• 1
  • 2
2019-09-14, 13:21
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gelse-sigtuna/
14 september 12:16, Ofredande/förargelse, Sigtuna

En passagerare på Arlanda uttryckte sig mycket olämpligt vid den andra säkerhetskontrollen för en utomeuropeisk flygning.

Medpassagerare som hörde uttalandet reagerade vilket även säkerhetspersonal gjorde. Polispatrull tillkallades och har identifierat personen samt upprättat en anmälan om ofredande. Personen i fråga fick inte följa med på flygningen.
Vet någon mer om händelsen? Det har ju hänt att personer opassande nog skämtat om sprängmedel/vapen vid säkerhetskontrollen och därefter inte fått resa, men rubricerandet "ofredande" tyder snarare på något annat.
Citera
2019-09-14, 13:28
Medlem
Ofredande/förargelse handlar knappast om sprängmedel
Citera
2019-09-14, 13:31
Medlem
Sooks avatar
Dom där säkerhetsvakterna kan ha lite dålig humor har jag märkt. Bättre att hålla truten där. Måste varit riktigt grovt om man ska missa planet.
Citera
2019-09-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ofredande/förargelse handlar knappast om sprängmedel

Precis.

Det brukar sitta en kvinna i muslimsk slöja i den "utomeuropeiska säkerhetskontrollen" (tro det eller ej), min spontana tanke var att någon svensk thailandsresenär kläckt ur sig något opassande till henne. Men jag har förstås ingen aning om så är fallet eller inte.
Citera
2019-09-14, 13:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Otroligt korkat att häva ur sig en massa grejer på ställen som flygplatser eller polisstationer.
Ofredande kan väl iofs vara lite vad som helst och mer detaljer önskas.
Citera
2019-09-14, 14:19
Medlem
submariners avatar
Hej,

Det är väl få arbetsplatser som har så mycket arbetsmarknadsinsats över sig som säkerhetskontrollen på Arlanda

4-5 personer per band och kapaciteten är ändå katastrofal jämfört med t.ex. Kastrup. Småfeta ’sköna snubbar’, opererade tjejer med tajtaste skjortan Securitas erbjuder och äldre 165 cm. långa män som försöker visa auktoritet

Med det sagt: Dumt att göra bort sig just där - humorn gäller bara dildos och för stora tuber glidmedel i packningen.
Citera
2019-09-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
mer detaljer önskas.

Inte direkt detaljerat, men Aftonbladet berättar skriver detta: Person omhändertogs: Uttalade hot i säkerhetskontroll
Passageraren ska innan ombordstigning ha sagt något som av flera medpassagerare uppfattades som ett hot mot flygningen.
Citera
2019-09-14, 15:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Inte direkt detaljerat, men Aftonbladet berättar skriver detta: Person omhändertogs: Uttalade hot i säkerhetskontroll
Passageraren ska innan ombordstigning ha sagt något som av flera medpassagerare uppfattades som ett hot mot flygningen.

Är folk jävla idioter? Finns ju exempel folk som skojar om bomber och vapen i säkerhetskontrollen. Och så nu nån som vaknat på fel sida och börjar hota.

Folk som inte kan hålla käften i säkerhetskontroller borde hålla sig hemma. Punkt slut. Men icke. Sen ska det gråtas ut i tidningar med full offerkofta på om att de bara skojade lite och det borde ju alla förstå.
Citera
2019-09-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är folk jävla idioter? Finns ju exempel folk som skojar om bomber och vapen i säkerhetskontrollen. Och så nu nån som vaknat på fel sida och börjar hota.

Folk som inte kan hålla käften i säkerhetskontroller borde hålla sig hemma. Punkt slut. Men icke. Sen ska det gråtas ut i tidningar med full offerkofta på om att de bara skojade lite och det borde ju alla förstå.

Effekten blev ju iallafall precis densamma
Citera
2019-09-14, 15:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Effekten blev ju iallafall precis densamma

Sant. Det blev ingen resa och han är förmodligen bannad från att åka med det flygbolaget för all framtid.

Det vore intressant att veta vad som sagts.
Citera
2019-09-14, 15:42
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Precis.

Det brukar sitta en kvinna i muslimsk slöja i den "utomeuropeiska säkerhetskontrollen" (tro det eller ej), min spontana tanke var att någon svensk thailandsresenär kläckt ur sig något opassande till henne. Men jag har förstås ingen aning om så är fallet eller inte.

Det var faktiskt min första tanke också men verkar osannolikt att vi får veta sanningen.
Citera
2019-09-14, 18:39
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Dom där säkerhetsvakterna kan ha lite dålig humor har jag märkt. Bättre att hålla truten där. Måste varit riktigt grovt om man ska missa planet.

När en annan knegade på Arlanda fick hela Terminal 5 tömmas för att en nisse hade vaknat på fel sida och jiddrade mot säkerhetsvakten för att den ställde standardfrågan "Du har ingenting olagligt på dig?"

Idioten svarade: "Jo förfan har en bomb... Vad fan tror du"

Tjolahopp tjolahej, hela terminalen får tömmas och nissen missar flyget och får istället sitta i polisförhör samt får flygförbud x antal år.

Säkerhetsvakten MÅSTE följa sina rutiner, oavsett hur dumma de kan framstå som. Hade också "haft dålig humor" när varannan person som går igenom kontrollen promt måste säga "Höhö ska du inte bjuda ut mig på date först" varje gång de visiteras genom att vakten klappar en lite på kroppen.

Är ett helvete att vara säkerhetsvakt.

Vem som helst som arbetat på en flygplats, oavsett om det är café, vakt eller städare vet vilka jävla nötter folk som reser är. Är som att hälften av alla lämnar hjärncellerna hemma så fort de packat väskan och satt sig i taxin mot flygplatsen.

Håll käften i säkerhetskontrollen, lyssna på vakten och försäkra för helvete att du har tagit av dig bältet och inte har en 2-liters cola i ryggan så lovar jag att vakterna har mer "humor" och kön går snabbare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in