Citat:
Handlar kanske om vilken tjänst man väljer? Jag har brukat skickat med Schenker standard eller vad det heter och lämnat in direkt på terminal (men hade kunnat lämna på ombud om jag velat det, men terminalen är närmare än ombudet för mig) och då har den oftast kommit till mottagarens ombud inom två dagar.
Men ibland har jag köpt något på ex. Tradera och säljaren har skickat med Schenkers ekonomipaket, och då har det gått segare, ibland flera dagar på ombudet innan den skickas iväg.
Hörde med en butik som är ombud för Schenker och de meddelade att Schenker inte kom och hämtade varje vardag om det endast vara ekonomipaket att hämta. Fast det var ett tag sedan, så vet inte om det fungerar så idag,
DHL brukar gå snabbt. Postnord med, men lite mer osäkert, brukar försöka välja expressbrev om jag skickar något mindre med postnord. Då går det riktigt snabbt, oftast framme redan morgonen efter.
Alltid ska det ju klagas på något.
När jag jobbade med paketkörningar så var det mycket klagomål på att bilarna körde för fort, och nu ska de tydligen köra för sakta.
Men ibland har jag köpt något på ex. Tradera och säljaren har skickat med Schenkers ekonomipaket, och då har det gått segare, ibland flera dagar på ombudet innan den skickas iväg.
Hörde med en butik som är ombud för Schenker och de meddelade att Schenker inte kom och hämtade varje vardag om det endast vara ekonomipaket att hämta. Fast det var ett tag sedan, så vet inte om det fungerar så idag,
DHL brukar gå snabbt. Postnord med, men lite mer osäkert, brukar försöka välja expressbrev om jag skickar något mindre med postnord. Då går det riktigt snabbt, oftast framme redan morgonen efter.
Alltid ska det ju klagas på något.

När jag jobbade med paketkörningar så var det mycket klagomål på att bilarna körde för fort, och nu ska de tydligen köra för sakta.

Jo, det stämmer säkert att de inte åker ut dagligen för att hämta ekonomipaket/liknande, men de hämtade upp paketet dagen efter och "Parcel has arrived at the sorting facility", sedan nada. ingen uppdatering.
Är ju Tradera det handlar om när jag får paket via Schenker, så antar de skickar med billigaste tjänsten, men ändå.. minst 2-3 (ibland 4) att få ett paket, jämfört med posten som i princip alltid kommer dagen efter.
Även om postnord strular till det ibland så blir deras "problem leveranstid" lika lång som Schenker's normala tider
Får väl hoppas att de börjar röra på sig under Måndagen.
Sen DSV, usch.
Har haft med dem att göra 3 gånger, kollit anländer till centralen på kvällen - sedan efter midnatt så får man SMS om att man får boka utkörning.
Problemet är att för privatpersoner så kan man bara boka hemleverans till "nästa vardag", så paketet kan komma fram till centralen Måndag 16:00, Tisdag 00:15 skickar de SMS om att boka utkörning - tidigaste dag är då Onsdag att få det utkört.
Sen till råga på allt så på de senaste paketet hade de "tidigaste utkörning" 10 dagar efter det levererats (????) så jag var tvungen att köra 15 mil tur o retur för att hämta upp sommardäcken.
DSV har tur att de har trevliga chaufförer iallafall.