Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Om en bit elektronik lämnade Hong Kong den 14 februari med flyg så borde väl den saten vara framme nu? Är jag utsatt för en komplott?
När är det dags att ta NordPost till rättegång?
Jag behöver dessa lurar med blutooth, de ska låta bra men de är framförallt sexiga. Min supertunna telefon spricker varje gång jag stoppar in 3.5-pluggen.
Citat:
Till Sverige, ja, men det kan ta en månad eller mer innan den lämnar Arlanda.
Det är inte hela sanningen det där.
Frakten på kinapaketen är väl i regel mellan noll till ca 30kr. Det är naivt att tro att det är direktflyg för en tia mellan kina-Sverige. Frakten går till på följande sätt:
Du beställer
Kina packar och ska nu för minimal ersättning flyga detta till dig
Kina hittar tomma platser i flygplans lastutrymme
Någon gång, på något sätt kommer paketet till Sverige. När detta sker vet aldrig postnord.
En rutt med tomma utrymmen i flygplan kan till exempel se ut: Kina-Quatar (vänta 6 dagar på nästa tomma flight) Quatar-Marocko (liknande väntan) Marocko-Frankrike (liknande väntan) Frankrike-Norge (liknande väntan)...... Tills det når Arlanda någon gång inom rimlig framtid.
Tillsammans med övriga 150.000-250.000 dagliga oannonserade försändelser ska nu ditt paket till din postlåda. Sverigehanteringen är sedan 1-5 veckor, som nämns i citeringen. Ville bara förklara själva transporten mer ingående så att folk får mer förståelse när man undrar vart ens kinapaket är.
Mvh inside info