2020-04-12, 22:31
Medlem
Väntar på ett brev från Malmö som ska ha skickats 1a april, bor i göteborg.
2020-04-12, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Jag hade ett paket som var i köge 2a april. Valde att de skulle komma fredagen men inget, sen mån sen tisdag och nu kan jag inte välja något eller paketet är inte i sverige....

Då har dom tagit packets för dig. Var med om exakt samma sak i julas. Räkna med husrannsakan inom någon månad.
2020-04-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Någon som vet hur det funkar för Schenker just nu? Jag har väntat i en vecka, och mitt paket har inte ens blivit upphämtat av dom. Har mailat och frågat, men de har inte svarat. Funderar på om man kan höra av sig till stället man beställde från och ändra levereringsätt? Eller kommer det krångla ännu mer då?

Schenker är de som fungerar sämst förtillfället i min erfarenhet som bl a skulle ha många som var sjukskrivna och en hel del extra chaffisar som både brister i språk och erfarenhet, med en del fel som uppstår till följd av det. Sedan när det gäller utomlands, så är det princip bara DHL och UPS med sina egna fraktflyg som fungerar tämligen problemfritt för tillfället. I ditt fall så skulle jag nog säga att antingen är de på det där företaget du handlat från inte närvarande på jobbet nu. Det andra alternativet kan också vara att de själva väntar leverans från utlandet och de har inte fått det om de är beroende av något från något land som är nedstängt nu. Så länge leveransen verkligen inte är bokad och du fått ett trackingnummer, så går det alltid att ändra om de på företaget är lite serviceminded.
2020-04-13, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villevalio
Då har dom tagit packets för dig. Var med om exakt samma sak i julas. Räkna med husrannsakan inom någon månad.

seriöst? Berätta mer i PM
2020-04-13, 09:46
Medlem
Merwinnas avatar
Är det någon som vet om posten mellan Sverige och Tyskland, respektive Sverige och Ungern, överhuvudtaget funkar nu? Jag skickade små påskpresenter till vänner i de länderna i god tid före påsk, och i normalfallet skulle jag ha fått ett litet email eller Facebookhälsning med ett tack ifrån dem, vid det här laget. Men inte ett ljud, och inget påskkort från dom heller (som jag brukar få).
2020-04-13, 12:54
Medlem
LilYachtys avatar
Väntar på ett paket som skickats inom EU.

lämnade avsändarlandet 31 mars och fortfarande inte registrerat att det kommit fram till Sverige när man söker på spårningsnummer, ser att postnord skrivit på sin hemsida att man bör förvänta sig längre leveranstid samt en del röda dagar men man börjar tröttna nu, någon som har liknande problem?
2020-04-13, 13:56
Medlem
LilYachtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Nån som väntar på spårbart paket från europa som inte kommit fram. Har ett som lämnande flygplats för 8 arbetsdagar sen som inte ankommit till Sverige, känns också orimligt? Är ett land som ligger geografiskt väldigt nära Sverige, alltid tagit max 2 dagar.

Så just nu sitter jag på 3 paket som bara är borta. Kan inte vara tillfälligheter? När cheferna och förmännnen på postnord sjukanmäler sig så är det bara frittfram för alla iranier och baxa, är vi verkligen tillbaka till det igen?
Har de kommit?
2020-04-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilYachty
Har de kommit?

Japp. Men mitt paket från USA har fortfarande inte kommit, typ över 2 månader, får väl anta att det är borta. Samt väntar ett paket från kina, skickades typ i mitten av mars.
2020-04-13, 14:38
Medlem
LilYachtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Japp. Men mitt paket från USA har fortfarande inte kommit, typ över 2 månader, får väl anta att det är borta. Samt väntar ett paket från kina, skickades typ i mitten av mars.
Fyfan fattar inte varför dom inte bara kan sköta sitt jobb. Jag vill aldrig mer ha med dom att göra och ska försöka undvika dom så gott jag kan i framtiden ialafall när det gäller paket från utlandet (inrikes funkar dom väl någorlunda bra) men känns alltid som ett lotteri endå, hoppas det löser sig för dig!
2020-04-13, 16:53
Medlem
Har PostNord helt slutat leverera paket från svenska butiker? Jag beställde från Elgiganten och det gick enbart att välja Bring. Väldigt konstigt med tanke på att Elgiganten har haft ett väldigt nära samarbete med PostNord.
2020-04-13, 17:17
Medlem
shponglads avatar
Tänkte beställa ett ps4 och dammsugare+ et par småsaker med hempaket från dustin och dom använder postnord tydligen.

Problemet är att jag saknar legg och har ett brutet ben så kan inte fixa nytt i tid(vill beställa idag senast imorrn)

Måste man alltid visa legg eller är det sån digital signatur?

Min port är dessutom låst utan portkod, ringer dom när dom e utanför eller hur funkar det?

mvh
2020-04-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Tänkte beställa ett ps4 och dammsugare+ et par småsaker med hempaket från dustin och dom använder postnord tydligen.

Problemet är att jag saknar legg och har ett brutet ben så kan inte fixa nytt i tid(vill beställa idag senast imorrn)

Måste man alltid visa legg eller är det sån digital signatur?

Min port är dessutom låst utan portkod, ringer dom när dom e utanför eller hur funkar det?

mvh

Jag har aldrig behövt visa leg när PostNord har levererat till dörren. Man får göra en kråka på deras platta. Med BankID behöver du nog inte ens skriva din namnteckning. Jag använde BankID hos postombudet innan jag gick dit och då var det bara att hämta paketet utan att behöva legitimera sig.

Så här står det om portkod.

https://www.postnord.se/kontakta-oss...a-oss=/Contact

Citat:
Portkod

Saknas portkod så ringer chauffören vid leveranstillfället, förutsatt att ett telefonnummer finns angivet av avsändaren. Om du själv bokat utkörning har du oftast möjlighet att lägga till portkoden direkt vid bokningstillfället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in