor utan att fått nån hjälp.
Är folk så rädda för att hamna hos kronofogden?
Jag hade aldrig betalat, utan åkt och hälsat på hos Rive tills dom rivit fakturan.
Finns det ingen med stake bland alla dessa idioter till kunder?
Åk och slå ner den där feta norrmannen så han lär sig en läxa.
Citera
2023-05-31, 20:39
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Man får ändå säga att det är konstigt att så många betalar så höga summor utan att fått nån hjälp.
Är folk så rädda för att hamna hos kronofogden?
Jag hade aldrig betalat, utan åkt och hälsat på hos Rive tills dom rivit fakturan.
Finns det ingen med stake bland alla dessa idioter till kunder?
Åk och slå ner den där feta norrmannen så han lär sig en läxa.
Hela den svenska ekonomin bygger på kreditvänlighet, har du en betalningsanmärkning kan du inte ens hyra ett boende längre. Inte konstigt då att folk hostar upp 100 000 kr så att de fortfarande får vara en del av samhället.
Citera
2023-05-31, 20:40
Medlem
På vilket sätt menar man att denna byrå skiljer sig från andra byråer? Som anställd handlar det om att sälja in uppdrag och fakturera timmar...
Citera
2023-05-31, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Hela den svenska ekonomin bygger på kreditvänlighet, har du en betalningsanmärkning kan du inte ens hyra ett boende längre. Inte konstigt då att folk hostar upp 100 000 kr så att de fortfarande får vara en del av samhället.
Så kanske det är, förutom för hos som redan finns i kronkalles register.
Bara bra, för nu kan jag inte ta lån på några år.
Citera
2023-05-31, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
På vilket sätt menar man att denna byrå skiljer sig från andra byråer? Som anställd handlar det om att sälja in uppdrag och fakturera timmar...
Dom åtog sig uppdrag som inte gick att lösa lr så försökte dom inte ens och bara skickade dyra fakturor.
Citera
2023-05-31, 21:21
Medlem
Mohaves avatar
Är han syrian? I slutet på kvällens program pratades det om att han hade haft något fuffens för sig ihop med Syriens ambassad i Oslo. Mer om detta utlovades till nästa avsnitt.
Citera
2023-05-31, 21:52
Medlem
Halte Haralds avatar
Hade aldrig satt mig i ett plan om tjock-Richard höll i spakarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in