Citat:
Ursprungligen postat av
NewDeer
Någon som vet hur det funkar för Schenker just nu? Jag har väntat i en vecka, och mitt paket har inte ens blivit upphämtat av dom. Har mailat och frågat, men de har inte svarat. Funderar på om man kan höra av sig till stället man beställde från och ändra levereringsätt? Eller kommer det krångla ännu mer då?
Schenker är de som fungerar sämst förtillfället i min erfarenhet som bl a skulle ha många som var sjukskrivna och en hel del extra chaffisar som både brister i språk och erfarenhet, med en del fel som uppstår till följd av det. Sedan när det gäller utomlands, så är det princip bara DHL och UPS med sina egna fraktflyg som fungerar tämligen problemfritt för tillfället. I ditt fall så skulle jag nog säga att antingen är de på det där företaget du handlat från inte närvarande på jobbet nu. Det andra alternativet kan också vara att de själva väntar leverans från utlandet och de har inte fått det om de är beroende av något från något land som är nedstängt nu. Så länge leveransen verkligen inte är bokad och du fått ett trackingnummer, så går det alltid att ändra om de på företaget är lite serviceminded.