2019-09-16, 16:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Återigen, var som svensken alltid varit o knyt näven i fickan, eller anamma det nya sverige o kör gaffeln o ögat på han o tala om för chefen han kränkte dig o din maträtt.

Fritt val.
Citera
2019-09-16, 17:17
Medlem
Jag är den som brukar kommentera andras matlådor mest i våran arbetsplats.

En av kollegorna äter exakt samma macka varje dag och det irriterar mig hur snålt och deprimerande det är.

En annan tar aldrig med sig matlåda, utan äter på restauranger varje lunchrast trots att jag vet att han inte har det särskilt bra ekonomiskt. Jag påminner honom jämnt om hur dumt det är.

En annan går på LCHF diet. Jag kommenterar alltid hur fan han kan äta nåt som inte innehåller potatis, ris eller pasta.

En annan tröttnar aldrig på pizza. Sjuk jävel.
Citera
2019-09-16, 18:17
Medlem
moderator-hatarens avatar
värsta e väl de som alltid ska recensera alla deras underbara rätter,

-jaha idag blev de lite hasselbackspotatis, hjortfile o lite kantarellsås..

ja och??
Citera
2019-09-16, 18:23
Medlem
Det var detta som till slut gjorde att jag en gång i tiden bestämde mig för att starta eget. Fan vad jag hatar idioti som detta. Tid- och energitjuvar är vad det är.
Citera
2019-09-16, 18:25
Medlem
Medvallss avatar
Mitt korta svar på den kommentaren skulle bli,
"angår det dig?
Citera
2019-09-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det var detta som till slut gjorde att jag en gång i tiden bestämde mig för att starta eget. Fan vad jag hatar idioti som detta. Tid- och energitjuvar är vad det är.
Ja, det ligger en del i detta. Kommentarer om matlådor kan tyckas trivialt men det är just när man får höra sådant dag ut och dag in - det tär på psyket och snor energi till slut.

Har ej egen firma men det var en dröm att komma bort från industrins lunchrum och hamna på ett mindre företag. Så gott att slippa allt hjärndött tjat, alltid exakt samma saker som skulle avhandlas av samma människor varje jävla rast. Fan, blir nästan förbannad av att tänka på det nu trots att det var snart 10 år sedan
Citera
2019-09-16, 19:03
Medlem
Vi hade en idiot på mitt förra jobb som alltid tog folks matlådor och gick och vägde dem.
Sen kommenterade han vikten på maten jämfört med vikten på människan. Sen hade han för vana att ta folks mat från micron och stå o lukta på maten. Finns alla slags människor
Citera
2019-09-16, 19:12
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Finns en snubbe på mitt jobb som varenda jävla dag skall kommentera vad man har för matlåda på jobbet. Så fort man har en maträtt som han inte tycker om så ska han vara spydig och säga "varför äter du det där?". Om man har samma mat två dagar i rad så snäser han om det också. För honom är det tydligen obegripligt att man kan käka samma mat två dagar i rad. Jag själv gör gärna storkok på söndagar så jag har matlådor för hela veckan. Har själv inga problem att käka samma mat varje dag i en vecka.

Varför håller vissa på och kommenterar vad folk äter? Det är väl fan min ensak vad jag väljer att äta.

Om man inte kan konsten att skapa en normal konversation så pratar man om matlådor och hakar upp sig på det istället, av ren efterblivenhet.
Citera
2019-09-16, 19:13
Medlem
Vi är många som känner igen oss där. Det är brist på vanligt hyfs att kommentera andras mat. Vid korkade frågor och dumma kommentarer från kollegor där man inte gärna fräser ifrån eller gör en stor grej av det brukar vara att använda -vänliga frågan-. Svara aldrig, ställ alltid en motfråga, med vänlig ton och soligt leende. Fråga- svar, ungefär så här.
Varför äter du det där - varför undrar du det?
Det ser ju äckligt ut - Hur menar du?
Det där ju samma mat som igår - ja visst är det bra att det räckte till två dagar.
Fortsätt så där, du har snart knäckt din kollega, det kräver lite skådespelartalang och att man vet ungefär vilka kommentarer som kommer så att man kan förbereda några vänliga motfrågor. Metoden fungerar även utmärkt när man får alltför närgångna frågor, om man är gravid, om man ska skilja sig, om man har xxx.

Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Finns en snubbe på mitt jobb som varenda jävla dag skall kommentera vad man har för matlåda på jobbet. Så fort man har en maträtt som han inte tycker om så ska han vara spydig och säga "varför äter du det där?". Om man har samma mat två dagar i rad så snäser han om det också. För honom är det tydligen obegripligt att man kan käka samma mat två dagar i rad. Jag själv gör gärna storkok på söndagar så jag har matlådor för hela veckan. Har själv inga problem att käka samma mat varje dag i en vecka.

Varför håller vissa på och kommenterar vad folk äter? Det är väl fan min ensak vad jag väljer att äta.
Citera
2019-09-16, 19:16
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Vi hade en idiot på mitt förra jobb som alltid tog folks matlådor och gick och vägde dem.
Sen kommenterade han vikten på maten jämfört med vikten på människan. Sen hade han för vana att ta folks mat från micron och stå o lukta på maten. Finns alla slags människor

Haha vad var det för lirare, fick han sparken? Snuskigt beteende.
Citera
2019-09-16, 19:18
Medlem
tremades avatar
Tycker du ska krydda upp din kollegas matlåda. Skaffa lite carolina reaper, finhacka och blanda ner i hans mat så blir han nog tyst.
Citera
2019-09-16, 19:21
Medlem
Sun Rulers avatar
Det beror nog också på hierarkin på arbetsplatsen, ytterst tveksamt om många av dessa udda kverulanter skulle våga kommentera en person i ledande ställnings lunch.

Beträffande om det är fattigt att ta med sig rester hemifrån eller ej så kan jag säga som så, jag är glad de gånger jag har rester med mig från hemmet istället för att betala 130< kr för att trängas med populasen. Dessutom har jag sedan länge betat av och ledsnat på alla färdigrätter- och plocksallad på ICA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in