2020-05-07, 01:55
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Delar ens Postnord ut brev längre?
Jag har inte fått ett enda brev på ca 3 veckor, inte ens räkningar. Min deklaration kom inte heller fram. Har nu skickat ett brev som måste vara framme hos adressaten senast måndag, men känner att jag inte kan lita på det. Struntar de i att dela ut post, eller vad handlar det om? Jag vet att det är corona-tider, men ska man verkligen behöva vänta en månad på ett inrikesbrev?
Jag är inne på fjärde veckan på ett brev ifrån Tyskland =)
Det brukar vanligtvis ta 3 dagar annars
2020-05-07, 09:50
Medlem
Hejsan,

Jag har lite 'grejer' som ska bli skickade från Riga till Sverige åt mig.

Problemet är att de innefattar en kniv, hudvård parfym och medicin.

Hur gör jag enklast? Det gick ej att skicka med "Deras statliga" eller så. DPD fungerade inte heller då dem har stängt ned eller något.

Någon som vet?
2020-05-07, 16:47
Medlem
st33rs avatar
Postbilen kommer varje dag och jag ser postnordlastbilar på stan osv, men själv får jag ingen post
Jag har beställt narkotika så jag blir orolig ledsen upprörd förvånad och rasande
2020-05-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Postbilen kommer varje dag och jag ser postnordlastbilar på stan osv, men själv får jag ingen post
Jag har beställt narkotika så jag blir orolig ledsen upprörd förvånad och rasande

Trodde de levererade vart annan dag nu men det verkar som varje dag då jag fått post två dagar i rad. Inrikes eller utrikes? Var det mer än 10 dagar sedan inrikes så skulle jag nog börjat undra i vart fall!

Edit: Vad jag läst gällande narkotika inrikes så är det obefintligt att posten skulle ha öppnat ditt paket och kollat vad som är i. Det finns den s.k. postlagen som gör det olagligt för postanställda att informera tull/polis om brev som kan innehålla narkotika. Läste dock idag att de har börjat en utredning ifall de ska kunna börja informera framöver men den lagen kommer inte träda i kraft förens tidigast 1a januari 2021.
Senast redigerad av kaajj 2020-05-07 kl. 21:09.
2020-05-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Hejsan,

Jag har lite 'grejer' som ska bli skickade från Riga till Sverige åt mig.

Problemet är att de innefattar en kniv, hudvård parfym och medicin.

Hur gör jag enklast? Det gick ej att skicka med "Deras statliga" eller så. DPD fungerade inte heller då dem har stängt ned eller något.

Någon som vet?

Har helt ärligt ingen koll alls men om kniven är laglig i Sverige borde den vara laglig att skickas, vad är det för typ utav kniv?
2020-05-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Jag är inne på fjärde veckan på ett brev ifrån Tyskland =)
Det brukar vanligtvis ta 3 dagar annars

Skrev nog fel. Fick brev från Tyskland efter ca 1,5 veckor för ca 1 månad sen, bara brev inget paket.
Senast redigerad av kaajj 2020-05-07 kl. 21:15.
2020-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaajj
Har helt ärligt ingen koll alls men om kniven är laglig i Sverige borde den vara laglig att skickas, vad är det för typ utav kniv?
Det är en typ jaktkniv. Tror de har löst sig nu med Postnord med 'deras' "Postnord" alternativ/ statligt isch, vet ej, ville inte skicka varken kniv, medicin eller vätskor. Tack.
2020-05-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Delar ens Postnord ut brev längre?
Jag har inte fått ett enda brev på ca 3 veckor, inte ens räkningar. Min deklaration kom inte heller fram. Har nu skickat ett brev som måste vara framme hos adressaten senast måndag, men känner att jag inte kan lita på det. Struntar de i att dela ut post, eller vad handlar det om? Jag vet att det är corona-tider, men ska man verkligen behöva vänta en månad på ett inrikesbrev?

En släkting till mig som jobbar inom skatteverket o han har berättat att det är flertal människor som inte har fått sin deklaration, tror det är skatteverket som tabbat sig. De har bara halva styrkan på kontoren nu p.g.a Corona. Ring till dem och förklara läget, annars kan du få räkning på 1200spänn om du deklarerat flera månader försent!
2020-05-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Det är en typ jaktkniv. Tror de har löst sig nu med Postnord med 'deras' "Postnord" alternativ/ statligt isch, vet ej, ville inte skicka varken kniv, medicin eller vätskor. Tack.

Okej får hoppas på det bästa då!
2020-05-09, 12:10
Medlem
Hur är det med paket från USA under Corona

Jag beställd kläder och paketet skickades 7 april, inte ett livstecken sedan dess.
Vad kommer hända?

Ska jag göra nånting? ska jag avbryta och få pengarna tillbaka, eller kommer paketet
stanna i Sverige tills det tillåts delas ut efter Corona?.
jag vet inte ens om det är Postnord som kommer ha hand om det.
2020-05-09, 14:20
Medlem
Beställt receptbelagda läkemedel, får ett Mail på dålig svenska av ett hittepå-företag inom transport, att mitt paket fastnat i tullen pga narkotikaklassat och dem kräver 5000kr för att inte skicka det till polisen. Bedrägeri såklart, men nån som upplevt liknande? Dem har alla mina uppgifter så det är ändå nåt slags sofistikerat bluffande
2020-05-09, 15:59
Medlem
st33rs avatar
Då har dom antagligen inte ens skickat några mediciner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in