Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Dom där säkerhetsvakterna kan ha lite dålig humor har jag märkt. Bättre att hålla truten där. Måste varit riktigt grovt om man ska missa planet.
När en annan knegade på Arlanda fick hela Terminal 5 tömmas för att en nisse hade vaknat på fel sida och jiddrade mot säkerhetsvakten för att den ställde standardfrågan "Du har ingenting olagligt på dig?"
Idioten svarade: "Jo förfan har en bomb... Vad fan tror du"
Tjolahopp tjolahej, hela terminalen får tömmas och nissen missar flyget och får istället sitta i polisförhör samt får flygförbud x antal år.
Säkerhetsvakten MÅSTE följa sina rutiner, oavsett hur dumma de kan framstå som. Hade också "haft dålig humor" när varannan person som går igenom kontrollen promt måste säga "Höhö ska du inte bjuda ut mig på date först" varje gång de visiteras genom att vakten klappar en lite på kroppen.
Är ett helvete att vara säkerhetsvakt.
Vem som helst som arbetat på en flygplats, oavsett om det är café, vakt eller städare vet vilka jävla nötter folk som reser är. Är som att hälften av alla lämnar hjärncellerna hemma så fort de packat väskan och satt sig i taxin mot flygplatsen.
Håll käften i säkerhetskontrollen, lyssna på vakten och försäkra för helvete att du har tagit av dig bältet och inte har en 2-liters cola i ryggan så lovar jag att vakterna har mer "humor" och kön går snabbare