• 1
  • 2
2019-09-16, 12:17
Finns en snubbe på mitt jobb som varenda jävla dag skall kommentera vad man har för matlåda på jobbet. Så fort man har en maträtt som han inte tycker om så ska han vara spydig och säga "varför äter du det där?". Om man har samma mat två dagar i rad så snäser han om det också. För honom är det tydligen obegripligt att man kan käka samma mat två dagar i rad. Jag själv gör gärna storkok på söndagar så jag har matlådor för hela veckan. Har själv inga problem att käka samma mat varje dag i en vecka.

Varför håller vissa på och kommenterar vad folk äter? Det är väl fan min ensak vad jag väljer att äta.
Citera
2019-09-16, 12:24
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Finns en snubbe på mitt jobb som varenda jävla dag skall kommentera vad man har för matlåda på jobbet. Så fort man har en maträtt som han inte tycker om så ska han vara spydig och säga "varför äter du det där?". Om man har samma mat två dagar i rad så snäser han om det också. För honom är det tydligen obegripligt att man kan käka samma mat två dagar i rad. Jag själv gör gärna storkok på söndagar så jag har matlådor för hela veckan. Har själv inga problem att käka samma mat varje dag i en vecka.

Varför håller vissa på och kommenterar vad folk äter? Det är väl fan min ensak vad jag väljer att äta.

Finns sådana människor på de flesta arbetsplatser, håller med om att det är frustrerande.
Citera
2019-09-16, 12:24
Medlem
Som-Gjutens avatar
För de har absolut inget annat att ägna sin tankeförmåga åt under den korta rasten.
Citera
2019-09-16, 12:25
Moderator
Tystnads avatar
Därför dom är dumma i huvudet.... Lågpannor helt enkelt.

Har med råkat ut för likadant när man tar fram frukost lådan och macken "råkar" vara utanför idioternas "norm" bröd & ost.

Lunch äter jag av denna anledning aldrig på jobbet.
Citera
2019-09-16, 12:27
Medlem
När ens livstillvaro är tillräckligt monoton så börjar man haka upp sig på skit.
Citera
2019-09-16, 12:38
Medlem
Miys avatar
Nästa gång smiter du iväg mot maten lite tidigare så du hinner olla hans fina matlåda samt innehållet innan han dyker upp.

Sedan kan han kommentera bäst han vill medan du i hemlighet skrattar ihjäl dig.
Citera
2019-09-16, 12:46
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite

Han vill vara bättre och finare är du. Börja kommentera hans matlådor i positiva ordalag, oavsett vad det är och hur det ser ut.
Meddela gärna din kollegas reaktioner.
Citera
2019-09-16, 12:47
Medlem
Om du sitter och slafsar i dig surströmming och kokt kål en hel vecka på kontoret kan jag förstå om någon blir irriterad.
Citera
2019-09-16, 13:42
Medlem
00sjus avatar
Varje gång han undrar så säg att det är gott och fortsätt ät, han lär tröttna till slut.
Citera
2019-09-16, 14:40
Medlem
Kan störa mig lite på de där också, en del människor är dessutom sjukt nyfikna vad som gömmer sig under locket på matlådan.. Man verkligen märker att dom sitter tysta o stirrar och väntar på att man skall lägga locket åt sidan och visa vad man har i lådan. I dom fallen brukar jag sega extra länge och sen dra till med någon kommentar i stil med

"Oooj, du var mig en nyfiken gubbe, du kan knappt slita blicken från min matlåda"

Det skall sägas med lite högre tonläge än vanligt, så andra kollegor runt bordet hör och extra bonus är ju såklart om dumjäveln får skämmas lite.
Citera
2019-09-16, 16:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Nästa gång smiter du iväg mot maten lite tidigare så du hinner olla hans fina matlåda samt innehållet innan han dyker upp.

Sedan kan han kommentera bäst han vill medan du i hemlighet skrattar ihjäl dig.
Vill du vara extra ond så fotar du ollningen, skriver ut bilden och lägger längst ner i idiotens lunchpåse/skrivbord/skåp/whatever. Inget jag skulle göra, men skulle heller aldrig olla någons mat heller..

Däremot fälla syrliga kommentarer om vederbörandes matlåda, det gör jag -Skall du ÄTA det där?
-Man får canser av den där "..."
-När min hund åt det där fick han diaree
-Inte ens hunden äter det där .. det där som du skall äta!
-Det där har den lille kemisten kokat ihop (all färdigmat, typ dafgårds)
-Rumänska galopphästar (findus)
Citera
2019-09-16, 16:40
Medlem
quid-est-veritass avatar
Äsch, skit i gubbjäveln och ät vad du vill. I många fall kan det vara en del av det allmänna "tugget" som framför allt medelålders män är förtjusta i att köra mot sina yngre kollegor. De har inget bättre för sig än att sitta och kommentera saker och ting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in