• 7
  • 8
2021-03-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
En marsipanballe med ståfräs. Eller bakverk som stora tuttar. Eller en tårtbit med en rasistiskt tecknad neger. "Jaha, vad har du i lådan idag då".

Haha en stor fet svart ådrig dildo, : Du kan ta toppen den är av marsipan att suga på...
Citera
2021-03-08, 01:28
Medlem
Menar du kommentarer överlag eller endast negativa sådana? Jag tycker det kan vara intressant att se vad folk äter och kanske fråga vad det är och om det var gott.

Ser att många i tråden stör sig på det, hur kan ni vara så känsliga? Visst om någon alltid klankar ner på eran matlåda kan jag förstå, men vanligt fikarumsgorm? Lås in er på toaletten under lunchen så får ni äta ifred.
Senast redigerad av ArthurDayne 2021-03-08 kl. 01:44.
Citera
2021-03-08, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Finns en snubbe på mitt jobb som varenda jävla dag skall kommentera vad man har för matlåda på jobbet. Så fort man har en maträtt som han inte tycker om så ska han vara spydig och säga "varför äter du det där?". Om man har samma mat två dagar i rad så snäser han om det också. För honom är det tydligen obegripligt att man kan käka samma mat två dagar i rad. Jag själv gör gärna storkok på söndagar så jag har matlådor för hela veckan. Har själv inga problem att käka samma mat varje dag i en vecka.

Varför håller vissa på och kommenterar vad folk äter? Det är väl fan min ensak vad jag väljer att äta.

Jag gör också storkok, det är väl normalt? Fast dom på mitt jobb gör inte storkok för hela veckan, vet inte vad det beror på, man är ju helt slut efter jobbet och orkar inte laga mat och diska, för då vill man ju bara sova...
Citera
2021-03-08, 02:10
Bannlyst
Men gå ut och ät! Fuckup!

Problem solved, mission completed!
Citera
2021-03-08, 12:22
Medlem
Fittheligeandes avatar
Det blir väl som ett naturligt konversationsämne.
Citera
2022-01-30, 19:07
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jag brukar kommentera lådan

Vissa har jättefula lådor

En kille han äter makaroner och korv med sked haha
king move
Citera
2023-03-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Finns en snubbe på mitt jobb som varenda jävla dag skall kommentera vad man har för matlåda på jobbet. Så fort man har en maträtt som han inte tycker om så ska han vara spydig och säga "varför äter du det där?". Om man har samma mat två dagar i rad så snäser han om det också. För honom är det tydligen obegripligt att man kan käka samma mat två dagar i rad. Jag själv gör gärna storkok på söndagar så jag har matlådor för hela veckan. Har själv inga problem att käka samma mat varje dag i en vecka.

Varför håller vissa på och kommenterar vad folk äter? Det är väl fan min ensak vad jag väljer att äta.

Förstår din frustration, TS.
På min arbetsplats gör de flesta också sådär, alltså kollar vad man ska äta och kommenterar det.... Det är ofta en ren "tävling" om vem som har godast matlåda med sig. Förstår inte heller varför det är så viktigt... 🤔
Citera
2024-01-31, 10:52
Medlem
StigEngstroms avatar
Det där kan vara sjukt irriterande.
Det är helt ok att fråga vad folk har i matlådan, det är vanligt fikarumsurr.
Men dom där jävla gubbarna som ska syna vad man har, kommentera om det är samma som i går, fråga vad det är för sås och mer eller mindre dyka ner i maten förtjänar en smäll.
Har själv haft en sån jobbig kollega, han taggade ner och fattade vinkeln när jag sa att jag kommer trycka upp matlådan i ansiktet på honom om han inte lägger ner.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in