2022-03-11, 19:41
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croossexam
Hur känner vi ägarna? Jag hoppas att de lärde sig..

Vad jag förstått är de bara 2-3 personer som startat smått. Inga andra verkar vara inblandade. Tror de inte vill ha något med skiten som dårarna som ägde och ledde arbetsrättsexperten skapade.
Citera
2022-03-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Vad jag förstått är de bara 2-3 personer som startat smått. Inga andra verkar vara inblandade. Tror de inte vill ha något med skiten som dårarna som ägde och ledde arbetsrättsexperten skapade.

Okej så vilka verksamheter rör det sig om? Vilka medarbetare?
Citera
2022-03-12, 08:10
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltalacheesecake
Okej så vilka verksamheter rör det sig om? Vilka medarbetare?

Det har redan nämnts ovan, Katarina och Bo är de jag vet gick från arbetsrättsexperten och de var inga fler därifrån. Jag vet att många hoppade av så fort skeppet började sjunka, vart alla andra tagit vägen vet jag inte.
Citera
2022-03-12, 15:44
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Det har redan nämnts ovan, jag vet att många hoppade av så fort skeppet började sjunka, vart alla andra tagit vägen vet jag inte.

Jag vill understryka att jag spekulerar och inga fakta i detta, det är gissningar. Jag hörde även om att det var något utlandsjobb på gång. Tiden får utvisa.
Senast redigerad av pandemonium71 2022-03-12 kl. 16:33.
Citera
2022-03-12, 20:57
Medlem
Citat:
Det har redan nämnts ovan, Katarina och Bo är de jag vet gick från arbetsrättsexperten och de var inga fler därifrån. Jag vet att många hoppade av så fort skeppet började sjunka, vart alla andra tagit vägen vet jag inte.

Okej, men vilken verksamhet är det de är engagerade i nu då? Är det onejuridik, eller advancelaw eller oyal juridik. Det är väl de tre jag och många andra spekulerar kring.

Fast skeppet har ju varit på havets botten i moraliskt hänseende redan från start? Menar du att avhoppen kom i samband med att anklagelserna om sexualbrott dök upp?
Citera
2022-03-13, 09:55
Medlem
Nån som hittar nåt org nr på onejuridik?
Citera
2022-03-14, 15:08
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltalacheesecake
Okej, men vilken verksamhet är det de är engagerade i nu då? Är det onejuridik, eller advancelaw eller oyal juridik. Det är väl de tre jag och många andra spekulerar kring.

Fast skeppet har ju varit på havets botten i moraliskt hänseende redan från start? Menar du att avhoppen kom i samband med att anklagelserna om sexualbrott dök upp?

Vet ej och bryr mig minimalt i ärlighetens namn vem och vilka gör vad då jag var kund under ett par månader och har gått vidare i livet. Din jakt på gamla anställda i företaget är lite osmaklig, fattar inte riktigt vad de har med saken att göra i ärlighetens namn. Fokusera på de som faktiskt är brottslingar (Mikaela och Rickard).
Citera
2022-03-14, 15:56
Medlem
Citat:
Vet ej och bryr mig minimalt i ärlighetens namn vem och vilka gör vad då jag var kund under ett par månader och har gått vidare i livet. Din jakt på gamla anställda i företaget är lite osmaklig, fattar inte riktigt vad de har med saken att göra i ärlighetens namn. Fokusera på de som faktiskt är brottslingar (Mikaela och Rickard).

Ja jag håller med. Hade de sin dag i rätten? Mikaela och Richard..
Citera
2022-03-15, 13:13
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croossexam
Ja jag håller med. Hade de sin dag i rätten? Mikaela och Richard..

Jag vet inte, tror de fortfarande sitter häktade och gör de det, lär det finnas mycket att nysta i för polisen.
Citera
2022-03-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyttanvandarnamn
Onejuridik.se verkar vara en avknoppning ledd av Katarina och Bo, tror ni att de kommer debitera på ett annat sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av sandrawinge
Nån som hittar nåt org nr på onejuridik?

Det stämmer att Katarina Andjelic ligger bakom Onejuridik.se. Hon har nyss köpt ett lagerbolag som inom ett par dagar kommer byta namn till ONE Law AB. Idag heter det Grundbulten 107996 AB, org. nr. 559366-0359.
Citera
2022-04-02, 10:32
Medlem
Citat:
Vad är det som är kusligt likt? Två personer som går vidare. Katarina var den enda vettiga personen jag pratat med när jag var kund. Det finns ingen anledning att smutskasta all personal om man inte har konkreta bevis på oegentligheter. Det finns ju en och annan jurist här inne som har sina agendor, ta det lite lugnt och fokusera på att göra rätt för er istället.
Andjlic är samma skrot som övriga. Hon visste om bluffen men valde att gå vidare när det började brännas.
Citera
2022-04-02, 13:19
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamenjustdetja
Andjlic är samma skrot som övriga. Hon visste om bluffen men valde att gå vidare när det började brännas.

Jag talade som före detta kund om min upplevelse, den var bra och det var inget skitsnack. Hon levererade det hon sa att hon skulle leverera och var enkel att få tag i.

Jag får känslan av att det är en massa folk från juristbranschen som är inne och sätter knivar i ryggen på varandra och smutskastar kollegor högt och lågt i den här tråden. En sak är säker, det verkar vara en av de smutsigaste områdena man kan ge sig in i med tanke på hur folk här beter sig. Förhoppningsvis korsas aldrig mina banor med denna smutsiga, psykopattäta bransch igen. Du har postat ett inlägg, detta, sedan 2018 och det är uppenbart att det är någon personlig skit.

Ha så kul i er lilla plaskdamm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in